Golem rast popularnosti SUV-ova i crossovera pojedine je gradske modele gurnuo na marginu, posebno one najmanje.
Naime, prema zadnjim podacima udjel modela A-segmenta u ve?ini zemalja EU pao je na nešto manje od sedam posto. S tim problemom vjerojatno ?e se u koštac prvi uhvatiti Volkswagen i PSA Grupa.
Premda još nema službene potvrde, sve je izglednije kako ?e Volkswagen up!, Peugeot 108 i Citroën C1 oti?i u povijest, jer uz toliko smanjenje potražnje ne nude nikakvu financijsku isplativost.
Dodatna otegotna okolnost su i nove direktive EU koje bi mogle hrpu sustava aktivne sigurnosti proglasiti obaveznom opremom. Upravo kod najmanjih i najjeftinijih modela ti se sustavi nalaze na popisu dodatne opreme. U prilog im ne idu niti sve strože ekološke norme pa se u najjeftinijim modelima više ne mogu koristiti motori starije generacije, nego je nužna ugradnja tehnološki sofisticiranih.
Volkswagen je prvi priznao kako ?e najjeftiniji modeli najviše poskupjeti, upravo iz gore navedenih razloga. Prema projekciji direktora tvrtke, Herberta Diessa, Volkswagen up! mogao bi poskupjeti za ?ak 3500 eura, dok bi cijena modela Polo sko?ila za 4000 eura. Upravo je ta financijska analiza ponukala upravu Volkswagen Grupe da ozbiljno razmotri mogu?nost ukidanja modela up!.