Grupa Renault 2018. je zabilježila 3.884.295 prodanih vozila, što uklju?uje 2.532.567 (– 5,2 %) vozila marke Renault i 700.798 (+ 7,0 %) vozila marke Dacia. Prodaja vozila Lada porasla je za 18,7 % na 398.282 registriranih novih vozila, dok se prodaja novih vozila Renault Samsung Motors smanjila za 14,9 % na 84.954 vozila. Marke Jinbei i Huasong prodale su 165.603 vozila.
U segmentu elektri?nih vozila, prodaja marke Renault diljem svijeta porasla je za 36,6 % tijekom godine (više od 49.600 vozila), uz ubrzanje prodaje u drugoj polovini godine (+ 62,1 %). Renault je vode?i u Europi s tržišnim udjelom od 22,2%. Prodaja modela ZOE porasla je za 26,1 % (39.458 vozila), a modela Kangoo Z.E. za 105,1 % (8.747 vozila).
U segmentu lakih gospodarskih vozila prodaja grupe porasla je za 33,7 % pripajanjem marki Jinbei i Huasong. Marka Renault ostvarila je nove rekorde 2018. unato? padu u Turskoj i Argentini, dvama važnim tržištima za taj segment.
„Prodaja grupe Renault 2018. porasla je za 3,2 %, pripajanjem marki Jinbei i Huasong. Porast prodaje grupe u Rusiji, Brazilu i Africi savladao je gotovo sve gospodarske i geopoliti?ke nepovoljne okolnosti izvan Europe”, izjavio je Olivier Murguet, potpredsjednik odjela za prodaju i regiju grupe Renault.
Registracija novih vozila u Europi bila je stabilna (+ 0,5 %) na tržištu koje je poraslo za 0,2 %. Grupa je najve?i rast zabilježila u B segmentu (Clio, Captur, Sandero) i kod novog modela Duster. Clio je i dalje drugo najprodavanije vozilo u Europi, a Captur najprodavaniji crossover u svojoj klasi.
Marka Dacia ostvarila je novu rekordnu prodaju u Europi s 511.622 novih registriranih vozila (+ 10,3 %) i rekordni tržišni udjel od 2,9 % (+ 0,3 postotna boda). Taj je porast povezan s uspjehom novog modela Duster predstavljenog po?etkom godine i modela Sandero.
Grupa Renault slijedi svoj plan Drive the Future šire?i se na me?unarodnoj razini, a prodaja novih vozila sad ?ini 50,6 % ukupne prodaje (u odnosu na 49,2 % 2017.), posebno zahvaljuju?i pripajanju marki Jinbei i Huasong, a unato? padu prodaje u Turskoj i Indiji te prestanku prodaje u Iranu po?etkom rujna.
U Rusiji, drugoj najve?oj zemlji zastupljenoj u prodaji grupe prema broju prodanih vozila, tržište je poraslo za 12,8 %. Grupa je vode?a, a više od ?etvrtine prodanih vozila ?ine Lada i Renault. Prodaja je porasla za 10,9 %.
Prodaja marke Renault bila je stabilna, s prodanih 137.062 vozila, u o?ekivanju dolaska modela Arkana 2019.
LADA je ostvarila pove?anje od 15,6 % na 360.204 prodanih vozila, s tržišnim udjelom od 20 % (+ 0,5 postotnih bodova) zahvaljuju?i uspješnoj obnovi palete vozila. LADA Vesta postala je najprodavanije vozilo u Rusiji.
U Brazilu je grupa nadmašila i oporavak tržišta, koje je poraslo za 13,6 %. Naša je prodaja porasla za 28,5 % na gotovo 215.000 vozila, a tržišni udjel dosegao je 8,7 % (+ 1,0 postotnih bodova) zahvaljuju?i dobrim rezultatima modela Kwid, koji je prodao više od 67.000 vozila.
U Africi je grupa oja?ala svoj vode?i položaj tržišnim udjelom od 18,1 %, s 218.797 prodanih vozila, zahvaljuju?i uspjehu u Maroku, Južnoj Africi i Egiptu. Tržišni udjel u Maroku dosegao je 43 %, uz 7 % porasta prodaje. Dacia je zadržala svoj vode?i položaj zahvaljuju?i modelima Dokker i Logan, svojim najprodavanijim vozilima.
Prodaja marke Renault porasla je za 14,9 % na više od 26.000 prodanih vozila u Južnoj Africi, što predstavlja tržišni udjel od 4,9 %. U Egiptu je tržišni udjel dosegao 11,4 %, što su tri postotna boda više, s 20.504 prodana vozila.
U Indiji se prodaja smanjila za 26,8 % na tržištu koje je poraslo za 8,4 % u o?ekivanju predstavljanja novog vozila u drugoj polovini 2019.
U Kini grupa nastavlja provoditi svoj plan „Drive the Future”. Prodaja marke Dongfeng-Renault smanjila se za 26,9 % u o?ekivanju dolaska novih modela 2019. Pokretanje zajedni?kog pothvata RBJAC (Jinbei/Huasong) dobro napreduje. Grupa poja?ava napore u razvoju elektri?nih vozila ulaganjem u JM EV, petog najve?eg proizvo?a?a elektri?nih vozila. Ukupna prodaja grupe u Kini, zahvaljuju?i pripajanju marki Jinbei i Huasong, iznosila je 216.699 vozila.
IZGLEDI GRUPE RENAULT ZA 2019.
O?ekuje se da ?e svjetsko tržište 2019. biti stabilno u usporedbi s 2018.
Europsko tržište tako?er bi trebalo zadržati stabilnost. Rusko tržište trebalo bi porasti za barem 3 %, a brazilsko za 10 %.
Prodaja grupe prema regiji, osobna vozila + laka gospodarska vozila | |||
Godina do kraja prosinca | |||
2018. | 2017. | % var. | |
Francuska | 689.788. | 673.868. | 2,4 % |
Europa** (bez Francuske) | 1.230.954. | 1.237.956. | – 0,6 % |
Ukupno Francuska + Europa | 1.920.742. | 1.911.824. | 0,5 % |
Afrika, Bliski istok, Indija | 448.959. | 532.118. | – 15,6 % |
Euroazija | 747.602. | 732.795. | 2,0 % |
Amerike | 437.248. | 389.420. | 12,3 % |
Azijsko-pacifi?ka regija | 329.744. | 195.920. | 68,3 % |
Uk. bez Francuske i Europe | 1.963.553. | 1.850.253. | 6,1 % |
Svijet | 3.884.295. | 3.762.077. | 3,2 % |
* Prodaja | |||
** Europa = Europska unija, Island, Norveška i Švicarska |
Prodaja prema marki | ||||||||
2018. | 2017. | % var | ||||||
RENAULT | ||||||||
Osobna vozila | 2.124.364. | 2.264.823. | – 6,2 % | |||||
Laka gospodarska vozila | 408.203. | 406.968. | 0,3 % | |||||
Osobna + laka gospod. vozila | 2.532.567. | 2.671.791. | – 5,2 % | |||||
RENAULT SAMSUNG MOTORS | ||||||||
Osobna vozila | 84.954. | 99.846. | – 14,9 % | |||||
DACIA | ||||||||
Osobna vozila | 655.172. | 609.684. | 7,5 % | |||||
LGV | 45.626. | 45.131. | 1,1 % | |||||
Osobna + laka gospod. vozila | 700.798. | 654.815. | 7,0 % | |||||
LADA | ||||||||
Osobna vozila | 385.069. | 324.739. | 18,6 % | |||||
LGV | 13.213. | 10.879. | 21,5 % | |||||
Osobna + laka gospod. vozila | 398.282. | 335.618. | 18,7 % | |||||
ALPINE | ||||||||
Osobna vozila | 2.091. | 7. | +++ | |||||
JINBEI&HUASONG | ||||||||
Osobna vozila | 13.416. | |||||||
Laka gospodarska vozila | 152.187. | |||||||
Osobna + laka gospod. vozila | 165.603. | |||||||
RENAULT GROUP | ||||||||
Osobna vozila | 3.265.066. | 3.299.099. | – 1,0 % | |||||
Laka gospodarska vozila | 619.229. | 462.978. | 33,7 % | |||||
Osobna + laka gospod. vozila | 3.884.295. | 3.762.077. | 3,2 % | |||||
Grupa Renault: 15 tržišta | ||||||||
Prodaja 2018.* | Trž. udjel osobna + LGV 2018. | |||||||
(vozila) | (%) | |||||||
1. | FRANCUSKA | 689.788. | 26,20. | |||||
2. | RUSIJA | 497.266. | 27,62. | |||||
3. | NJEMA?KA | 235.609. | 6,33. | |||||
4. | KINA | 216.699. | 0,80. | |||||
5. | BRAZIL | 214.822. | 8,70. | |||||
6. | ITALIJA | 208.580. | 9,98. | |||||
7. | ŠPANJOLSKA I KANARSKI OTOCI | 189.480. | 12,33. | |||||
8. | TURSKA | 115.842. | 18,66. | |||||
9. | ARGENTINA | 114.348. | 14,78. | |||||
10. | UJEDINJENA KRALJEVINA | 103.607. | 3,79. | |||||
11. | IRAN | 101.347. | 10,56. | |||||
12. | JUŽNA KOREJA | 90.369. | 5,06. | |||||
13. | BELGIJA I LUKSEMBURG | 88.663. | 12,86. | |||||
14. | INDIJA | 82.368. | 2,07. | |||||
15. | MAROKO | 75.418. | 42,52. | |||||
*2018. do kraja prosinca (prodaja), isklj. Twizy |