IN MEMORIAM: Lido Anthony Lee Iacocca (1924. – 2019.)

0
499

Jedan od najuspješnijih menadžera u povijesti autoindustrije, otac modela Ford Mustang, Escort, Bronco i Pinto, preminuo je 2. srpnja 2019. godine u 94. godini.

Ameri?ki biznismen punim imenom Lido Anthony Iacocca, ali puno poznatiji pod nadimkom Lee Iacocca, klasi?an je primjer kako se napornim trudom mogu ostvariti velike stvari. Odmah po završetku Drugog svjetskog rata zaposlio se kao inženjer u Fordu. U radnoj okolini prvotno se nije istakao pa je ubrzo sin talijanskih imigranata iz tehni?kog odjela preba?en u prodaju i marketing. Tim transferom njegova je karijera procvjetala.

Jedan od najzna?ajnijih poteza u ranoj fazi karijere bila je kupnja novog automobila po modelu financiranja ’56 for 56′ pri ?emu je Ford kupcima od 1956. godine nudio kupnju automobila na kredit uz 20 posto u?eš?a te otplatu ostatka vrijednosti kroz slijede?e tri godine uz mjese?nu ratu od 56 dolara.

Šefovi Forda bili su oduševljeni inovativnim pristupom prodaji kakav je pokazao Lee Iacocca, pa je ve? 1960. godine postao podpredsjednik uprave i glavni menadžer tvrtke. Fanovi ameri?kog proizvo?a?a automobila ga obožavaju zbog ?injenice da je direktno zaslužan za stvaranje modela Ford Mustang. No, svakako treba istaknuti i u SAD-u vrlo popularan Ford Bronco, kao i europski Ford Escort. Od modela za koje je bio direktno odgovoran neuspjehom se može smatrati jedino Ford Pinto, zbog diskutabilnog dizajna, ali još više zbog sklonosti samozapaljenju zbog ?ega su vlasnici opozivom pozvani u servise na ugradnju dodatnih zaštita spremnika goriva.

Zbog neslaganja i stalnih sukoba mišljenja Henry Ford II uru?io mu je otkaz 13. srpnja 1978. godine, premda je tadašnji profit Forda iznosio oko dvije milijarde dolara godišnje. No, to ga nije pokolebalo, a vrsne menadžerske sposobnosti kona?no je dokazao preuzimanjem posrnulog Chryslera. Uvjerio je vladu SAD-a da odobri kredit za spašavanje kompanije 1979. godine, a svježom financijskom injekcijom revitalizirao je brojne projekte Chryslera koji su stajali u ladici zbog nedostatka novca.

Ve? 1981. godine na tržište stižu brojni novi modeli, uklju?uju?i K-Car liniju, Dodge Aries i Plymouth Reliant. Tijekom 80-ih godina prometnuo se u jednog od najpoznatijih svjetskih menadžera, a kakav je ugled uživao u SAD-u najbolje ilustrira podatak da je najozbiljnije razmišljao o kandidaturi za predsjednika SAD-a na izborima 1988. godine.

U mirovinu se povukao 1992. godine, no, na nagovor milijardera Kirka Kerkoriana priklju?io se pokušaju preuzimanja Chryslera 1995. godine, koji nije uspio. Bankrot tvrtke uslijed globalne financijske krize 2009. godine iznimno mu je teško pao.

Lee Iacocca ženio se tri puta, a u prvom braku dobio je dvije k?eri, od kojih je jedna umrla 1983. godine zbog posljedica dijabetesa. Još 1984. godine napisao je autobiografiju, a niti u poznijoj životnoj dobi nije mirovao pa se od 1999. godine posvetio vlastitoj tvrtci za proizvodnju elektri?nih bicikala, a od 2007. godine vodio je web portal o problemima u zdravstvu, obnovljivim izvorima energije i hibridnim vozilima. Uznapredovala Parkinsonova bolest poslala ga je u vje?nost 2. srpnja 2019. godine u dobi od 94. godine. Lee Iacocca zauvijek ?e ostati upisan velikim slovima u enciklopediji povijesti automobilske industrije.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com