Renault EZ-FLEX kompaktno je i upravljivo vozilo stvoreno za neometano kretanje gradom. S obzirom na veli?inu teretnog prostora, njegove su dimenzije optimalne. Njegova duljina (3,86 m), širina (1,65 m) i visina (1,88 m) dovoljno su male da može pristupiti parkiralištima. Teretni kapacitet od 3 m3 jedinstven je zbog svojih dimenzija, a omogu?en je zahvaljuju?i kompaktnoj kabini koja i dalje nudi sve prednosti pravog lakog gospodarskog vozila. Krug okretanja od 4,5 m omogu?uje izvrsnu upravljivost na ulicama užeg gradskog središta.
Svaki je detalj osmišljen s ciljem da se ispune potrebe dostavlja?a: široki pristup voza?kom mjestu koji ulazak i izlazak ?ini lakšim, središnja upravlja?ka plo?a s raspoznatljivim prikazom za brz i jednostavan pristup informacijama o vožnji, vidljivost pješaka i gradskog okruženja te jednostavna i u?inkovita kontrola vožnje. Moderno korisni?ko su?elje kao posrednik izme?u ?ovjeka i stroja u potpunosti je integrirano u svijet pametnih telefona. Ono nudi usluge i aplikacije povezane sa samim vozilom te mogu?nost integracije aplikacija povezanih s raznim aktivnostima stru?njaka.
Stražnji teretni prostor optimiziran je ergonomskom visinom utovara (760 mm iznad zemlje) i otvorima koji omogu?uju jednostavan pristup cijeloj površini za utovar. Vozilo je oblikovano tako da omogu?i i brojne konfiguracije stražnjeg prostora. Te su konfiguracije osmišljene kako bi se njihovom prilagodbom zadovoljile razli?ite potrebe stru?njaka kojima ?e vozilo biti dano na ispitivanje.
EZ-FLEX kao elektri?no vozilo može pristupiti gradskim središtima te nudi domet od 100 km, ?ime se prilago?ava potrebama gradske dostave (gradske dostave zahtijevaju 50 km prosje?ne dnevne vožnje), Desetak vozila Renault EZ-FLEX dat ?e se na korištenje raznim europskim stru?njacima, tvrtkama, gradovima i op?inama. O?ekuje se da ?e eksperiment trajati oko dvije godine.
Vozilo je opremljeno senzorima kako bi se bolje razumjela njegova uporaba, a stru?njaci ?e tijekom eksperimenta svojim povratnim informacijama dodatno bogatiti postoje?e podatke. Prikupljat ?e se razli?ite vrste podataka: geolokacija, kilometraža, domet, korištenje otvora, brzina, zaustavljanja itd. Ti ?e se podaci zatim prenositi putem povezanog sustava u vozilu, bilo u stvarnom vremenu ili jednom dnevno, kako bi se razumjela stvarna dnevna uporaba.
Analiza podataka, upotpunjena povratnim informacijama stru?njaka, omogu?it ?e Renaultu da oblikuje vozila koja su bolje prilago?ena razvoju gradske logistike. Cilj je da akteri u ekosustavu testiraju vozilo i njegove usluge u stvarnim uvjetima kako bi stvorili zajedni?ku viziju gradskog prijevoza robe.
Ovim eksperimentom Renault zapo?inje novi pristup u pripremi i osmišljavanju inovacija sutrašnjice. Ovaj fleksibilni pristup, revolucionaran u automobilskoj industriji, vrlo je blizak praksi drugih podru?ja, kao što je industrija igara.
U svijetu u kojem ?e zbog rastu?eg trenda urbanizacije do 2030. u gradovima živjeti više od 60 % stanovništva, problem kretanja ljudi nije jedini koji treba ponovno razmotriti. Po?inje i nova era u prijevozu robe: brzina, fleksibilnost i pouzdanost najve?i su zahtjevi kupaca u vrijeme u kojem svjedo?imo iznimno brzom rastu internetske kupovine. Zahtjev za sve kra?im i preciznijim vremenom dostave povezan je sa sve strožim ograni?enjima vožnje u gradovima i užim gradskim središtima.
Osiguravanje održive mobilnosti za sve, danas i sutra, moto je grupe Renault. Nakon EZ-PRO konceptnog automobila, i Renault EZ-FLEX omogu?uje nam da nastavimo istraživati mobilnost sutrašnjice.