Kompanija Ericsson Nikola Tesla je u 2020. ostvarila 94,5 milijuna kuna neto dobiti, što je pad od 7,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su prihodi od prodaje porasli 13,7 posto, na 2,02 milijarde kuna, podaci su iz konsolidiranog financijskog izvješ?a kompanije objavljeni u utorak na Zagreba?koj burzi.
Neto dobit je niža zbog manje dobiti od financijskih aktivnosti te manjih poreznih olakšica temeljem završetka prethodnog investicijskog ciklusa, navodi se u izvješ?u.
Dobit prije oporezivanja je niža 1,5 posto u odnosu na prethodnu godinu te iznosi 106,6 milijuna kuna kao posljedica manje dobiti od financijskih aktivnosti.
Operativna dobit porasla je za 1,8 posto u odnosu na 2019. te iznosi 104,4 milijuna kuna.
Bruto marža bilježi smanjenje na 8,6 posto kao posljedica kombinacije preuzimanja pune odgovornosti za projekt usluga upravljanja s HT-om te troškova tranzicije i transformacije.
Prihodi od prodaje lani su iznosili 2,02 milijarde kuna, što je rast od 13,7 posto u odnosu na prethodnu godinu. U ukupnim prihodima od prodaje udio doma?eg tržišta ?ini 45,8 posto, usluge za Ericsson 42,6 posto, dok ostala izvozna tržišta sudjeluju s 11,6 posto.
Prihodi od prodaje na doma?em tržištu su iznosili 926,7 milijuna kuna i porasli su 86,5 posto, dok su na izvoznim tržištima (bez Ericssonova tržišta) pali za 7,9 posto, na 234,4 milijuna kuna.
Na Ericssonovom tržištu prihodi od prodaje iznose 861,9 milijuna kuna i manji su za 16,1 posto, zbog, kako se navodi u izvješ?u, promjene poslovnog modela vezano za usluge upravljanja mrežom HT-a u 2020. godini.
“Unato? velikim izazovima u 2020. Ericsson Nikola Tesla Grupa ostvarila je odli?ne poslovne rezultate”, kazala je predsjednica kompanije Gordana Kova?evi?.
Godina je, kako je navela, globalno obilježena dugotrajnom borbom protiv pandemije koronavirusa, a mjere fizi?kog distanciranja te ograni?avanja kretanja ljudi i opreme nastavljaju se i dalje.
Uz potres koji je u ožujku pogodio Zagreb i okolicu, krajem prosinca Sisa?ko-moslava?ku županiju pogodila serija snažnih potresa, kazala je te dodala da su “reagirali brzo, prilago?avali se i bili inovativni, uvijek nastoje?i pomo?i našim zaposlenicima i zajednici u kojoj djeluju da se lakše nose s posljedicama, prvo pandemije, a potom i potresa”.
Kova?evi? je istaknula i kako “2021. godina ostaje izazovna i zahtijevat ?e mnogo znanja i fleksibilnosti u poslovanju”.
“Budu?i da su ve? spomenute okolnosti i rizici poput odgode realizacije postoje?ih ugovora, smanjenje/odga?anje investicija te restrikcije putovanja, i dalje prisutni, snažan fokus Grupe ostaje na upravljanju rizicima, profitabilnosti i operativnom nov?anom toku. Kao kompanija s više od 70 godina iskustva, koja je najve?i hrvatski izvoznik znanja i tehnološki lider, motivirani smo na dodatan angažman i još snažniji fokus na nova podru?ja u 2021. godini. S obzirom na brojne prednosti koje donosi digitalizacija usluga, dugoro?na strategija Grupe ostaje nepromijenjena”, kazala je Kova?evi?.
HINA