Nova perjanica proizvo?a?a iz Maranella zove se Ferrari SF90 Stradale, nasljednik je modela LaFerrari te ujedno i prvi plug-in hibrid u povijesti Propetog konji?a.
Na tržište dolazi povodom 90. ro?endana trka?e mom?adi Scuderia Ferrari, a za pogon koristi kombinaciju turbobenzinca 4.0 V8 i ?ak tri elektromotora. Pritom benzinac razvija 780 KS i 800 Nm, a elektromotori dodatnih 162 kW (220 KS) pa ukupna kombinirana snaga iznosi okruglo 1000 KS.
Benzinac šalje snagu na stražnje kota?e, kao i jedan elektromotor koji je smješten izme?u benzinskog motora i 8-stupanjskog automatskog mjenja?a, dok preostala dva elektromotora snagu šalju na prednje kota?e.
Zahvaljuju?i baterijskom paketu kapaciteta 7,9 kWh Ferrari SF90 Stradale samo na struju može prije?i oko 25 kilometara. Zanimljivo, ali u vožnji samo na struju jedini pogonski kota?i su prednji. Premda plug-in hibridi unato? iznimno brzom razvoju nisu poznati po maloj masi, Ferrari SF90 Stradale na vagu donosi svega 1570 kilograma pa svaka konjska snaga mora pokretati 1,57 kg.
Stru?njaci iz Maranella objavili su kako hibridni sustav pove?ava masu za dodatnih 270 kilograma. ?ini se puno, ali ako se uzme u obzir da u tu bilancu ulaze i tri elektromotora i baterijski paket i svi popratni sustavi, rezultat je vrijedan poštovanja.
No, ekološka osviještenost nije ugrozila performanse. ?ak štoviše, Ferrari SF90 Stradale najbrži je model iz Maranella u povijesti. Do 100 km/h katapultira se za manje od 2,5 sekunde, do 200 km/h ubrzava za 6,7 sekundi, a najve?a brzina iznosi 340 km/h.
U usporedbi s modelom Ferrari LaFerrari ?vrsto?a šasije pove?ana je za 20 posto, a otpornost na torzijsko uvijanje za gotovo 40 posto. Opremljen je i najnovijom generacijom sustava SSC (Side Slip Control), koji omogu?ava jednostavniju vožnju na granici fizike, ali i mogu?nost kontroliranog drifta.
Dizajn uop?e nema potrebe komentirati, jer je sve podre?eno što boljim performansama, pritom je obilato korišteno bogato iskustvo iz Formule 1, a svejedno je vizualno u rangu umjetni?kog djela. Koliko je aerodinami?ki u?inkovit najbolje ilustrira podatak da pri brzini od 250 km/h generira 390 kilograma downforcea.
Uprava Propetog konji?a s ponosom je istaknula kako je Ferrari SF90 Stradale dostojan nasljednik za Ferrari LaFerrari te da ?e se na tržištu nametnuti kao nova referenca za sve budu?e hipersportaše. Po?etak proizvodnje, planirana koli?ina i cijene još nisu poznati.
Da se podsjetimo… Ferrari LaFerrari bio je predstavljen 2013. godine, kao zamjena za Ferrari Enzo. Prvi je model u povijesti proizvo?a?a iz Maranella koji je ispod lima ponudio hibridnu tehnologiju. Ali ne bilo kakvu… Rije? je o komponentama koje gene vuku direktno iz bolida Formule 1. Atmosferski benzinac 6.3 V12 i elektromotor zajedno ispaljuju ?ak 963 KS i 900 Nm pa je prema službenim podacima do stotke sprintao za manje od tri sekunde, do 200 km/h bi stizao za manje od sedam sekundi, a do 300 km/h za okruglo 15 sekundi. Najve?a brzina premašivala je 350 km/h. Obzirom da ih je proizvedeno tek 500 od prvog je dana bilo jasno kako ?e vrijednost u budu?nosti samo rasti.