Auto klub navodi kako Hrvatske autoceste i Ministarstvo unutarnjih poslova nastoje stati na kraj divljim voza?ima na autocestama postavljanjem novih kamera za detektiranje prebrze vožnje. Uvodi se sustav nadzora kojim su Nizozemci prepolovili broj smrtnih slu?ajeva, no kako to obi?no biva efektno je svugdje osim u Hrvatskoj!
Op?e poznata je nesposobnost što Hrvatskih autocesta što Ministarstva unutarnjih poslova pa je pretpostavka kako ?e od novog “rata” i spasonosnog nam sistema koristi imati samo oni podobni u foteljama napunivši si ionako pun nov?anik!
Od nekoliko mogu?ih tehni?kih rješenja, HAC je odabrao sustav videonadzora koji ?e na odre?enim lokacijama autocesta mjeriti prosje?nu brzinu vozila. Prevedeno ispada kako bi na više lokacija autocesta bile odre?ene dionice duljine od dva kilometra za mjerenje prosje?ne brzine. Kamere ?e biti postavljene na po?etku i na kraju te dionice. Prosje?na brzina ?e se izra?unati na temelju poznate udaljenosti od to?ke ulaska do to?ke izlaska i nakon što se utvrdi vrijeme koje je potrebno za prolazak dionice, utvr?uje se prosje?na brzina kretanja vozila.
Zanimljivo zar ne!? No, nitko od nadležnih ne brine o izrazito loše educiranim voza?ima koji mahom bez prethodnih provjera izlije?u sa vozne na pretjecajnu traku nerijetko i brzinom dvostruko nižom od dozvoljene, o relativno starom voznom parku gra?ana, samim time i o “lijesovima na kota?ima” zahvaljuju?i izrazito velikim državnim nametima kod kupovine novih i sigurnih vozila.
U ovom trenutku na autocestama jedini su autorizirani mjera?i brzine oni u policijskim automobilima, tzv. cobrama, koji hvataju divlje voza?e, no tako?er koriste?i se raznim trikovima tjeraju?i sporije voza?e da ubrzaju, skrivaju?i se iza znakova i vrebaju?i iz grmlja do rizi?nih zaustavljanja na zaustavnim trakama ili pak ulazima/izlazima na autoceste… i vidi ?uda, to je Ministarstvu unutarnjih poslova sasvim normalno i ne ugrožavaju?e!
Kako u HAC-u isti?u da svrha projekta nije penalizacija, nego podizanje prometne kulture, lokacije kamera bit ?e jasno istaknute postavljenim prometnim znakovima. Prevedeno, vozite se autocestom putnom brzinom, kad vidi ?uda.. kolona ispred vas, mahnito ko?enje i panika voza?a ispod vas, a sve s ciljem smanjenja trenutne brzine ne bi li ih kamera snimila da voze po (ispod) propisima. Tu su naravno i oni koji op?enito ne obra?aju pažnju na znakove, tako da ok.. malo ?e se i napuniti kasa, no takvi niti ina?e ne vide dalje od nosa i ugrožavaju sve ostale u prometu.
U HAC-u smatraju da ?e se uvo?enjem kontinuiranog automatskog nadzora brzina na autocestama pove?ati stupanj sigurnosti prometa na autocestama, smanjiti posljedice prometnih nesre?a, utjecati na promjenu ponašanja voza?a te da ?e od novog sustava za nadzor brzine vozila korist biti višestruka u njihovu korist.
O?ekuje se smanjenje brzine prometnog toka, što bi trebalo smanjiti broj naleta vozila na vozilo i izlijetanja s ceste. O?ekuje se i ujedna?avanje brzine kretanja, što bi trebalo rezultirati ve?om proto?nosti vozila. S ve?om proto?noš?u smanjit ?e se i potrošnja goriva, a samim time i koli?ina ispušnih plinova.
Sve ovo o?ekivano zvu?i nadasve idili?no, no u Hrvatskoj to može zna?iti smanjenje brzine prometnog toka, ve?i broj gužvi i pove?an broj naleta na vozilo, smanjenje izlijetanja sa ceste, vožnju ispod prosje?ne brzine kretanja i smanjenu proto?nost vozila.
Sustav mjerenja prosje?ne brzine na dionicama autocesta provodi se u više europskih zemalja. Primjerice, u Nizozemskoj je uveden prije 18 godine na autocesti izme?u Rotterdama i Delfta. Kao rezultat, na toj autocesti prekršaji prekora?enja brzine smanjeni su na ispod 0,5 posto, a broj smrtnih slu?ajeva smanjio se za više od 50%, eh ti Nizozemci, svaka im ?ast!
više možete pro?itati i na stranicama Auto kluba na LINKU