Boris Garafuli?, Hrvat i bogati vlasnik ?ileanskih rudnika, borit ?e se rame uz rame sa Sainzom, Loebom, Peterhanselom i Naser Al Attiyahom.
Želim biti me?u 10 najboljih po dolasku u Limu, izjavio je ?ileanskim novinarima Hrvat ?iji se otac obogatio na ?ileanskim rudnicima i koji je jedan od najbogatijih Latino Amerikanaca. Vlasnik rudnika ima ogromno iskustvo na ovom natjecanju, jer vozi ga od 2011. a najbolji mu je rezultat bilo 11. mjesto. Zbog navedenog u Peruu i ?ileu je euforija, a i cijela Latinska Amerika navijat ?e za Borisa. Zašto ne bi i mi?
Hrvatski ?ileanac, filantrop i žestoko bogati vlasnik latinoameri?kih rudnika vozi tvorni?ki Mini i jedan je od pritajenih favorita za top 10 plasman, a osim poznavanja terena i odli?nog bolida u prilog mu idu i odli?ni prijašnji rezultati. Dva puta završio je kao 11., jednom 12., a prošle je godine na reliju, koji je prolazio kroz Peru, Argentinu i Boliviju, bio 13.
Otkako se 2009. Reli Pariz-Dakar zbog sigurnosnih problema preselio iz Afrike u Južnu Ameriku ovu najizazovniju oktansku jurnjavu više ne pohode Hrvati iz Hrvatske. Ako ve? nije bilo njih, ima onih hrvatskih korijena. U posljednjih nekoliko sezona startalo je njih najmanje petero, no najviše uspjeha imao je Boris Garafuli? (56). Njegov istoimeni, nažalost i pokojni otac, legenda je ?ileanskog automobilizma, a i sam bi vrlo lako mogao i?i istim putem. Prošle je godine Boris Garafuli? završio kao 13. u ukupnom poretku i upravo ga je to uvrstilo u sam krug ovogodišnjih favorita. Prošlogodišnji pobjednik Carlos Sainz, u Peugeotu 3008, bit ?e na teškim iskušenjima, jer najbrži ?ileanac, naše gore list, ne samo što odli?no poznaje 7000 km dugu ovogodišnju rutu, ve? i upravlja tvorni?kim Minijem, gotovo jednakim kao što je i onaj kojeg vozi Katarac Al –Attiyah Nasser, koji je prošlogodišnji reli, koji se vozio u Argentini, Peruu i Boliviji, završio na podiju, rame uz rame s višestrukim svjetskim prvakom u WRC-u, Carlosom Sainzom.
Boris Garafuli? “fajtat” ?e se i sa Sebastien Loebom, relijaškom legendom, a i sa Stephanom Peterhanselom, zvijezdom Paris-Dakra, pilotom koji je osvojio najviše, nevjerojatnih 11 naslova pobjednika Dakra i to i s motociklom i automobilom. Zbog svega navedenog u Peruu i ?ileu je posebna atmosfera, a i cijela Latinska Amerika navijat ?e za Borisa. Zašto ne bi i mi? Najslavnija reli utrka na svijetu ve? 17 godina nema veze s Parizom, a veze ve? nema ni cijelo desetlje?e s Dakrom. Afri?ki Dakar iz sigurnosnih razloga nije cilj ve? desetu godinu u nizu. I start i cilj je ove godine u glavnom gradu Perua, a ve? na samom startu o?ekuje se da ?e karavana od više od 400 natjecatelja krenuti pompozno i to pred najmanje milijun gledatelja. Najspektakularniji reli uhvatio je korijenje u Južnoj Americi, iako mu na po?etku nisu davali nimalo šansi. Jednako je uzbudljiv, a ništa manje opasan.
Zbog svega navedenog u ?ileu je posebna atmosfera, a i cijela Latinska Amerika navijat ?e za Borisa. “Regularnost” je možda rije? koja najbolje definira Borisa Garafuli?a, ?ileanskog voza?a hrvatskog podrijetla koji se sprema suo?iti sa svojim devetim Dakrom. Na najtežem reliju na svijetu zabilježio je samo dva odustajanja. Izuzevši 2016., kada je stigao do 23., uvijek je bio me?u prvih 13 u ukupnom poretku. Godine 2018. nastupio je u jednoj od najneobi?nijih scena utrke u drugoj fazi – crnom danu MINI tima – kada ga je Yazeed Al-Rajhi napao, iako je bio u mogu?nosti popraviti se i nastaviti, izgubivši 8 sati. Sudar ga nije onemogu?io da ide dalje. Prestizao je suparnike, vozio poput vihora, a završio je na odli?nom 13. mjestu. Da nije izgubio tih osam sati bio bi me?u prvih pet plasiranih. Iskusni Portugalac Filipe Palmiero ponovno ?e biti njegov suvoza?. Borisov MINI je ove godine još dora?eniji, a posebice su mu de?ki iz njema?ke kompanije radili na ovjesu i motoru.
– Želim biti me?u 10 najboljih po dolasku u Limi, izjavio je ?ileanskim novinarima Hrvat ?iji se otac obogatio na ?ileanskim rudnicima i koji je jedan od najbogatijih ?ileanaca. O kobnoj nesre?i koja ga je stajala podija Boris Garafuli? je kazao: – Nesre?a s Al-Rahjiem u drugoj fazi uvelike je ugrozila našu karijeru. Imali smo opekotine, jer smo cijeli dan bili u pustinji. Po?eli smo popravljati automobil dok nam nije stigla pomo? i stigli smo vrlo kasno u kamp Pisco. Izgubili smo mnogo vremena i pali smo u poretku. Ta nam je okolnost dala dodatnu motivaciju i iako sam sebe smatram amaterom, sjajno sam nastavio. Tek sad vidim da sam mogao biti i na podiju. Tko zna što nas ?eka ove godine!
Ne tako davno odlu?io sam sudjelovati u sljede?em Dakru. Još jednom ?u biti s Filipeom (Palmiero) u MINI-ju. Ovo izdanje Dakra vozi se 100 posto u Peruu, u?init ?e Dakar još izazovnijim. Bit ?e to prava ludnica, jer vozi se pet dana manje i 4000 km manje, ali istovremeno intenzivnije. Naš cilj je biti u prvih deset, kazao je pred samu utrku Garafuli?.
BORIS GARAFULI?
Ro?en: 11/07/1963 u Santiagu, visok je 1.84 m, a težak 98 kilograma
Plasmani do sada na Dakru
2018: Auto/ 13.
2017: Auto/ odustajanje etapa 10
2016: Auto/ 23.
2015: Auto/ 12.
2014: Auto/ 11.
2013: Auto/ 12.
2012: Auto/ 11.
2011: Auto/odustajanje etapa 11
Numerologija PARIS DAKRA
Prva utrka 1979.
11 naslova prvaka ima Stephane Peterhansel (6 x na motoru – 5 x u autu)
11 titula osvojio je Mitsubishi Pajero
50 etapnih pobjeda drži legendarni relijaš Ari Vatanen
1 naslov osvojila je žena – Jutta Kleinschmidt 2001. u Mitsubishi Pajeru
- Francuz Luc Alphand je osvojio svjetski skijaški kup, a devet godina kasnije slavio je i u Dakru
28 sudionika relija platilo je glavom. Prvi voza? je poginuo ve? na prvom izdanju, a, posljednji pretprošle godine
- Rally je posljednji put startao iz Pariza
9 uzastopno izdanje Pariz-Dakara odvija se u Latinskoj Americi