Japanski mediji objavili su informacije iz izvora bliskih upravama japanskih proizvo?a?a prema kojima Subaru BRZ i Toyota 86 odlaze u povijest.
Premda je bilo najavljeno kako ?e Subaru BRZ i Toyota 86 druge generacije na tržište sti?i 2021. godine, to se vjerojatno ipak ne?e dogoditi. Dva sestrinska modela ve? su duboko zagazila u sedmu tržišnu godinu pa bi nasljednici ve? trebali biti u završnoj fazi razvoja.
No, obzirom na prodajne brojke i na ?injenicu da se nisu uspjeli nametnuti kupcima, odluka da ih se pošalje u ropotarnicu povijesti nikoga ne treba iznenaditi. Neupitno je da si bili iznimno zabavni u vožnji, pružali su istinski užitak vožnje zahvaljuju?i kompaktnim gabaritima, vrhunskom ovjesu, niskom težištu, preciznom upravljanju, stražnjem pogonu… Ali, za potpun ulazak u klasu sportskih coupea nedostajalo je snage.
Naime, koliko god su kompaktni gabariti bili prednost po pitanju upravljivosti, toliko su se pokazali nedostatkom po pitanju ugradnje snažnijeg motora, jer je prostor pod haubom bio previše sku?en. Subaru dugo razmatrao mogu?nost ugradnje motora s turbopunja?em, ali bi preinake na karoseriji trebale biti prevelike pa se od toga odustalo. Upravo je skromnih 200 KS, koliko su razvijali, glavni razlog što su i Subaru BRZ i Toyota 86 ?esto bili predmetom tuninga.
Uglavnom, ako se Japanci odlu?e poslati ih u mirovinu pamtit ?emo ih po lijepom povratku u neka dobra stara vremena kad je više od snage bio na cijenu užitak vožnje. U doba kad prosje?an sportski kompakt razvija barem 50 KS više na tržištu nisu imali prevelike šanse za uspjeh. Osim u o?ima entuzijasta.
Pamtit ?emo i ?injenicu da je Toyota 86 pod haubom donosila bokserski motor, koji je donirao Subaru BRZ.