Godinama su Nijemci puštali informacije na kapaljku, a sad je Porsche Taycan kona?no pred nama i impresivan je u svakom pogledu.
Premda ?e se službena premijera održati na salonu automobila u Frankfurtu, internetsko predstavljanje dokazalo je kako se isplatilo ?ekati. Porsche Taycan odmah dolazi na lidersku poziciju. Najbolja je sportska limuzina s elektri?nim pogonskim sklopom.
Podatak da ?ak 60 posto kupaca iz EU poseže za Porsche Panamerom opremljenom hibridnim pogonskim sklopom najbolje govori u prilog tezi da su elektrificirani automobili promijenili stavove. Više ih se ne smatra isklju?ivo vozilima za štednju i o?uvanje okoliša. Sad se struja ozbiljno uzima u obzir i po pitanju sportskih performansi.
Porsche Taycan na tržište dolazi u dvije izvedbe. Obije nazivno razvijaju 625 konjskih snaga, ali uz jednu bitnu razliku. Izvedba Turbo u overboostu može istisnuti 680 KS i 850 Nm, dok Turbo S u overboostu ispaljuje ?ak 750 KS i 1050 Nm.
Ubrzanja su spektakularna. Porsche Taycan Turbo do 100 km/h stiže za okruglo tri sekunde, a do 200 km/h mu je potrebno 10,6 s, dok Turbo S iste zadatke obavlja za 2,6 s i 9,8 s. Najve?a brzina kod oba modela ograni?ena je na 260 km/h, kako bi se donekle ograni?ila potrošnja baterija.
Upotrebom brzog punja?a snage 150 kW baterijski paket kapaciteta 93,4 kWh može se napuniti do 80 posto kapaciteta za svega 36 minuta, dok ?e punjenje na ku?noj uti?nici trajati najmanje 11 sati. No, na brzim punionicama, uz punja? snage 270 kW, za svega pet minuta mogu?e je doseg pove?ati za okruglo 100 kilometara. Nijemci su objavili sa doseg, prema WLTP-u, za izvedbu Turbo iznosi 450 km, a za Turbo S 412 kilometara.
Ve? letimi?an pogled na gabarite otkriva da je Porsche Taycan prvoklasna limuzina i po pitanju ponude prostora i komfora. Duga?ak je 496 cm, širok 196,5, a me?uosovinski razmak iznosi 290 centimetara. Unutrašnjost je izvedena u hi-tech stilu, što je i o?ekivano obzirom da se radi o vrlo naprednom elektri?nom automobilu. Broj prekida?a sveden je na minimum pa se gotovo svim sustavima upravlja preko ekrana osjetljivih na dodir.