Europska unija mora zacrtati milijun javno dostupnih punionica za elektri?na vozila do 2024. i tri milijuna do 2029. kako bi potaknula potroša?e da prihvate novu tehnologiju, poru?ili su proizvo?a?i automobila.
„Komisija EU-a mora brzo reagirati i postaviti obvezuju?e ciljeve proširenja infrastrukture punjenja u državama ?lanicama“, rekao je predsjednik Udruženja europskih proizvo?a?a automobila Oliver Zipse, izvršni direktor njema?kog BMW-a.
„Ina?e ?e do?i u pitanje ?ak zacrtano smanjenje (štetnih plinova) u borbi protiv klimatskih promjena“, upozorio je Zipse.
Podaci iz industrije pokazuju da je EU u 2020. imao 224.538 javnih punionica.
Strogi ciljevi pomo?i ?e i proizvo?a?ima automobila i operatorima elektroenergetskih mreža u planiranju, poru?ila je ACEA u pismu potroša?ima i održivim transportnim skupinama, ?iji su supotpisnici i udruga potroša?a BEUC i savez nevladinih udruga T&E.
EU je postrožio propise o emisiji štetnih plinova i proizvo?a?i su na tržište po?eli izbacivati nove modele elektri?nih vozila. Njihova prodaja raste u posljednje vrijeme, potaknuta, izme?u ostalog, i subvencijama vlada, oslonjenih na europski program oporavka od pandemije koronavirusa.
Problem je manjak javnih punionica, koje bi trebale biti nadopuna onima na radnom mjestu i u ku?i, i široka lepeza tarifa i na?ina pla?anja.
EU bi trebao usvojiti jedinstvene standarde, isti?u udruge, a predlažu i plan o izgradnji oko 1.000 punionica za vodik do 2029. godine.
Njema?ka vlada usvojila je u srijedu nacrt zakona koji predvi?a tisu?u brzih punionica uz autoceste do kraja 2023. godine, uz procjenu potrebnih ulaganja od dvije milijarde eura, navodi Reuters.
HINA