Renault kao vode?i europski proizvo?a? serijskih elektri?nih vozila zapo?inje s testiranjem dvosmjernog punjenja na širokom podru?ju. Posebna zna?ajka tehnologije izmjeni?ne struje je ugradnja dvosmjernog punja?a u vozila, zbog ?ega je potrebna tek jednostavna i povoljna prilagodba postoje?ih punionica.
U Europi ?e ove godine u upotrebu biti pušteno petnaest vozila modela Zoe s funkcijom dvosmjernog spajanja na elektri?nu mrežu. U skladu s tim Grupa Renault razvit ?e budu?u ponudu dvosmjernog punjenja te uz pomo? partnera postaviti temelje za budu?e standarde. Takvi pilot-projekti održani su u Utrechtu u Nizozemskoj (u ekosustavu We Drive Solar) te na otoku Porto Santo u portugalskom arhipelagu Madeira (u suradnji s distributerom elektri?ne energije Empresa de Electricidade da Madeira). Nakon njih još slijede pilot-projekti u Francuskoj, Njema?koj, Švicarskoj, Švedskoj i Danskoj.
„Grupa Renault ovom inicijativom u potpunosti ispunjava ulogu vode?eg pružatelja usluge elektri?ne mobilnosti dostupne svima te aktera u prijenosu energije. Prijenos energije iz vozila u mrežu temelj je pametnih elektri?nih ekosustava Grupe Renault. U vozila je ugra?ena ona tehnologija koja, me?u ostalim, optimizira troškove punionica i tako uvelike olakšava razvoj“, kazao je Gilles Normand, direktor Grupe Renault za elektri?na vozila.
Prednosti dvosmjernog punjenja
Na?elom dvosmjernog protoka energije, odnosno dvosmjernog punjenja ili prijenosa energije putem povezivanja vozila s mrežom (vehicle-to-grid), regulira se punjenje i pražnjenje baterija u elektri?nom vozilu sukladno potrebama korisnika i s obzirom na opskrbljenost mreže elektri?nom energijom. Punjenje je najintenzivnije u slu?ajevima prekomjerne opskrbljenosti mreže elektri?nom energijom, a osobito na vrhuncu proizvodnje elektri?ne energije iz obnovljivih izvora. No, vozila mogu opskrbiti mrežu energijom i prilikom vršnog optere?enja mreže. Elektri?na vozila tako mogu poslužiti kao privremeni spremnici viška energije, što ih ?ini klju?nim ?imbenicima u razvoju opskrbe energijom iz obnovljivih izvora. Na taj na?in elektri?na mreža optimizira opskrbu energije iz lokalnih obnovljivih izvora i smanjuje troškove infrastrukture. Korisnici tako ekonomi?nije koriste elektri?nu energiju te su istovremeno financijski nagra?eni za doprinos u?inkovitosti elektri?ne mreže.
Pripreme za nadolaze?u ponudu dvosmjernog punjenja Grupe Renault
Dvosmjerno punjenje testirat ?e se u sklopu nekoliko projekata (vezanih uz elektri?ne ekosustave ili uslugu mobilnosti) u sedam država te u suradnji s razli?itim partnerima, što ?e Grupi Renault poslužiti za pripremu budu?e ponude. Svrha toga je dvostruka: provjeriti izvedivost u ve?em obujmu i potencijalne koristi. Pilot-projekti prvenstveno ?e omogu?iti:
• provjeru tehni?kih i ekonomskih prednosti ugradnje dvosmjernog punja?a u elektri?na vozila;
• konkretno potvr?ivanje vrijednosti usluga za lokalnu i nacionalnu elektri?nu mrežu, kao što je davanje prednosti upotrebi energije sunca i vjetra, pra?enju frekvencije, odnosno napona u mreži te tako?er smanjenje troškova infrastrukture;
• rad na definiranju okvira za propise o mobilnim sustavima za pohranu energije koji ?e prepoznavati njihove mogu?e nedostatke te predlaganje konkretnih rješenja;
• uspostavu zajedni?kih standarda koji su temeljni preduvjet za široku ekonomsku provedbu.