Južna Koreja namjerava smanjiti emisiju uglji?nih plinova u željezni?kom prometu za nekih 30 posto zamjenom svih dizel lokomotiva novim vlakovima do 2029., rekao je predsjednik Moon Jae-in.
Moon je sudjelovao u pokusnoj vožnji superbrzog elektri?nog vlaka KTX-Euma, isti?u?i time plan Južne Koreje, koja spada me?u zemlje najviše ovisne o fosilnim gorivima, da postpandemijsko gospodarstvo izgradi na „zelenijim“ temeljima.
Eum na korejskom zna?i veza.
„Zamijenit ?emo sve dizelske putni?ke vlakove KTX-Eumom do 2029. godine i uspostaviti ekološki prihvatljiv željezni?ki prijevoz po cijeloj zemlji”, rekao je južnokorejski predsjednik.
“Time ?emo smanjiti emisiju stakleni?kih plinova za 70.000 tona, što je ekvivalent sadnji 10 milijuna borova, i napraviti korak na putu prema stvaranju uglji?no neutralnog društva“, dodao je Moon.
Ugljen ?ini 40 posto energetske mješavine u Južnoj Koreji, a obnovljiva energija manje od šest posto.
Moon je objavio da ?e Južna Koreja biti uglji?no neutralna do 2050. godine.
Vlak KTX-Eum proizveo je Hyundai Rotem a ispušta 30 posto manje štetnih plinova nego dizelski vlakovi, koji su u 2019. emitirali 235.000 tona emisija stakleni?kih plinova, prema državnom željezni?kom poduze?u Korail Railroad Corp.
Elektri?ni vlak može razviti brzinu do 260 km na sat, što je nešto sporije od 300 km/h redovitog KTX-a.
Moon promovira “Green New Deal”, šestogodišnji plan usmjeren na stvaranje radnih mjesta i smanjeno oslanjanje na fosilna goriva ?etvrtog gospodarstva Azije.
Inicijativa se fokusira na ulaganje u ekološki prihvatljiviju energiju i transport, uklju?uju?i solarnu energiju, elektri?ne i automobile na vodik, te gradnju digitalne infrastrukture.
Direktor državne željeznice Son Byung-seok rekao je Moonu da kompanija namjerava proširiti usluge superbrzog prijevoza s 29 posto na nešto više od polovine ruta do 2024., u sklopu vladinog plana ulaganja 7000 milijardi wona (64,7 milijardi dolara) u željezni?ke mreže.
HINA