Lijep, ljepši, Range Rover Evoque – napokon je stigao!

0
360

Uz po?etnu cijenu od 338.035 kuna stigao je u prodaju u Hrvatskoj i odmah dokazao da je možda i najljepši crossover u povijesti.

Kako napraviti SUV/crossover koji je lijep? To znaju samo u Range Roveru koji je napokon predstavio Evoque druge generacije. Najmanji Range Rover okre?e nakon osam godina drugo poglavlje sjajne crossover/kupe pri?e. Druga generacija možda i najljepšeg crossovera ikada zadržao je klasi?nu, prepoznatljivu i sjajnu oblikovnu formu, a po prvi je put u ponudi i plug in hibrid. Vozi kroz vodu duboku i 60 centimetara, produljen mu je me?uosovinski razmak, a samim time anulirao je i jednu od ve?i zamjerki, prostranost na stražnjoj klupi i volumen prtljažnika. Najjeftinija je verzija ona dizelska koja raspolaže sa 150 konja, a najjeftiniji od 150 dizelskih konja, ru?nim mjenja?em i pogonom na prednje kota?e stoji 338.035 kn.

Stižu velike brige za Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q4, jer stiže Range Rover Evoque druge generacije, još ljepši i još bolji od prethodnika koji je spasio Land Rover Jaguar i koji je postao sinonim za prestiž, ljepotu, eleganciju, kvalitetu…

Nakon jesenske premijere, kasno zimskih premijernih vožnji po Gr?koj i u Hrvatskoj je svoju premijeru doživjela druga generacije, možda i najljepšeg SUV-a svih vremena, onoga Range Rover Evoquea.

Kompaktni povišeni monovolumen, izrazito ljupkih i nabildanih linija, s kupeovskim završetkom krova na prvu je loptu osvojio sve poklonike ovog razrede, a njih ve? desetak ga je na”nevi?eno” ve? i kupilo. A cijena mu je nije niska. Štoviše, ova engleska kompanije u vlasništvu Indijaca naprosto se nametnula kao jedan od boljih i uspješnijih proizvo?a?a premium automobila. Stoga za one koji naprosto “tako što moraju imati” ni po?etna cijena od 338.035 kuna za kompaktni SUV koji je duga?ak jedna 4,63 cm nije nesavladiva prepreka. I to bez obzira na to što za taj novac možete dobiti tek dvolitreni turbodizelski agregat od 150 konja, ru?ni mjenja? i pogon samo na prednje kota?e. No koga to briga kad je rije? o rasnom Rang Rover Evoque. Ni najjeftiniji benzinac od jednakih 2.0 litre, ali 200 konjskih snaga ne hvali se cijenom, ve? prestižom, statusom, ugledom, kvalitetom, izgledom. 400.420 kuna startna je cijena za benzinca, a dakako da im se ona penje s višim razinama opreme, mo?nije motorizacije, automatskog mjenja?a… Jedino po?etni dizelaš dolazi s ru?nim mjenja?em, a uz navedeni agregat na volju su i dizelaši od 180 i 240 konja te dodatni benzinci od 249, odnosno 300 konja. Nisu pretjerano ni ?isti, jer WLTP mjerenja pokazuju im ispust emisije štetnih plinova CO2 od 165 grama pa sve do 223 grama po kilometru, ovisno o snazi motora. No, i u ovom slu?aju malo koga briga za tako što, jer ima se i može se. Iako sazdan na bitno kru?oj karoseriji od prethodne njegove su dimenzije gotovo istovjetne. Duga?ak je svega 4371 mm, ili jedva neprimjetan milimetar više nego što je to bio slu?aj kod prve generacije koja je svjetlo dana ugledala 2008. godina i koja je iz ogromnih dubioza izvukla Land Rover/Jaguar. viši je za svega 1,4 cm, a me?uosovinski razmak pove?an je za 2,1 cm. Što zbog toga, što zbog nešto druk?ijeg koncepta sad ima kudikamo više prostora na stražnjoj klupi, a i raskošniji je. Zanimljivo je kako je u 11 godina prodano gotovo 780.000 primjeraka Evoque, kako su dobili, uglavnom za dizajn, to?no 225 svjetskih priznanja. Upravo je Evoque zlatna koka Rovera, a to potvr?uje i njegovo okretanje globalnom svijetu. Izra?uje se, a i prodaje i u “egzoti?nim” zemljama, poput Brazila, Indije i Kine. Naravno, radi se i u Engleskoj. “Nasa?en” je na 21 colne kota?e, što mu i onako bucmastom, dodatno daje na uvjerljivosti. Futuristi?ki izgled izdvaja ga od konkurencije i nadalje, a kupeovske linije straga koje poniru ?ine ga sportskim, više nego bilo koji drugi SUV na kugli zemaljskoj. Posebno u Rang Roveru isti?u i njegove terenske sposobnosti, jer novi model može i kroz vodu duboku od 60 cm, ili za 10 cm više od prethodnika, a i zbog relativno male dužine i kompaktnosti iznimno je okretan i upravljiv. S posebnim naglaskom Evoquevi konstruktori isti?u središnji retrovizor koji daje i dvostruko ve?u sliku nego konvencionalni. Tako što zahvaljuju projiciranju slike u retrovizoru i napuštanje “ogledalo tehnologije”. To sad radi kamera smještena u anteni na središtu krova.

Sustav Terrain Response 2 prvi je puta dostupan u seriji na novom Range Roveru Evoque s pogonom na sva ?etiri kota?a i automatskim mjenja?em. Uz to što ?e ovaj sustav voza?ima omogu?iti odabir izme?u ?etiri na?ina vožnje (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow i Mud & Ruts) kako bi poboljšali performanse i sposobnosti, novi na?in vožnje Auto omogu?it ?e i odabir najprikladnijeg na?ina vožnje u skladu s uvjetima i automatski prilagoditi okretni moment vozila podlozi.

Mogu?e je u?inkovito pratiti maksimalnu dubinu gaza Range Rovera Evoque zahvaljuju?i opcionalnom sustavu za prepoznavanje dubine vode. Ultrazvu?ni senzori u vanjskim retrovizorima precizno mjere dubinu vode koja se prikazuje na središnjem dodirnom zaslonu.

Najnoviji Evoque u ponudi ?e imati mnoštvo 4×4 tehnologija poput Pomo?i pri vožnji nizbrdo, Kontrole otpuštanja ko?nice na nizbrdici i Nadzora terenske vožnje. Zahvaljuju?i zna?ajkama poput dosad nevi?enog sustava ClearSight Ground View (ostvarenje koncepta prozirnog podvozja) koji pruža ve?u vidljivost podloge ispod vozila na neravnom terenu, najnoviji Range Rover Evoque ima sve što mu je potrebno da ide „above and beyond“.

Kamera za vožnju unatrag dostupna je u seriji na svim modelim s nizom naprednih sustava za pomo? u vožnji. Oni uklju?uju Prilagodljivi tempomat sa sustavom pomo?i kontrole upravlja?a koji centrira vozilo u prometnom traku na temelju oznaka na cesti te zadržava sigurnu udaljenost od vozila ispred.

Sustavi za aktivnu sigurnost poput Sustava za držanje putanje unutar traka, Autonomnog ko?enja u slu?aju opasnosti i Sustava prepoznavanja umora voza?a tako?er su dostupni kako bi se zajam?ila sigurnost putnika.

Range Rover je od pamtivijeka slovio kao automobil, a i terenac koji postavlja nove standarde i koji stalno podiže ljestvicu više. S Evoquom su napravili pred osam godina nevjerojatno ?udo. Uspjeli su svu svoju naprednu tehnologiju i savršeno skladno zaokružiti predivnom karoserijom. Kako napraviti SUV i crossover koji je lijep? Bilo je to nerješiv pitanje za sve dizajnere do pojave prvog Evoque. Sad mu je došao kraj i stiže novi, naravno još bolji, sofisticiraniji, ljepši, ve?i… Evoque je naprosto mjera za sve crossovere koji imaju pretenzija na nešto izgledati, a pri tome ne samo djelovati sportski, ve? i biti nabijen, nabildan, nabrijan, mo?an… Kao rijetko koji model doživio je u istom izdanju gotovo deset godine. Ve? to dovoljno govori o kakvom je uspješnom modelu tu bila rije?. Njih ?ak 775.000 primjeraka završilo je na cestama, a njihovi su vlasnici s pravom se di?ili urbanim crossoverom koji ne samo da je lijep, ve? je u?inkovit, superioran i ponajprije prestižan. I što to novoga donosi? Izgledno i ne nudi neku senzaciju, jer koji je smisao mijenjati oblikovno savršenstvo kako je još od 2010. podario Evoque! Ostao je vjeran ne samo prepoznatljivom i unikatnom obliku, ve? i svemu onom što pravi crossover ?ini superiornim, a to je tehnologija. Za sve to ipak su im trebale neke suštinske promjene, a one stiži s posve novom modularnom i lako prilagodljivoj platformom. S njome je me?uosovinski razmak porastao za 21 mm, što je donijelo prije svega udobnost, kompaktnost i još bolje ležanje. Zbog toga napokon sad i putnici straga imaju sasvim dovoljno komfora i mjesta. Za 10 posto ve?i je i prtljažnik. S postavljenim stražnjim sjedištima nudi 591 litru, a kad se ona pomaknu maksimalno naprijed pove?ava se na 800 litara.

Prije osam godina postavio je visoko ljestvici, a bio je i ostao najljepši

Dizajniran, projektiran i proizveden u Velikoj Britaniji, ispunjava potrebe modernih kupaca. Finbar McFall, globalni direktor marketinga, Jaguar Land Rover, rekao je: “Prije osam smo godina stvorili novi segment i svijet nas je slijedio. Sada smo redefinirali zna?enje koncepta luksuznog kompaktnog SUV vozila. S dizajnom i sposobnostima u fokusu i najnovijim tehnologijama nadohvat ruke, novi Evoque ispunjava vaše potrebe kao prije i osigurava da stignete na svoje odredište, neovisno o uvjetima.“

Unapre?uju?i prepoznatljivi dizajn originalnog modela, novi Evoque predstavlja sofisticiranu evoluciju izražajne siluete poput one na coupéu koja se odlikuje posebnim zategnutim linijama krova i visokim bo?nim linijama, tipi?nima za gamu vozila Range Rover. U Range Roveru još nisu odali datum kad ?e prve primjerke isporu?iti kupcima, iako ih je na njihovoj web stranici ve? mogu?e kupiti. Cijene u Velikoj Britaniji kre?u od 31.600 funti, (35.500 eura), koliko valja izbrojiti za dizelsku verziju s agregatom koji razvija ne baš sjajnih 150 ‘konja’ (110 kWh) i ru?nim mjenja?em.Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bo?nim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 in?a, ostavljaju snažni i dinami?ni dojam. Uvo?enje usavršenih elemenata poput iznimno tankih Matrix LED prednjih svjetala osiguralo je sofisticiraniju grafiku prednjih i stražnjih svjetala. Savršeno integrirane ru?ice na vratima prate estetiku lijepo oblikovanih, neprekinutih linija, a izduženi pokaziva?i smjera dio su promišljenog svjetlosnog potpisa. Detalji R-Dynamic u opciji i dodaci bakrenih nijansi doprinose jedinstvenoj privla?nosti.

U kabini samo raskoš i udobnost

U unutrašnjosti, profinjeni dizajn integrira ?iste površine i jednostavne linije s pažljivo odabranim vrhunskim materijalima, a rezultat je luksuzna, minimalisti?ka kabina bogata digitalnom opremom. U ponudi su tehni?ke tkanine od reciklirane plastike kao kvalitetna alternativa koži, poput mješavine vune Kvadrat i antilop Miko, kao i opcije Eucalyptus i Ultra fabrics. Kabina je dizajnirana kao umiruju?i prostor koji osigurava da svim putnicima bude udobno, a odlikuje se tehnologijama kao što je sustav Touch Pro Duo s dvama dodirnim zaslonima i novim, bržim softverom, podešavanjem sjedala na 20 na?ina i ionizacijom zraka u kabini, koje nadopunjuju proširene dimenzije unutrašnjosti.

Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bo?nim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 in?a, ostavljaju snažni i dinami?ni dojam.

Gerry McGovern, direktor Odjela za dizajn tvrtke Land Rover, rekao je: “Kada je Range Rover Evoque lansiran 2010. godine, preobrazio je svijet kompaktnih SUV vozila, a novi ?e model nastaviti taj iznimni put. Ovo vozilo jakog karaktera kombinira profinjenost i zabavu kako bi izazvalo snažnu emocionalnu reakciju koja ?e privla?iti pažnju i izazivati osmjehe.

Dimenzije su gotovo jednake, ali je Evoque izra?en na novoj platformi Land Rovera koja se sastoji od više vrsta metala Premium Transverse Architecture, pa je unutrašnjost prostranija nego prije. Duži me?uosovinski razmak osigurava 20 mm dodatnog prostora za koljena straga i ve?e pretince za male predmete – u velikom se pretincu za rukavice i središnjem pretincu sada s lako?om mogu pohraniti tableti, ru?ne torbe i boce. Prtljažni je prostor 10 % ve?i (591 litra), a istovremeno je i zna?ajno širi te u njega s lako?om stanu sklopljena dje?ja kolica ili set palica za golf dok se zapremnina pove?ava na 1.383 litre kada se preklope fleksibilna sjedala u drugom redu, preklopiva u omjeru 40:20:40.

Nova je struktura razvijena za uvo?enje elektri?nog pogona, s modelom mild-hybrid od 48 volti dostupnim pri lansiranju i modelom plug-in hybrid koji ?e biti dostupan u sljede?ih 12 mjeseci. Pogonski sklop mild hybrid po prvi je puta uveden na Land Rover, a radi po principu prikupljanja energije koja se uobi?ajeno gubi prilikom usporavanja. Zahvaljuju?i elektropokreta?u-generatoru integriranom s remenom na motor, energija se pohranjuje u bateriju koja se nalazi ispod podnice. Pri brzinama nižima od 17 km/h i kada voza? ko?i, motor ?e se isklju?iti. Kada kre?ete, pohranjena ?e se energija iskoristiti kao pomo? motoru pri ubrzanju i smanjenju potrošnje goriva. Rezultat toga je mirna, tiha vožnja s niskom potrošnjom goriva na prometnim podru?jima s puno zastoja.

Dostupan u cijeloj gami ?etverocilindarskih Ingenium benzinskih i dizelskih motora, pogon mild hybrid odlikuje se emisijama CO2 od samo 149 g/km i potrošnjom goriva od 5,7l/100km (temeljeno na novom postupku ispitivanja WLTP). Sljede?e ?e se godine gami pridružiti još u?inkovitiji plug-in hibridni elektri?ni (PHEV) model i trocilindarski Ingenium benzinski motor.

Istinski Range Rover, ovaj kompaktni SUV kombinira sposobnost vožnje na svim podlogama s jamstvom performansi u svim vremenskim uvjetima. Novi Evoque nudi pogon na sva ?etiri kota?a, sustav Active Driveline druge generacije s funkcijom Driveline Disconnect koja pove?ava u?inkovitost, te sustav Adaptive Dynamics koji pruža savršenu ravnotežu udobnosti i okretnosti. Terrain Response 2 – tehnologija koja je prvenstveno bila uvedena na najve?e Range Rovere – automatski otkriva podlogu po kojoj se vozi i sukladno njoj prilago?ava postavke vožnje, dok Evoque sada može voziti kroz vodu dubine 600 mm (prethodno 500 mm).

Slavna Range Rover voza?ka pozicija ušla je u digitalno doba, s ‘pametnim retrovizorom’, po prvi puta dostupnim u ovom segmentu, koji se pretvara u HD video zaslon. Ako je pregled podru?ja iza vozila nemogu? zbog putnika ili glomaznih predmeta, voza? jednostavno pritisne gumb na donjoj strani retrovizora te ?e se na njemu projicirati slika visoke razlu?ivosti podru?ja iza vozila s kamere koja se nalazi iznad stražnjeg stakla. Zaslon omogu?uje šire (50 stupnjeva) vidno polje i bolju vidljivost pri slabom osvjetljenju.

Novi Evoque prvi na svijetu nudi tehnologiju Ground View, s pomo?u koje se slika s kamere projicira na gornji dodirni zaslon, pružaju?i voza?u pregled podloge ispod prednjeg dijela vozila od 180 stupnjeva. Ta je tehnologija korisna prilikom parkiranja na teško dostupna parkirna mjesta, vožnje po visokim rubnicima u središtu grada ili po zahtjevnoj podlozi, te predstavlja ostvarenje koncepta Transparent Bonnet koji je Land Rover predstavio 2014. godine.

Nick Rogers, izvršni direktor, proizvodni inženjering, Jaguar Land Rover, rekao je: “Ispod lijepog dizajna krije se inženjerska i tehni?ka revolucija. Struktura je potpuno nova kako bi omogu?ila uvo?enje elektrifikacije, pa su samo spojevi vrata ostali nepromijenjeni. Nova struktura tako?er nudi poznatu ugla?enost i sposobnost Range Rovera.

“Evoque je sada digitalniji no ikad prije. Softver na kojem se temelji sustav za informiranje i zabavu je unaprije?en kako bi bio brz, inovativan i savršeno funkcionirao. Usto, dodali smo Apple CarPlay i Android Auto koji omogu?uju besprijekorno povezivanje s pametnim telefonom.”

Evoque je prvi Land Rover sa sustavom Smart Settings, koji upotrebljava algoritme umjetne inteligencije kako bi nau?io voza?eve omiljene postavke i služio kao asistent u vožnji. Uz položaj sjedala, glazbu i postavke klima-ure?aja, Evoque može upravljati omiljenim postavkama masaže i stupa upravlja?a kako bi osigurao maksimalnu udobnost.

Tekst i fotografije: Igor Staži?

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com