Budu?nost transporta u svakom ?e slu?aju završiti u potpuno automatiziranoj formi, a nakon automobila i kamiona na red stižu zrakoplovi.
Naravno, pro?i ?e još godine i godine dok ne?emo sjesti u zrakoplov bez pilota, ali ?injenica jest da su kompanije poput Airbusa krenule u razvoj samovoze?ih zrakoplova. No, pitanje je koliko ?e takav na?in prijevoza biti društveno prihvatljiv, pogotovo me?u ljudima koji se ionako boje vožnje zrakoplovom, ali stru?njaci uvjeravaju kako ?e prepuštanjem upravljanja ra?unalnom softveru putovanje zapravo biti sigurnije.
Da, u teoriji je tako, ali zasad još uvijek nismo spremni niti prepustiti volan automobila u ruke ra?unalu, a kako ?emo tek biti mirni dok putujemo zrakoplovom u kojem nema pilota? Dodatno je pitanje problema hakerskog napada, pogotovo iz perspektive terorizma. Dakle, puno je tu još nepoznanica pa u svakom slu?aju ne treba juriti s bombasti?nim najavama o potpunom prepuštanju upravljanja zrakoplovom u ru?e ra?unalnog softvera.
Stru?njaci predvi?aju da bi samo tranzicijski period mogao potrajati više od 10 godina. Tada bi sve najkompleksnije manevre poput uzlijetanja i slijetanja samostalno obavljalo ra?unalo, ali pod strogim nadzorom pilota, koji bi u svakom trenutku bio spreman preuzeti kontrolu nad zrakoplovom.
No, i takav stupanj razvoja bio bi primamljiv zrakoplovnim kompanijama, jer bi smanjili trošak leta, obzirom da bi u zrakoplovu bio jedan umjesto dosadašnja dva pilota.
Koliko je ideja o samovoze?im zrakoplovima zapravo daleko od realizacije, bez obzira na bombasti?ne najave iz Airbusa, najbolje ilustrira ?injenica da i je i upotreba samovoze?ih automobila u stvarnim uvjetima još u razini SF-a. Zašto je tome tako, dokle je stigao razvoj i kako funkcioniraju samovoze?i automobili pro?itajte u slijede?im ?lancima.
Samovoze?i automobili ne?e tako brzo biti spremni za realan svijet
Razine samovožnje samovoze?ih automobila
Saznajte sve o na?inu na koji radi samovoze?i automobil
Istraživanje dokazalo da se 71 posto voza?a boji autonomnih automobila