Japanski gradski auto ?etvrte generacije izabran je u Ženevi u najzna?ajnijem svjetskom odabiru, onom 59 novinara iz 22 europske države za “The Car of the Year 2021”.
Yaris je osvojio 266 bodova, drugoplasirani Fiat New 500 dobio je 240, tre?a Cupra Forementor 239. Potom slijede Volkswagen ID.3 . (224), Škoda Octavia (199), Land Rover Defender (164) te Citroën C4 (143). Japanci su prije toga osvojili Zlatni kota? kao naj hrvatski auto 2021. te nagradu za najbolji HR gradski auto 2021. godine! Prvi Yaris osmislio je 1999. Grk Sotiris Kovos, a 22 godine kasnije posegnuli su ponovo za Balkancem. Mario Majdandži? (46), podrijetlom iz Slavonije nije neiskusan u svijetu kroja?a pleha. 2009. bljesnuo je poput prave svjetske zvijezde kad je njegov BMW i8 oduševio javnost. Od jednog koncepta, jedne ideje Slavonca Majdandži?a ro?enog u Stuttgartu, nastao je cijeli podbrend nazvan BMW-i kojem je danas na ?elu još slavniji Domagoj ?ukec, šef dizajna BMW-a. Mario je još od 2012. kada je napustio BMW uToyoti. Glavni je dizajner eksterijera Toyota Europe Design Development timu (ED2) u Nici. Yaris ?etvrte generacije krenuo je snažno i jedan je od bestselera.
Toyota Yaris je “The Car of the Year 2021”. Dodjela nagrada održana je danas u Ženevi. Ceremonija je izravno emitirana na internetskoj stranici Me?unarodnog salona automobila u Ženevi. 59-?lani žiri, sastavljen od automobilskih novinara iz 22 države, odabrao je pobjednika me?u sedam modela koji su prošli u krug finalista u prvom krugu glasanja. Trofejem za “The Car of the Year 2021” Toyota Yaris osvaja najprestižniju i najželjeniju nagradu u automobilskom svijetu koja se dodjeljuje od 1964.
Frank Janssen, predsjednik žirija “The Car of the Year 2021” izjavio je nakon objave rezultata. – “Vrijedan je Yaris pobjednik na ovogodišnjem izborima. Posve zasluženo je pobijedio šest finalista.
Matt Harrison, potpredsjednik, Toyota Motor Europe dodao je: – „Ovo je velika ?ast za Toyotu i želio bih zahvaliti žiriju na pažnji i priznanju. Tako?er bih iskoristio ovu priliku da posebnu pohvalu dam i našim razvojnih timova u Europi i Japanu. Ovo je najbolji Yaris ikad! Nije bez vraga naš šef Akio Toyoda kazao kako je i sama pojava Yarisa izazvala ushit, a i osmijeh na lice naših kupaca.
Matt Harrison pri tome je mislio i na našeg Maria Majdandži?a koji je zaslužan za izgled Yarisa i koji je šef dizajnerskog europskog centra Toyote koji je smješten u Nici.
Ove godine izbor se održao pod posebnim uvjetima. Umjesto uobi?ajenog otvaranja na tiskovne dane Me?unarodnog salona automobila u Ženevi (GIMS), ceremonija je, kao i 2020. godine, emitirana kao ?isti prijenos uživo na Internetu.
Rezultati glasanja sedam finalista “automobila godine 2021”:
Toyota Yaris: 266 bodova
Fiat New 500: 240 bodova
Cupra Formentor: 239 bodova
Volkswagen ID.3 .: 224 boda
Škoda Octavia: 199 bodova
Land Rover Defender: 164 boda
Citroën C4: 143 boda
Ceremoniju dodjele nagrada “Automobil godine 2021” podržao je Touring Club Switzerland TCS, koji ove godine slavi 125. godišnjicu postojanja.
Videozapis sve?ane dodjele nagrade “Car of the Year” uskoro ?e biti dostupan na web mjestu me?unarodnog salona automobila u Ženevi. Geneva International Motor Show – www.gims.swiss.
?etvrta generacija Yarisa osvojila je prestižnu nagradu, no ona je i potvr?eno najsigurniji mali automobil na svijetu. Svojim atraktivnim i dinami?nim dizajnom privla?i brojne poglede. Hrvat Mario Majdandži?, je potpisuje. Prvi obrisi i ideja o izgledu novog Yarisa, nastali su iz skica Marija Majdandži?a iz Toyotina europskog studija ED2. Sada ve? 46. godišnji dizajner svjetskog glasa završio je automobilski dizajn na Fachhochschule Pforzheim. Na istom sveu?ilištu koje je “proizvelo” najpoznatije svjetske kroja?e pleha, nama najpoznatijeg, Domagoja ?ukeca koji je danas šef dizajna BMW-a. Mario Majdandži? radio je u BMW-u sve do 2012. i ostati ?e upoma?en po dizajnu legendarnog BMW-a i8. Zanimljivo, samo koji mjesec nakon što je Mario otišao iz Munchena, u BMW je pristigao Domagoj ?ukec koji je sad na ?elu i “i” odjela koji je generiran upravo iz Majdandži?eva koncepta
Mario je inspiraciju za Yaris pronašao promatraju?i volumen, proporcije i zaokruženo ?vrstu formu japanske novogodišnje delikatese – jela Kuromame nastaloj od zrna grahorice, a potom kombiniraju?i elemente dizajna skulpture bika, koja odaje neiscrpnu snagu u svakom pokretu. Time je za novi Yaris definirao dinami?nu i ?vrstu siluetu. Silueta je potpuno uskla?ena s porukom koju novi Yaris donosi “Spreman za pokret”! Produkcija dizajna odvijala se u Japanu pod vodstvom g. Takayukij Nakajima. Japanski mališan je dokaz globalnog predznaka Toyote. Japanska kompanije u svim svojim strategijima nikad ne misli lokalno. Oni jasno predvi?aju potrebe, želje i navike voza?a u razli?itim dijelovima svijeta. S europskim voza?ima na umu, dinami?ni Yaris ro?en je 1999. godine. Rije? je o malom automobilu koji je u svijet gradskih vozila unio japanski pristup i kvalitetu. Istovremeno je ponudio sve glavne zna?ajke na koje se zaklinju europski voza?i, fiju?u?i ulicama mnogih gradova starih kontinenata na svojim svakodnevnim poslovima.
Ve? 2000. godine postojala je jasna potvrda da je Yaris hit – postao je prvi Toyotin model koji je nagra?en Europskim automobilom godine. U nešto više od dva desetlje?a pojavile su se ?etiri generacije automobila koji su vrlo brzo stekli titulu najprodavanijeg modela Toyote na europskom tržištu. Yaris je tijekom odrastanja postavio nove standarde na polju gradskih automobila. Oduvijek se isticao kvalitetom, sigurnoš?u, inovativnoš?u, funkcionalnoš?u, prostranoš?u i naravno dizajnom.
U 20 godina, Yaris je postao najvažniji Toyotin model u Europi, neprestano pove?avaju?i ukupni broj prodanih vozila i tržišni udio. Godine 2019. zabilježio je prodaju od oko 224.000 vozila, te dostigao 7,6 % tržišta u segmentu B, ?ime je bio najprodavaniji Toyotin model u Europi, ?ine?i više od 22 % prodaje novih automobila. Hrvatskim se prometnicama kre?e preko 17.000 Yarisa iz prethodnih generacija.
Toyota predvi?a da ?e segment B ostati velik dio tržišta u sljede?ih nekoliko godina te da ?e Yaris nastaviti biti jedan od najvažnijih modela, odgovaraju?i na zahtjeve tržišta za automobilima koji troše još manje goriva i ispuštaju još manje štetnih tvari radi zadovoljavanja sve strožih ekoloških propisa.
Novi Yaris pravi je odgovor na izmijenjene prioritete kupaca malih automobila, jer na njih odgovara racionalnim zahtjevima kao što su cijena, prakti?nost, sigurnost i kvaliteta združeni s onim emotivnim razlozima koji uklju?uju izgled, sportski duh, mladena?ki imidž te zabavne performanse.
Proizvodnja
Novi Yaris se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing France u Onnaingu, u blizini Valenciennesa, gdje je uloženo 300 milijuna eura u omogu?avanje proizvodnje vozila TNGA. 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force i hibridni mjenja? proizvode se u Toyota Motor Manufacturing Poland.
Dizajn ?etvrte generacije modela Yaris potpisao je Hrvat Mario Majdandži?, koji posjeduje diplomu jedne od najpoznatijih škola automobilskog dizajna, one Fachhochschule Pforzheim, iz koje potje?u autori mnogih legendarnih automobila. Majdandži?, voditelj vanjskog dizajna, primio je dvije jasne upute od Jasunori Suezawa, glavnog razvojnog inženjera ?etvrte generacije Yaris projekta: automobil mora nalikovati dinamici sportaša tijekom tr?anja, a trebao bi biti dizajniran prema malim-velikim na osnova na kojoj je stvoren prvi Yaris.
I zasukao je rukave, to?nije, po?eo pregledavati svoju maštu. ?ak su i dizajneri automobila u osnovi umjetnici koje odlikuju jedinstveni pogledi, razli?iti kutovi, a prije svega izuzetno bogato znanje iz povijesti umjetnosti. Uz to, svijetom hodaju otvorenih o?iju i inspiraciju pronalaze na najneo?ekivanijim mjestima. Ta istinska ljudska znatiželja ?esto stvara izvanredne kreativne procese.
Mario Majdandži? doživio je novi Yaris u sjajnoj površini japanskog graha kuromama, a tome je pridodao bika koji zra?i snagom, samopouzdanjem i dinamikom. Potom je nacrtao novi Yaris, koji podsje?a s prednje strane usredoto?enog sportaša koji se pripremao za start u startnim blokovima, s podignutom zadnjicom zra?e?i o?ekivanjem da se što prije na?e na stazi. Njegov profil isprepli?e lako?u, eleganciju i dinamiku trka?a koji kombinacijom svoje tehnike i miši?a gura asfalt na putu do cilja.
Zanimljivo je da je novi Yaris izvana kra?i od svog prethodnika i prostraniji iznutra. To je zapravo suština pristupa velike pošte kojim je Yaris zapo?eo svoj europsko-globalni marš. Yaris je u svojoj ?etvrtoj generaciji postao punoljetan po svim kriterijima. S mladena?kom zreloš?u i samopouzdanom zaigranoš?u, u svojoj klasi ponovno postavlja nove standarde. On je dizajner, ekolog, inženjer sigurnosti, mali-veliki sportaš … urbani genij.
Mario Majdandži?
2009. nakratko je bio prava svjetska zvijezda kad je njegov konceptni BMW oduševio javnost. Od jednog koncepta, jedne ideje Slavonca Majdandži?a, nastao je cijeli podbrend nazvan BMW-i. BMW i8 koji je 2012. predstavljen kao coupe sportiva i konkurent Porscheu 911 i Audiju R8. Manje je znano – osmislio ga je jedan Slavonac. Mario Majdandži? posto je slavan kada je 2009. godine BMW odlu?io njegovu viziju ultrasportaša pretvoriti u zbilju. Trebale su mu pune tri godine da zgotovi jedan od najprestižnijih i najboljih hibridnih sportskih bolida! Tako je zapo?ela saga o hibridnom plug-in BMW-u i8, a ona je po?etkom ove godine dobila i svoj nastavak. Od pomalo fascinantne i futuristi?ke ideje momka koji je ro?en u Stuttgartu 1975., koji je porijeklom iz ?epina, a diplomirao je na ?uvenome FH-u, sveu?ilištu u Pforzheimu, znanome kao inkubatoru za najbolje svjetske dizajnere…, stiglo se do posve novoga brenda.
– ro?en: Stuttgart, 1975., porijeklom iz ?epina
– diplomirao: FH, Pforzheim
– najpoznatiji dizajn do sada: BMW Vision EfficientDynamics, koncept, eksterijer
– karijera:
od 2012. Grupa Toyota – Lexus, Nagoya, dizajner
2006.-12. BMW automobili, München, dizajner
2004.-06. VW, Wolfsburg, dizajner
• Po?etna cijena Hibrid Yaris – 1,5 VVT-i hibrid LUNA paket opreme: 130.900,00 kn
• Po?etna cijena benzinac Yaris – 1,0 VVT-i M/T 5, LUNA paket opreme: 106.800 kn
• PREMIERE edition – poseban popust – dostupan samo za ONLINE narudžbe
• Posebno promo financiranje – detalji na poveznici:
”Pola plati sad, pola za 24 mjeseca!” , uklju?en eko poticaj 18.700 kn
• Eurocare pomo? na cesti 0-24
• 5 godina jamstva bez ograni?enja i 10 godina jamstva na hibridnu bateriju
• Dostupne su usluge: klju? u ruke, dostava na ku?ni prag, Toyota financiranje i Toyota osiguranje
• Savršen gradski automobil s naprednom hibridnom tehnologijom uvijek je ”spreman za pokret”
• Nova, 4. generacija hibridnog sustava pruža 116 KS, potrošnju goriva od samo 3,7 l/100 km i emisiju CO2 85 g/km (WLTP)
• Konstruiran da ponese titulu najsigurnijeg kompakta na svijetu
• Napredni sustav pomo?i voza?u-standardna oprema (Advanced Driver Assistance systems – ADAS)
• Dizajniran i razvijen za europske kupce; izra?en u Valenciennesu u Francuskoj.
• Vanjski dizajn potpisuje Hrvat, Mario Majdandži?