BMW Grupa i Daimler AG udružit ?e snage u radu na automatiziranoj vožnji. U po?etku, fokus ?e biti na unapre?enju razvoja tehnologija nove generacije sustava za pomo?i voza?ima, automatiziranu vožnju na autocestama i zna?ajke parkiranja (do razine 4 SAE). Tvrtke su potpisale Memorandum o razumijevanju kako bi zajedni?ki razvile ovu tehnologiju, koja je klju?na za mobilnost budu?nosti. BMW Grupa i Daimler AG svoje partnerstvo vide kao dugoro?nu stratešku suradnju i nastoje u?initi tehnologiju sljede?e razine široko dostupnom do sredine sljede?eg desetlje?a.
“Dok nastavljamo putem svoje strategije, kombiniramo stru?nost dvaju tehnoloških lidera. U BMW Grupi, dugoro?na partnerstva unutar fleksibilne, podesive, neekskluzivne platforme klju?na su za napredak industrijalizacije autonomne vožnje. Kombiniraju?i klju?nu stru?nost naših dviju tvrtki pove?at ?emo našu inovativnu snagu i ubrzati širenje ove tehnologije,” izjavio je Klaus Fröhlich, ?lan Uprave BMW AG, Razvoj.
Ola Källenius, ?lan Uprave Daimler AG, odgovoran za grupna istraživanja i razvoj Mercedes-Benz automobila, je izjavio: „Autonomna vožnja je za nas u ovom trenutku jedan od najrevolucionarnijih trendova, a cijela Daimler Grupa radi naporno na tome. Kao i uvijek u Daimleru, naš prioritet je sigurnost. Umjesto pojedina?nih, samostalnih rješenja, želimo razviti pouzdani cjelokupni sustav koji korisnicima pruža vidljivu dodanu vrijednost. Rade?i s pravim partnerima, želimo napraviti zna?ajan napredak u poboljšanju performansi ove tehnologije i sigurno je dovesti na cestu.“
Planirana suradnja nudi BMW Grupi i Daimler AG brojne o?ite prednosti: vještine i iskustvo pojedinih partnera i podesiva arhitektura ubrzat ?e i pojednostaviti razvoj budu?ih tehnoloških generacija. Osim sinergije, nove tehnologije ?e se brže plasirati na tržište, uz kra?e inovacijske cikluse. Za obje tvrtke, sigurnost putnika u vozilu i drugih sudionika u prometu je od najve?e važnosti i klju?ni je razlog zbog kojeg je pouzdanost sustava klju?ni kriterij za suradnju. Dva partnera nastavljaju slijediti svoj cilj biti vode?i u razvoju.
Zajedni?ki poslovi razvoja provodit ?e se kroz podesivu arhitekturu koja obuhva?a nekoliko stupnjeva automatizacije, s razinama 3 i 4 koje omogu?uju automatiziranu vožnju na autocestama. Osim toga, dva partnera planiraju razmotriti mogu?nost proširenja njihove suradnje koja bi obuhva?ala više razine automatizacije, kako na autocestama tako i u urbanim podru?jima. Ova razmatranja naglašavaju održivu, dugoro?nu prirodu suradnje, koja uklju?uje cilj stvaranja podesive platforme za automatiziranu vožnju. Razvoj tehnologija današnje generacije i stalna suradnja dviju tvrtki ostaju nepromijenjeni i nastavljaju se kao i do sada. Stalni razvoj tehnologija najnovije generacije i postoje?e suradnje ostat
?e nepromijenjen projektiranom suradnjom i nastaviti se kako je planirano. BMW Grupa i Daimler AG tako?er ?e istražiti dodatna partnerstva s drugim tehnološkim tvrtkama i proizvo?a?ima automobila koji bi mogli doprinijeti uspjehu platforme.
Autonomna vožnja u BMW Grupi
BMW Grupa radi na automatiziranoj vožnji od 2006. godine i uspostavila je ne-ekskluzivnu platformu s tehnološkim stru?njacima, dobavlja?ima i proizvo?a?ima originalne opreme kako bi je prenijeli na serijsku poizvodnju. Od 2017. godine rad na ovom podru?ju objedinjen je u Autonomnom kampusu za vožnju u Unterschleissheimu, sjeverno od Münchena, a industrijalizacija i podesivost tehnologije napreduju uz podršku partnera. Potpuno novi agilni razvoj softvera koristi se na kampusu kako bi se ubrzao razvoj platforme i postavili novi industrijski standardi. Širom svijeta više od 70 testnih vozila isprobava najmoderniju tehnologiju. Oni prikupljaju podatke kako bi poboljšali strojno u?enje s umjetnom inteligencijom kroz simulacije i testirali nove funkcije razine 2 – 5 na cesti. Generacija tehnologija koje se trenutno razvijaju u?i ?e u serijsku proizvodnju kada i automatizacija razine 3 2021. u BMW-u iNEXT gdje ?e tako?er biti omogu?ena razina 4 za pilot projekte.
Autonomna vožnja u Daimler AG
Daimler AG radi na razvojnim projektima serije ne samo za odre?ena vozila razine 3, ve? i za razine 4 i 5. Dugogodišnji lider u aktivnim sigurnosnim sustavima, samostalno je programirala svoje sustave ve?inom od samog po?etka. 2019. ?e se u San Joséu, Silicijska dolina, lansirati prvi pilot-program, s Boschom, na vozilima koja se sama voze (razine 4/5) u urbanim sredinama. To ?e biti sljede?i korak u okviru postoje?e suradnje izme?u partnera i suradnja ?e se nastaviti kako je planirana. Po?etkom sljede?eg desetlje?a, Daimler ?e na tržište plasirati ne samo iznimno automatizirana vozila (razina 3), ve? i potpuno automatizirana (razina 4/5) vozila. Jedini je proizvo?a? originalne opreme u svijetu tako dobro pozicioniran da primjenjuje autonomnu vožnju u svim relevantnim kontekstima, od osobnih automobila i kombija do autobusa i kamiona, te se stoga oslanja na podesiva rješenja za automatiziranu vožnju.