Osluškuju?i stanje tržišta, prikupljaju?i sve povratne informacije, Japanci vrijedni kao i obi?no izmijenili su manje-više sve što je na prvoj seriji moglo biti bolje. Mazda6 s punim pravom svoje mjesto pod suncem može tražiti me?u najboljim automobilima srednje klase.
Kako Mazda nema automobil u gornjem segmentu srednje klase, boljim promatranjem „šestice“ jasno je kako su u Hiroshimi iskoristili trik kojim su se prije služili mnogi. U Mazdi je jasno naglašen balans izme?u udobnosti i prostora ?ime je veoma blizu onoga što nude predstavnici gornje srednje klase (A6, E klasa…). Kako god, svi se slažu kako je Mazda6 odli?an primjerak automobila srednje klase, inzistiraju?i kako bi joj za ulazak u više društvo ipak trebali adekvatniji motori ve?eg obujma i snage.
Ovaj rabljeni primjerak doživio je prije tri godine zatezanje bora gdje su vanjskim redizajnom nastale minimalne kozmeti?ke korekcije na prednjem dijelu vozila, to?nije braniku i masci hladnjaka. Uz bogatije pakete opreme prisutna je i nova grafika u ku?ištima prednjih LED svjetala te druga?iji promjer prednjih LED svejtala za maglu. Osvježena je paleta boja i felgi. Mazda6 ?istokrvni je konfekcijski automobil, me?u najljepšima u klasi, a nastavlja upravo tamo gdje je prethodnica stala. To?ku na „i“ ovog savršenog dizajna stavljaju 19 in?ni alu naplatci koji savršeno popunjavaju pozamašne otvore ispod blatobrana.
Najve?e promjene vidljive su u interijeru koji je doživio poprili?no osvježenje. U odnosu na prethodnu verziju koja je bila klonirana verzija CX-5 modela, ovdje je vidljivo kako je Mazda6 dobila druga?iju centralnu konzolu, druga?ije kontrole provjetravanja, novi i ve?i display multimedijskog sistema, novu grafiku na intrument tabli, „head up“ display, bolja sjedala…. mogli bi tako nabrajati u nedogled. Umjesto klasi?ne ru?ne ko?nice tu je i tipka za elektronsko aktiviranje parkirne ko?nice, a ono malo plasti?nih dijelova u interijeru koji u konkretnom slu?aju nisu presvu?eni crnom kožom pod prstima odaju vrhunsku kvalitetu pa tako i nakon 120 000 prije?enih kilometara u testiranom modelu nema suvišnih zvukova.
Naglašeno „high tech“ okruženje prisutno je u Mazdi6 ve? pri prvom skidanju ruku sa upravlja?a, dok kamere, radari i senzori automobilom gotovo upravljaju samostalno. Voza?u bi mogao zasmetati ne ergonomi?an razmještaj pojedinih komandi, što je zapravo ?est problem u ve?ini današnjih maksimalno opremljenih automobila. Pri tome mislimo na poprili?no nespretno postavljen „uložak kemijske olovke“ kojim se nezgodnim provla?enjem ruke kroz volan resetira kilomeraža i podešava razina osvjetljenja instrumenata, ili pak start-stop tipka za paljenje vozila koja je visoko na centralnoj konzoli uz sami display multimedijskog sustava.
Odli?na ponuda prostora, dodatno poboljšana razina zvu?ne izolacije, udobna grijana sjedala i vrhunski audo sistem Bose bez problema vas mogu natjerati na putovanja koja ?e trajati satima. Voza? ?e u no?nim uvjetima vožnje biti posebno po?aš?en izvanrednim LED svjetlima, što znatno smanjuje zamor i usput pove?ava aktivnu sigurnost. Za prvi korak do savršenog automobila, iz perspektive voza?a, podešavanje trokrakog upravlja?a po dubini trebalo bi biti malo raskošnije, isklju?ivo zbog dugonogih voza?a ili voza?ica. Kad smo ve? kod upravlja?a, mislimo da bi povratna informacija pod prstima bila još preciznija kada bi asistencija elektri?nog servo-poja?iva?a bila malo diskretnija u situacijama bržeg prolaska kroz zahtjevnije zavoje. Bio bi to Mazdin drugi korak do savršenog. Ono što se uz ovaj redizajn ne vidi, ali se osje?a, je dora?en ovjes koji bezrezervno pokazuje da je u ljubavi sa zavojima, baš kao što su to bili i ovjesi u prethodne dvije generacije Mazde6. Auto “leži” veoma dobro. U zavojima nema naglašenog lateralnog naginjanja, niti naznake da je u nosu automobila smješten motor. Na suhom asfaltu provla?ili smo se bez asistiranja ESP-a i tamo gdje to nismo o?ekivali. Na mokrom asfaltu nije išlo tako glatko s prijenosom snage na podlogu, ali smo svu krivnju prebacili na ra?un guma koje su pred zamjenu.
Uz odli?an paket opreme za o?ekivati je snažan dizelaški agregat, no ovaj primjerak pod poklopcem krije benzinski dvolitreni agregat snage 165 ks. Sa svojih 210 Nm okretnog momenta, ubrzanjem s mjesta do 100 za 9.1 sekundu ili maksimalnih 216 km/h ne?e oduševiti mnoge, no isto tako uz razmjerno držanje okretaja u višem režimu vrtnje ovaj automobil ima potencijala biti brz i zabavan. Iako ima poprili?no mali okretni moment, motor je elasti?an u prva ?etiri stupnja prijenosa, kod prebacivanja u peti ili šesti stupanj morate ra?unati i na ve?e putne brzine, a ne suhoparno vucaranje gradskim kolonama. Šesterostupanjski ru?ni mjenja? odli?no sura?uje sa motorom odnosno cjelokupnim vozilom te je brz i precizan, me?u najboljim sklopovima na cijelom vozilu. Kao što smo spomenuli, ovjes je odli?an i doslovce vas tjera da svakim prolaskom kroz zavoj tražite još ve?u ulaznu brzinu.
Teško ostvarivi deklarirani podaci o potrošnji nekog vozila i ovdje imaju svoju pri?u, jasno je kako postoje odre?ena odstupanja, no naša mjerenja na poprili?no velikoj testnoj kilometraži od 1500 km bacila su prosjek od 7,8 litara na 100 km. Tre?inu kilometraže proveli smo u gradu, dok je ostatak otpao na autoceste i lokalne ceste. Ne moramo niti spominjati kako u ni jednom trenutku nismo bili najsporiji na cesti ?ime ovakav prosjek izaziva naše oduševljenje. Vlasnik napominje kako je u tri godine korištenja nije uspio natjerati ispod 7,5 litara eurosupera. Mazdina SkyActiv tehnologija koja u slobodnom prijevodu predstavlja niz tehni?kih rješenja kojima su inženjeri nastojali dobiti što bolje performanse uz smanjenu potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova nalazi se i u ovom modelu. U slu?aju Mazde6 mnogo toga je pošlo za rukom, od dodatnog smanjenja mase automobila do odli?ne aerodinamike, što zna?i kako SkyActive nije samo zgodan reklamni slogan.
U tri godine otkako je na cesti i bez pogovora “odradila” zavidnu kilometražu ova “šestica” nije zahtijevala dodatna ulaganja pored redovitih servisnih intervala što svakako ide u prilog pri?ama o pouzdanosti japanskih automobila.
Najteži dio ostavljen je za kraj! Je li Mazda6 kao rabljeni benzinac isplativa kupnja? Uspore?uju?i je sa sli?no opremljenom i motoriziranom konkurencijom uz epitete koji godinama prate Mazdine automobile ova “šestica” trebala bi potencijalnom kupcu biti zanmljiva.. ALI… iako je vrijednost vozila u odnosu na novo nakon tri godine gotovo u pola manja na našem tržištu ?e svakako kupci radije izbor svesti na jedan od glavna tri njema?ka konkurenta i to ponajprije radi uvriježenog mišljenja o kvaliteti i pouzdanosti njema?kih automobila.
TEHNI?KI PODACI Mazda6 G165 Revolution:
Motor: ?etiri cilindra, benzinski
Obujam: 1998 ccm
Snaga: 121kW/165 KS @ 5000 o/min
Najve?i okretni moment: 210 Nm @ 4000 o/min
Pogon: prednji (FWD)
Mjenja?: šest stupnjeva, ru?ni
D/Š/V: 4870/1840/1450
0-100 km/h: 9,1 s
Najve?a brzina: 216 km/h
Potrošnja: 7,8 l
Prtljažnik: 480 litara
Masa: 1305 kg
Cijena: 139.000 kn (18.750 €)