Željeznicom je u Hrvatskoj lani prevezeno oko 13 milijuna putnika ili 34 posto manje nego u 2019., a robe prevezeno gotovo 15 milijuna tona ili tri posto više, pokazuju podaci HAKOM-a, iz kojeg iznose da je putnika manje, a tereta više bilo i u posljednjem lanjskom tromjese?ju.
Putnika je u 2020. manje u sva ?etiri tromjese?ja, a po podacima sa internetskih stranica HAKOM-a (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti), najmanje se putnika vozilo vlakovima u drugom tromjese?ju 2020. – njih svega 1,7 milijuna, za razliku od istog razdoblja 2019. kada ih se tako vozilo 5,1 milijun.
Ukupno gledano, pad od 34 posto u broju prevezenih putnika željeznicom zna?i i da ih je u 2020. prevezeno oko 6,7 milijuna manje nego u cijeloj 2019., dok ih je samo u ?etvrtom tromjese?ju 2020. prevezeno 3,5 milijuna ili gotovo 2 milijuna manje nego u istim mjesecima 2019.
Dio pada broja putnika u 2020. svakako se može pripisati pandemiji, zaklju?anosti zemlje i regija za putovanje kao i ograni?enjima putovanja iz europskih zemalja, iako se broj putnika koji se voze vlakovima u Hrvatskoj uzastopno smanjivao zadnjih nekoliko godina, i prije pandemije.
Rast prijevoza tereta, ali i udjela novih cargo prijevoznika
Sa teretnim ili cargo prometom za željeznicu je 2020. bila nešto bolja, jer je na godišnjoj razini (2020. vs. 2019.) tereta prevezeno 2,7 posto više, odnosno u 2020. prevezeno je 15 milijuna tona robe, a u 2019. je to bilo 14,6 milijuna tona.
I kada se promatraju podaci HAKOM-a za pojedino tromjese?je, tereta ili robe je u sva ?etiri u 2020. bilo prevezeno više nego u istim tromjese?jima 2019., pri ?emu su drugo i tre?e tromjese?je 2020. bila na istoj razini kao 2019., sa po 3,6 milijuna tereta, dok su porasti bili u prvom i ?etvrtom tromjese?ju, od sto tisu?a (u ?etvrtom) do 400 tisu?a više ( u prvom 2020.).
O prijevozu željeznicom iz HAKOM-a su u ?etvrtak iznijeli samo podatke s postocima za posljednje, ?etvrto tromjese?je 2020., me?u kojima skre?u pažnju i na osam aktivnih ili, kako ih nazivaju, i novih teretnih željezni?kih prijevoznika, koji su ostvarili i najve?i porast, od gotovo 14 posto u prevezenoj robi i od 23,3 posto u tonskim kilometrima.
Time se i njihov udjel na tržištu pove?ao na gotovo 58 posto u prevezenoj robi i na 44 posto u tonskim kilometrima u odnosu na najve?eg željezni?kog prijevoznika tereta HŽ Cargo, koji je u ?etvrtom tromjese?ju 2020., po rije?ima iz HAKOM-a, zabilježio 3,6 posto manje prevezene robe.
HINA