Renault predstavlja novi Clio, petu generaciju ikone automobilskog svijeta prodane u oko 15 milijuna primjeraka. Prvi Clio predstavljen je 1990. i postao je jedan od najprodavanijih modela Grupe Renault diljem svijeta. Clio je najpopularniji automobil u Francuskoj, a na vrhu B segmenta u Europi nalazi se od 2013. Clio ostvaruje nevjerojatne uspjehe u prodaji, koja bilježi snažan rast izme?u 2012. i 2018.
Ocjena od pet zvjezdica na Euro NCAP testu potvrda je Clijova statusa savršeno sigurnog vozila prilago?enog novom dobu. Dinami?nost, upravljivost i vrhunska kvaliteta dizajna i proizvodnih procesa priskrbili su mu status najboljeg Renaulta Clio dosad.
Novi Clio još je moderniji i sportskiji, a zadržao je DNK kojem duguje svoj uspjeh u zadnjih gotovo 30 godina. Razvijen je preuzimanjem prednosti svake od prethodnih ?etiriju generacija te njime zapo?inje novo, dugo o?ekivano poglavlje te uspješne pri?e.
-Kao i Clio I, „ima sve što i veliki”. Baš poput tog modela predstavljenog 1990., novi Clio opremljen je tehnologijama iz vozila višeg razreda, kao što su Mégane i Espace.
-Od Clija II preuzeo je iznimno visoke standarde prostranosti i udobnosti.
-Kao i Clio III, dovodi nas u novu eru po pitanju dojma kvalitete.
-Od Clija IV naslijedio je snažan dizajn koji je bio nadahnu?e za cijelu Renaultovu paletu i postao istinski simbol.
Novi Renault Clio dizajniran je po na?elu „evolucije i revolucije” te svojim zrelijim dizajnom karoserije i posve preure?enom unutrašnjoš?u postavlja nova pravila. Isklesane linije i odvažniji prednji kraj daju novom Cliju nov život i suvremen izgled, dok istodobno zadržava prepoznatljivost, iako je sastavljen od posve novih elemenata. U unutrašnjosti je revolucija odmah vidljiva. Posve redizajnirana unutrašnjost nadahnuta je višom klasom, kako u smislu dojma kvalitete, tako i u smislu dostupne tehnologije. Te prednosti koriste svim voza?ima jer im donose ve?i stupanj prakti?nosti i jednostavnosti upotrebe.
„Clio pete generacije za nas je iznimno važan jer je rije? o najprodavanijem automobilu tog segmenta i drugom najprodavanijem automobilu uop?e u Europi. Clio je ikona, a u najnovijem modelu preuzete su sve najbolje zna?ajke prethodnih generacija. Vanjski dizajn Clija IV odmah je oduševio kupce, a oduševljava ih i danas, pa smo odlu?ili zadržati taj DNK, ali novom modelu dodati još malo suvremenosti i elegancije. U unutrašnjosti se odvila prava revolucija te su znatno pove?ani dojam kvalitete, profinjenost i tehnologija. Ovo je najbolji Clio dosad.”
Novi Clio srce je strategije usmjerene na ja?anje sinergije u Alijansi. Ta strategija temelji se na razvoju zajedni?kih tehnologija i upotrebi novih platformi, poput CMF-B platforme na kojoj je novi Clio prvi izra?eni model, te nove arhitekture elektri?ne i elektroni?ke opreme. Tako se platformi mogu dodati najnovije tehnologije da bi se odgovorilo na nove zahtjeve tržišta.
Lako je to primijetiti. Dojam kvalitete i ergonomske zna?ajke voza?eva položaja bili su prioriteti za timove dizajnera unutrašnjosti novog Clija. Materijali vrhunske kvalitete, meke obloge armaturne plo?e, obloge u vratima, obrub središnje konzole te pomno dizajnirani svi elementi unutrašnjosti podižu dojam kvalitete na posve novu razinu. Dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uklju?ilo više tehnologija, što zna?i da je novi „Smart Cockpit” novog Clija potpuno posve?en voza?u, dok njegov oblik vala pridonosi dojmu širine. Opremljen je najširim zaslonima u segmentu te pruža iznimno suvremena ergonomska rješenja za još bolje iskustvo u vožnji. U novom Cliju uvelike su dostupne i inovacije jedinstvene za segment poput elektroni?ke parkirne ko?nica koja je posebno korisna u gradskoj vožnji.
Multimedijski zaslon
Klju?ni dio pametne kabine je 9,3-in?ni zaslon multimedijskog sustava (dvaput ve?i od 7-in?ne ina?ice), najve?i u nekom Renaultovu modelu dosad. Vertikalni i blago zakrivljeni tablet nadahnut je onime iz modela Espace te vizualno pove?ava armaturnu plo?u, daje kabini suvremeniji izgled i poboljšava preglednost ekrana. Zaslon je okrenut prema voza?u i uklju?uje novi povezani sustav Renault EASY LINK te su putem njega dostupne sve multimedijske zna?ajke i navigacija, kao i MULTI-SENSE postavke, a sve je nevjerojatno jednostavno za upotrebu.
Digitalna instrumentna plo?a
Po prvi je puta novi Clio opremljen digitalnim broja?em umjesto tradicionalnog analognog što je tehnologija preuzeta iz luksuznijih segmenata. Veli?ine od 7 do 10 in?a, taj se TFT zaslon može upotrijebiti za iznimno intuitivnu prilagodbu iskustva vožnje. Ina?ica od 10 in?a uklju?ivat ?e i GPS navigaciju na zaslonu. Dva zaslona dijagonale 9,3 odnosno 10 in?a, najve?i su zasloni u segmentu novog Renaulta Clio.
Armaturna plo?a
Posebna je pozornost posve?ena kvaliteti posve redizajnirane armaturne plo?e novog Clija. Podijeljena je u tri dijela: gornji dio obložen pjenastim materijalom, obložen i prilagodljiv središnji dio te donji dio koji sadržava funkcionalne komponente poput pretinca za rukavice. Oblik armaturne plo?e nalikuje valu i vizualno proširuje kabinu. Tom dojmu dodatno pridonosi vodoravni oblik središnjih i bo?nih ventilacijskih otvora. Ispod središnjeg zaslona posebna je pozornost posve?ena ergonomskim zna?ajkama pa „klavirske“ tipke i komande za izravan pristup klima-ure?aju olakšavaju upotrebu.
Upravlja?
Novi, profinjeniji upravlja? kompaktnijeg je dizajna zahvaljuju?i kompaktnijem zra?nom jastuku nego u prethodnom modelu, što voza?u poboljšava preglednost. Opremljen je i naslonom za palac i širim obru?em pa ga je ugodno i držati. Nove osvijetljene komande i detalji od mat kroma dodatno pove?avaju dojam kvalitete.
Središnja konzola
Središnja konzola još je jedan klju?an element pametne kabine novog Renaulta Clio. Postavljena je više ne bi li se poboljšala ergonomija, a ru?ica mjenja?a je kra?a pa je prirodnije i udobnije upravljati njome. Obložena središnja konzola može se prilago?avati ovisno o dizajnu u unutrašnjosti, a vanjski rub ima posebno osvjetljenje. Iznimno prakti?na rješenja za odlaganje ugra?ena u donji dio konzole olakšavaju život putnicima, a me?u njima je i prostor za beži?no punjenje pametnog telefona.
Sjedala
Sjedala u novom Cliju obi?no se mogu vidjeti u luksuznijim modelima. Pružaju bolju potporu zahvaljuju?i duljem sjedištu i obujmljuju?em obliku. Njihova polutvrda školjka znatno poboljšava prostor za koljena za putnike u stražnjem dijelu vozila, dok novi, tanji nasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u stražnjem dijelu i putnicima na stražnjoj klupi daju dojam ve?e prostranosti. Kao i za armaturnu plo?u, i na sjedalima je posebna pozornost posve?ena odabiru materijala što tako?er pridonosi cjelokupnom boljem dojmu kvalitete u unutrašnjosti. Poboljšane su i ergonomske zna?ajke sjedala te ih je lakše upotrebljavati zahvaljuju?i jednostavnijim komandama.
Obloge vrata
Obloge vrata novog Renaulta Clio isto su tako dostupne u mekanoj izvedbi jedinstvenoj za segment. Elementi na oblogama vrata mogu, baš kao i naslon za ruku, postati upe?atljiviji odabirom nekog od dostupnih dizajna unutrašnjosti. Na tim se elementima nalazi neizravna i blaga ambijentalna rasvjeta.
Personalizacija
Vlasnici novog Renaulta Clio mogu automobil u potpunosti prilagoditi sebi zahvaljuju?i brojnim paketima za personalizaciju u kojima mogu odlu?iti o izgledu središnje konzole, armaturne plo?e, obloga vrata, upravlja?a i naslona za ruku. Kupci mogu birati me?u ?ak osam razli?itih dizajna unutrašnjosti te iskoristiti inovativnu ponudu za personalizaciju koja se sastoji od obojanih ventilacijskih otvora koji se protežu duž cijele armaturne plo?e. Novi Clio dostupan je i s ambijentalnim osvjetljenjem u osam razli?itih boja.
Novi Clio profinjeniji je i dinami?niji iz svakog kuta, a od prethodne je generacije naslijedio senzualne linije. Novi je model izražajniji, ali istovremeno je zadržao elegantni profil. Poklopac motora naglašen je linijama koje pridonose dojmu snage. Prednja je maska ve?a, a prednji odbojnik naglašen vrlo izražajnim središnjim usisnikom zraka koji poboljšava hla?enje motora. Kad je rije? o dimenzijama, novi Clio kra?i je 12 mm (duljina 4050 mm, širina 1798 mm), ali je unutrašnjost prostranija. Karoserija (1440 mm) je spuštena s 8 na 48 mm na rubu spojlera kako bi se postigla bolja aerodinamika i naglasio sportski duh. Dinami?an izgled novog modela naglašavaju i 17-in?ni naplatci (ovisno o ina?ici). Detalji kao što je krovna antena u obliku peraje morskog psa, 100 % LED svjetla, poklopac prtljažnika u ravnini s karoserijom te kromirani okviri bo?nih prozora ?ine karoseriju modernijom i pove?avaju dojam kvalitete.
Boja karoserije
Novi Clio dostupan je u nekoliko novih boja karoserije, uklju?uju?i naran?astu Valencia, sme?u Vison i plavu Celadon. Nova naran?asta boja Valencia savršeno utjelovljuje duh novog Clija, a prodornija je i blještavija nego ikada prije zahvaljuju?i specijalnom postupku tretiranja lakom naran?aste boje, po prvi puta upotrijebljenom u automobilskoj industriji. Novi Clio dostupan je u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, naran?asti i crni).
Deflektori zraka
Novi Clio po prvi puta ima na prednjim blatobranima deflektore zraka koji ograni?avaju trenje i poboljšavaju aerodinami?na svojstva te smanjuju potrošnju goriva, a povrh toga mu daju dinami?an i sportski izgled.
Prednja svjetla
Prednja svjetla novog Renaulta Clio sada su ve? od osnovne razine opreme 100 % LED, a krasi ih svjetlosni potpis u obliku slova C karakteristi?an za Renaultove modele. Novom Renaultu Clio daju izražajniji izgled, dodatno naglašen motivom dijamanta na svjetlu za još ve?u profinjenost.
Prtljažnik
Struktura prtljažnika poboljšana je kako bi se postigao što kockastiji oblik. Premium audiosustav BOSE posve je integriran pa ne smanjuje obujam prtljažnika, koji je sad pove?an na 391 litru (uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje), što ga ?ini najve?im u klasi. Dvostruka podnica olakšava svakodnevni utovar, a stražnja sjedala mogu se preklopiti u ravni pod.
Stražnja svjetla
Baš kao i prednja svjetla, nova izražajnija stražnja svjetla isto tako imaju svjetlosni potpis u obliku slova C i posebno snažan efekt dubine. Tre?e, dulje i tanje ko?iono svjetlo smješteno je pri vrhu stražnjeg prozora.
Bo?ni profil
Elegantan profil prethodne generacije koji karakteriziraju ru?ice stražnjih vrata ugra?ene u prozore unaprije?en je s pomo?u nekoliko estetskih intervencija. To su, me?u ostalim, kromirani okviri bo?nih prozora, sjajni crni stupovi i ru?ice stražnjih vrata, udubljene donje bo?ne stranice te kromirani CLIO potpis.
Stražnji kraj
Stražnji kraj krase kromirane linije kakve se nalaze i na boku. Dizajn prtljažnika obnovljen je da bi se pove?ao dojam kvalitete, što je posebno vidljivo iz ?injenice da su prtljažnik i odbojnik u istoj ravnini. Svjetla koja se protežu preko poklopca prtljažnika ostavljaju dojam ve?e širine vozila.
Nova linija nadahnuta Renault Sportom
Renault Sport predstavlja R.S. Line ina?icu novog Renaulta Clio, koja ?e postupno zamijeniti prethodnu liniju GT-Line. GT-Line bio je predvodnik kad je rije? o paketima sportske opreme i simbol strategije odjela Renault Sport na svim tržištima od 2010. R.S. Line ne zna?i samo promjenu naziva, ve? i novi, bogatiji sadržaj.
R.S. Line snažnije je povezan s oznakom R.S. koja podrazumijeva iznimne performanse i ?ini ta dva slova sinonimom za jedinstvenu sportsku vožnju. Dizajn vanjskog dijela i unutrašnjosti nove linije nadahnut je Renault Sportom.
Izvana je novi Clio R.S. Line opremljen spojlerom po uzoru na Formulu 1, što je prepoznatljiv element dizajna u modelima s oznakom R.S. Isti?e se i prednjom maskom s uzorkom u obliku p?elinjeg sa?a, posebnim 17-in?nim naplatcima i sportskijim stražnjim krajem.
Unutrašnjost krase i drugi elementi ekskluzivni za liniju R.S. Line. Oni uklju?uju sportska sjedala s izraženijim bo?nim osloncima, umetke od ugljikovih vlakana, upravlja? presvu?en perforiranom kožom s ukrasom u obliku dvostrukog R.S. dijamanta, aluminijske papu?ice i crne presvlake istaknute crvenim šavovima i rubovima.
R.S. Line novom Cliju daje još sportskija obilježja koja omogu?uju kupcima da u potpunosti iskuse sportski duh marke nadahnut automobilisti?kim sportovima koji živi i danas, kako u svijetu Formule 1, tako i u natjecanjima njegovih kupaca.
Novi Clio dostupan je s bogatom ponudom potpuno novih benzinskih i dizelskih motora snage od 75 do 130 KS. U njih je ugra?ena najsuvremenija tehnologija koja im pomaže ispuniti najnovije norme i ostvariti neke od najnižih vrijednosti potrošnje goriva i emisija u segmentu.
Uz njih ?e novi Clio od 2020. biti dostupan s prvim hibridnim motorom grupe Renault, naziva E-TECH. Kupcima ?e na raspolaganju biti devet razli?itih kombinacija motora i mjenja?a.
Motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe, razvijenima u suradnji Renaulta, Nissana i Mitsubishija, te motorom E-TECH koji je konstruirao Renault, novi Clio savršeno utjelovljuje sinergiju koja je temelj grupe Renault i njezinih partnera u Alijansi.
HIBRIDNI MOTOR
Renaultov hibrid E-TECH spaja štedljivost i užitak
Ve? 30 godina, Clio je primjer savršenog automobila za svakodnevni život koji prati trendove i donosi najnapredniju automobilsku tehnologiju najširem krugu kupaca. Novi Clio poštuje tu tradiciju te ?e od 2020. biti dostupan s hibridnim pogonom naziva E-TECH. To je velik korak za Grupu Renault, koja je pri oblikovanju iskustva koje donosi hibridni pogon novog Renaulta Clio iskoristila svu svoju stru?nost koju je stekla kao vode?i europski proizvo?a? elektri?nih automobila.
Pogon E-TECH razvili su i patentirali Renaultovi inženjeri. Upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uklju?uju?i i novu generaciju 1,6-litrenog benzinskog motora posebno prera?enog za ovu namjenu. Radi u kombinaciji s dva elektri?na motora, inovativnim mjenja?em i baterijom kapaciteta 1,2 kWh.
Renaultova hibridna tehnologija E-TECH donosi maksimalnu u?inkovitost u kombinaciji s najboljim odzivom u klasi, manje rasipanje energije i brzo punjenje baterije prilikom usporavanja. Motor u?inkovito prikuplja i obnavlja maksimalnu koli?inu energije. Tijekom kretanja, motor radi u potpuno elektri?nom na?inu rada. Regenerativno ko?enje sli?no je onome kod elektri?nih vozila. Kombinacija velikog kapaciteta baterije i energetske u?inkovitosti sustava E-TECH omogu?uje do 80 % gradske vožnje u elektri?nom na?inu rada te do 40 % manju potrošnju goriva u gradskoj vožnji u usporedbi s konvencionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem. A sve to uz vrhunski užitak u vožnji netipi?an za hibridne gradske automobile, zahvaljuju?i trenuta?nim reakcijama prilikom kretanja i ubrzanja.
BENZINSKI MOTORI
SCe 75: pristupa?ni i štedljivi
Atmosferski trocilindarski motor 1.0 SCe savršen je odabir za voza?e koji žele štedljiv gradski automobil. Svojim 5-stupanjskim mjenja?em i snagom 75 KS te okretnim momentom od 95 Nm osigurava bezbrižnu vožnju gradom.
TCe 100: nenadmašno svestran
Premijeru u Renaultovoj ponudi ima trocilindarski motor 1.0 TCe s turbopunja?em, najnoviji motor razvijen u suradnji ?lanova Alijanse. Opremljen je svim najnovijim tehnologijama, uklju?uju?i turbopunja? s elektroni?ki nadziranim recirkulacijskim ventilom, ispušnom granom djelomi?no integriranom u glavu cilindra, dvostrukom bregastom osovinom s varijabilnom fazom otvaranja ventila i zaštitnim premazom nanesenim prskanjem. Sa 100 KS i 160 Nm okretnog momenta ima 10 KS i 20 Nm više od motora TCe 90 kojeg mijenja, a istovremeno ostvaruje manju potrošnju goriva i emisije CO2. Potonje iznose samo 100 g/km* i smještaju novi Clio TCe 100 na vrh kategorije benzinskih automobila u segmentu. Ve?im okretnim momentom dostupnim od niskih okretaja ovaj motor donosi vrhunski užitak u vožnji. Novi Clio TCe 100 dostupan je s 5-stupanjskim ru?nim mjenja?em.
*korelirane vrijednosti prema ispitnom postupku NEDC, iz novog ispitnog postupka WLTP. Vrijednosti utvr?ene u novom ispitnom postupku WLTP u nekim su slu?ajevima ve?e od vrijednosti utvr?enih u ispitnom postupku NEDC za isto vozilo.
TCe 130 FAP: maksimalni užitak u vožnji
Motor 1.3 TCe FAP prvi se puta ugra?uje u novi Clio, nakon što se ve? dokazao u modelima Captur, Mégane, Scénic i Kadjar. Razvija 130 KS i 240 Nm, sparen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenja?em EDC i nasljednik je motora TCe 120 kao najsnažniji motor u ponudi novog Clija. Ovaj motor nove generacije isti?e sve kvalitete novoga Clija i osigurava uzbudljiviju vožnju u svim situacijama. Mjenja? EDC s dvostrukom spojkom vožnju ?ini ugla?enijom i ugodnijom te pritom smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. A za još više užitka, novi Clio TCe 130 FAP EDC bit ?e opremljen i polugicama za mijenjanje brzina na upravlja?u.
DIZELSKI MOTORI
Blue dCi 85 i 115: dizel najnovije generacije za još ve?u uštedu goriva
Dizelsku ponudu novog Renaulta Clio ?ini 1,5-litreni motor Blue dCi prilago?en intenzivnoj vožnji i uporabi u flotama. Taj je motor opremljen sustavima koji mu omogu?uju ispunjenje novih ekoloških normi, kao što je selektivna kataliti?ka redukcija (SCR), koja se smatra naju?inkovitijim rješenjem za obradu dušikovih oksida (NOx). Dostupan je u dvije ina?ice: 85 KS / 220 Nm za ve?u uštedu te 115 KS / 260 Nm za dinami?nije performanse. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ru?nim mjenja?em koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama višim od 110 km/h i zahvaljuju?i najboljim aerodinami?nim osobinama u klasi, novi Clio Blue dCi iznimno je u?inkovit na otvorenoj cesti i autocesti.
CMF-B: nova modularna platforma za novi Clio
Novi Renault Clio prvi je model Alijanse konstruiran na novoj platformi CMF-B. Razvoj je zapo?et 2014. u Tehnološkom centru u Guyancourtu. U usporedbi s prethodnom generacijom Clija, nova šasija upotrebljava 85 % novih dijelova.
Platforma CMF-B novom Cliju donosi ?itav niz prednosti. Novi je Clio 50 kg lakši od prethodnika, ponajviše zahvaljuju?i uštedama u podru?jima karoserije, osovina i poklopca motora. Aerodinami?ka podnica smanjuje aerodinami?ki otpor (Cd) za 20 tisu?inki. Ta dva poboljšanja smanjuju potrošnju goriva i emisija CO2. Unutrašnjost novog Renaulta Clio manje je bu?na, posebice zahvaljuju?i boljoj zvu?noj izolaciji motora. Razina buke pri brzinama izme?u 0 i 130km/h manja je za 1,5 do 2 dB.
Kako bi osigurala najvišu mogu?u razinu sigurnosti, platforma CMF-B ima potpuno novi dizajn strukture, bo?nih greda i prednje plo?e karoserije, ponajviše zahvaljuju?i uporabi visokoelasti?nog ?elika i ljepila koje omogu?uje kvalitetniju ugradnju ?eli?nih plo?a. Ta poboljšanja putnicima osiguravaju vrhunsku razinu sigurnosti. Sigurnost pove?ava i inovativna oprema novog Clija, ?ija je ugradnja omogu?ena novom arhitekturom platforme CMF-B, uklju?uju?i prilagodljivi zra?ni jastuk za voza?a, zra?ne zavjese, predzateza?e sigurnosnih pojaseva s grani?nicima optere?enja te Isofix priklju?ke kompatibilne s novim standardom iSize.
Nova elektri?na i elektroni?ka arhitektura platforme CMF-B novom Cliju omogu?uje ugradnju najbogatije palete opreme i naprednih sustava za pomo? u vožnji u segmentu, od prednje kamere i radara, dostupnih u svim ina?icama, do sustava za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomija druge razine). Nova platforma konstruirana je s namjerom elektrifikacije vozila, što je omogu?ilo ugradnju novog hibridnog motora E-TECH u novi Clio.
Dolazak nove platforme u Renaultovu ponudu sastavni je dio glavnih ciljeva strateških planova Drive the Future i Alliance 2022. Do 2022. 70 % vozila Alijanse i 80 % vozila Grupe Renault bit ?e proizvedeno na zajedni?kim platformama CMF (CMF je kratica za Common Module Family).
Novi Clio može se pohvaliti najzaokruženijom ponudom sustava pomo?i u vožnji u svojem segmentu kojima je cilj pojednostavniti vožnju, pove?ati sigurnost i u?initi voza?e sigurnijima. Sustavi su podijeljeni u tri obitelji: Vožnja, Parkiranje (okupljeni pod nazivom Renault EASY DRIVE) i Sigurnost.
Novi Clio ocijenjen je s pet zvjezdica na testiranju Euro NCAP-a, za što su posebno zaslužni njegovi brojni sustavi za pomo? u vožnji. Ovo je 22. po redu vozilo Grupe Renault koje je ocijenjeno s maksimalnih pet zvjezdica. Temeljen na posve novoj Alijansinoj modularnoj platformi CMF-B, novi Clio odlikuje se optimiziranom konstrukcijom karoserije, novom strukturom sjedala i sigurnosnim pojasevima koji su osmišljeni kako bi pružili optimalnu podršku za sve putnike, bez obzira na njihovu veli?inu ili položaj u automobilu. Kao svestrani gradski automobil, novi Clio nudi najbolju sigurnost u svim svojim ina?icama, ?ime ponovno potvr?uje Renaultovu stru?nost u podru?ju sigurnosti za sve, bilo da se radi o putnicima ili drugim sudionicima u prometu.
Nova oprema koja se ugra?uje u novi Clio uklju?uje kameru 360° i aktivno ko?enje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka. Oba se sustava po prvi put ugra?uju u neko vozilo marke Renault. Vrhunac ponude je sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama, jedinstven sustav u svestranom segmentu gradskih automobila. Ovaj napredni sustav pomo?i u vožnji prvi je korak prema autonomnim vozilima.
Kao dio cilja da autonomnu tehnologiju u?ini dostupnu širokom krugu kupaca, Grupa Renault do kraja strateškog plana Drive the Future ponudit ?e tržištu 15 vozila opremljenih takvim tehnologijama. Novi Clio prvo je takvo vozilo.
SUSTAV ZA POMO? U VOŽNJI AUTOCESTOM I U PROMETNIM GUŽVAMA
Sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama objedinjuje prilagodljivi tempomat (s funkcijom Stop & Go) i sustav za pomo? zadržavanja vozila u prometnom traku. Aktivan je pri brzinama od 0 do 160 km/h, a dostupan je na vozilima opremljenim automatskim mjenja?em EDC. Kontrolira brzinu vozila i održava sigurnosni razmak od vozila ispred, a pritom zadržava vozilo u sredini voznog traka. Posebno je koristan u gustom prometu gdje zaustavlja i automatski pokre?e potpuno novi CLIO unutar tri sekunde, ako izostane intervencija voza?a.
Sustav upotrebljava prednju kameru i radar na cestama na kojima su oznake traka (pune ili isprekidane) jasno vidljive, a vozila su na vidiku. Na cestama bez vidljivih oznaka traka funkcionira samo sustav prilagodljivog tempomata. Kad ispred vozila nema drugih vozila na vidiku, sustav za centriranje vozila u traku ostaje u funkciji (pri brzinama ve?ima od 60 km/h), kao i tempomat.
Sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama autonomni je sustav 2. razine koji zna?ajno poboljšava udobnost u vožnji. Sustav ipak od voza?a zahtijeva da drži ruke na upravlja?u i pogled na cesti. Sustav se oglašava upozorenjem ako prepozna da ruke voza?a više od 13 sekundi nisu bile na upravlja?u. Nakon još dva upozorenja, 48 sekundi kasnije automatski ?e se isklju?iti.
Sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama bit ?e dostupan u novom Cliju s motorom TCe 130 FAP EDC od kraja 2019.
PRILAGODLJIVI TEMPOMAT S FUNKCIJOM Stop&Go
Prilagodljivi tempomat bit ?e dostupan u izvedbama s automatskim mjenja?em EDC. Sustav funkcionira pri brzinama od 0 do 170 km/h i automatski održava minimalni sigurnosni razmak u odnosu na vozilo ispred. Voza? tu udaljenost, odnosno vremensku udaljenost, može prilagoditi samostalno (od 2,4 sekunde do 1,2 sekunde; 2 sekunde u zadanim postavkama). Ako ispred nema drugog vozila, sustav funkcionira poput obi?nog tempomata i održava odabranu brzinu, ?ak i na nizbrdicama.
Prilagodljivi tempomat dostupan je s novim Cliom TCe 130 FAP EDC s funkcijom Stop & Go. U prometnim gužvama, kad voza? mora potpuno zaustaviti vozilo, to za njega može u?initi sustav i zatim ga ponovno pokrenuti nakon tri sekunde kad se promet ponovno pokrene. Nakon tri sekunde, sustavu je potrebna intervencija voza?a da se ponovno pokrene. Nakon 30 sekundi neaktivnosti, sustav se automatski isklju?uje.
REGULATOR BRZINE S OGRANI?IVA?EM BRZINE
Tempomat/grani?nik brzine dostupan je u svim ina?icama novog Clija.
AUTOMATSKO UKLJU?IVANJE KRATKOG / DUGOG SVJETLA
S pomo?u prednje kamere sustav automatski uklju?uje dugo / kratko svjetlo, u skladu s razinom osvjetljenja i prometom, što olakšava vožnju no?u, posebice u vrlo mra?nim uvjetima.
AUTOMATSKO KO?ENJE U NUŽDI
Automatsko ko?enje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka novitet je u Renaultovoj ponudi koji pove?ava sigurnost upozoravanjem voza?a na opasne situacije i aktiviranjem ko?nica u situaciji bez intervencije voza?a. Dio je serijske opreme novoga Clija te radi i danju i no?u.
NADZOR MRTVOG KUTA
Ugra?uje se u brojne Renaultove modele, a za uporabu u novom Cliju dodatno je poboljšan. Uporabom radara umjesto obi?nih senzora, bolje raspoznaje udaljenost i brzinu vozila koja se nalaze u voza?evu mrtvom kutu.
PREPOZNAVANJE PROMETNIH ZNAKOVA S PRA?ENJEM OGRANI?ENJA BRZINE
Ovaj sustav dostupan je za sve ina?ice novog Renaulta Clio. Radi s pomo?u prednje kamere koja automatski upozorava voza?a na ograni?enje brzine i preporu?uje mu da prilagodi brzinu kretanja.
Na modelima opremljenima navigacijskim sustavom novi Clio spaja informacije prometnih znakova s podacima navigacijskog sustava za još ve?u preciznost.
UPOZORENJE NA IZLAZAK IZ TRAKA I ZADRŽAVANJE VOZILA U TRAKU
Ovaj sustav funkcionira na brzinama ve?ima od 60 km/h. Upozorava voza?a i ispravlja putanju vozila ako smatra da ?e prekora?iti liniju bez prethodnog uklju?ivanja pokaziva?a smjera. Ta tehnologija obi?no je dostupna na vozilima više klase, a sada je serijski dostupna i u novom Renaultu Clio. Smanjuje opasnost na duljim putovanjima autocestom, gdje su neoprezne promjene voznog traka jedan od glavnih uzroka nesre?a.
KAMERA 360
Novi Clio prvi je Renaultov model opremljen kamerom od 360 stupnjeva, koju ve? upotrebljavaju drugi modeli Alijanse. ?etiri kamere pružaju pregled nad okolinom vozila prikazom prepreka koje se nalaze u neposrednoj blizini. Sustav je idealan za parkiranje ili manevriranje u uskim prostorima bez opasnosti po vozilo. Kamera od 360 stupnjeva iznimno je jednostavna za uporabu. Automatski se uklju?uje kad prebacite mjenja? u stupanj za vožnju unatrag, a možete je uklju?iti i pritiskom na gumb smješten ispod zaslona multimedijskog sustava. Na zaslonu su vidljiva dva prikaza: ispred ili iza vozila, ovisno o stupnju prijenosa u kojem se vozilo nalazi, te panoramski prikaz od 360 stupnjeva ili pogled izbliza s kamere na suvoza?evoj strani.
PREDNJI, STRAŽNJI I BO?NI PARKIRNI SENZORI
Dvanaest ultrazvu?nih senzora pomaže voza?u prilikom parkiranja upozoravanjem na prisutnost prepreka ili drugih objekata.
KAMERA ZA VOŽNJU UNATRAG
Kamera za vožnju unatrag, koja se ugra?ivala i u prethodnu generaciju, na raspolaganju je i u novom Cliju, ?ime se olakšava manevriranje i izlazak s parkirnog mjesta unatrag.
SUSTAV ZA POMO? PRI PARKIRANJU
Olakšava bo?no ili okomito parkiranje te parkiranje ukoso. Sada je dodatno poboljšan kako bi upravljanje bilo još jednostavnije, posebno prilikom parkiranja ili izlaska iz parkirnog mjesta. Prilikom parkiranja, senzori zakre?u upravlja?, a voza? upravlja samo papu?icama gasa i ko?nice te mjenja?em.
Grupa Renault sustavno oprema sva svoja vozila povezanim sustavima i odgovaraju?im uslugama. Novi Clio stoga je opremljen poboljšanom ina?icom sustava Renault EASY CONNECT. Opremljen je potpuno novim multimedijskim sustavom Renault EASY LINK u kombinaciji s aplikacijom Moj Renault. Spajanjem povezanih usluga, platformi i aplikacija sustav pojednostavnjuje nove na?ine povezane mobilnosti unutar vozila i izvan njega, s upravljanjem vozila na daljinu, preciznije i jednostavnije odre?ivanje ruta te integraciju povezanih svjetova voza?a i putnika s automobilom.
Renault EASY LINK: potpuno nova multimedijska platforma
Multimedijska platforma Renault EASY LINK u novom Cliju dostupna je u tri ina?ice, od kojih su sve kompatibilne sa sustavima Android Auto™ i Apple CarPlay:
– sa 7-in?nim zaslonom
– sa 7-in?nim zaslonom i ugra?enom navigacijom
– sa 9,3-in?nim zaslonom i ugra?enom navigacijom
Platforma ima potpuno novo su?elje koje je prakti?nije i funkcionalnije, nadahnuto dizajnom i uporabom pametnih telefona. Korisnici mogu prilagoditi neke zaslone uporabom widgeta za izravan pristup omiljenim funkcijama.
Renault EASY LINK ima ?etiri glavna obilježja:
– 4G povezanu platformu za izravnu integraciju povezanih usluga, uklju?uju?i automatski poziv hitnim službama u slu?aju nezgode, dostupnoj za sve ina?ice novog Renaulta Clio.
– platformu koja se neprestano automatski ažurira, s navigacijom koja uklju?uje informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu i opasnim podru?jima, a koju je razvio TomTom, te s novim funkcijama kao što je Google Places.
– jednostavnija uporaba, zahvaljuju?i prilagodljivijem i intuitivnijem su?elju (pretraživanje adresa u jednom polju kao na pametnim telefonima, izravne poveznice uvijek vidljive za pretraživanje glavnih funkcija, pre?aci ispod zaslona itd.), integraciji 3D navigacije te najve?em zaslonu u segmentu (9,3 in?a, što je dvostruko ve?a površina zaslona od 7-in?a).
– ekosustav poznatih usluga koje naši partneri, Google, TomTom i Coyote, stalno ažuriraju i poboljšavaju.
Moj Renault: svijet nadohvat ruke
Aplikacija Moj Renault poboljšana je kako bi voza?i mogli uživati u još više usluga i uvijek sve imati nadohvat ruke. Može je se upotrebljavati za bolju pripremu ruta jer nastavlja navoditi korisnike nakon što iza?u iz automobila te ih ponovno navodi prema njemu. Može je se koristiti i za zaklju?avanje vozila ili daljinsko uklju?ivanje trube i svjetala. Povrh toga, pruža optimizirano upravljanje održavanjem vozila daju?i voza?u uvid u ugovor o održavanju kao i u op?e stanje automobila s pomo?u podsjetnika te tako?er omogu?uje izravno dogovaranje termina s koncesionarom.
Novi Clio uspješno se nosi s teškim izazovom. Unato? tome što je 12 mm kra?i od prethodne generacije, prostraniji je i postavlja nove rekorde u pogledu dostupnog obujma u klasi, s obujmom prtljažnika od 391 l i 26 litara dodatnih pretinaca za odlaganje.
Za najve?i užitak u vožnji novi Clio isti?e se pametnim kokpitom uz koji ?e se voza? dublje unijeti u vožnju, a koji pritom nudi nenadmašnu koli?inu udobnosti i ugodnosti. Clio je po prvi puta dostupan sa sustavom MULTI-SENSE, poznatim u vozilima iz viših segmenata, kao što su Mégane, Talisman i Espace. Novi Clio opremljen je i premium audio sustavom BOSE, uvedenim u prethodnoj generaciji, ali sada potpuno obnovljenim za još bogatiji doživljaj zvuka.
MULTI-SENSE: Clio po ukusu svakog voza?a
Sustav Renault MULTI-SENSE sada je ugra?en u Clio da bi omogu?io prilago?avanje doživljaja vožnje. Prilago?avanjem mapiranja motora, rada upravlja?a, ambijentalnog osvjetljenja i postavki digitalnog zaslona na instrumentnoj plo?i, s pomo?u sustava MULTI-SENSE voza? ?e vrlo prilagoditi automobil trenuta?nom raspoloženju što pak ostavlja dojam kao da imate više vozila u jednom.
Na raspolaganju su tri na?ina rada:
– Eco, za smanjenje potrošnje i emisija CO2
– Sport, za više užitka u vožnji, okretnost i brži odziv
– MySense (postavljeni na?in rada), za prilago?avanje doživljaja u vožnji.
Ambijentalno osvjetljenje na raspolaganju je u osam boja (bijeloj, plavoj, elektri?no plavoj, žutoj, naran?astoj, crvenoj, zelenoj i ljubi?astoj) u skladu s odabranim na?inom rada.
Sustavom MULTI-SENSE lako se upravlja putem su?elja novog multimedijskog sustava Renault EASY LINK ili posebnog fizi?kog gumba ispod središnjeg zaslona. Jednim dodirom otvara se prozor sustava MULTI-SENSE i mijenjaju postavke.
Ovisno o odabranom na?inu rada, digitalni 7-in?ni ili 10-in?ni zasloni na armaturnoj plo?i novog Clija prikazuju widget koji voza? može prilagoditi, naprimjer za prikaz potrošnje goriva u na?inu rada Regular ili prikaz snage i okretnog momenta u na?inu rada Sport.
BOSE: premium zvuk i potpuno nova tehnologija
Bose je Renaultov partner ve? više od deset godina te je svoj vrhunski zvuk odveo stepenicu više u audio sustavu novog Clija. Bose sustav u potpunosti je redizajniran i uklju?uje poboljšane zvu?nike i komponente, kao i novo podešavanje, pa pruža još ?iš?e i dojmljivije iskustvo slušanja na svakom sjedalu u automobilu, a da pritom ne zauzima prostor u prtljažniku.
Bose sustav uklju?uje dva visokotonska zvu?nika u oblogama stražnjih vrata koji nisu bili dostupni u Cliju prethodne generacije, kao i novi dubokotonski zvu?nik s vanjskim vodovima – Fresh Air Speaker™* (FAS) – po prvi put upotrijebljen u nekom Renaultu. FAS omogu?uje reprodukciju dubokog i snažnog zvuka niske frekvencije bez potrebe za ve?im, klasi?nim, ku?ištem dubokotonskog zvu?nika. FAS je integriran u stražnju lijevu bo?nu oblogu i ne utje?e na obujam prtljažnika, stoga novi Clio ima obujam od 391 litre – najve?i u segmentu.
Osim toga, putnici u novom Cliju sad mogu odabrati omiljene postavke zvuka za omiljenu glazbu, biraju?i izme?u usmjerenog, neutralnog zvuka kao u studiju ili dubljeg, raskošnijeg surround zvuka. Korisnici mogu odabrati omiljen zvuk na zaslonu postavki audio sustava. Kako bi se sa?uvao doživljaj zvuka, Bose sustav opremljen je tehnologijom „Dynamic Speed Compensation” koja automatski prilago?ava ja?inu zvuka i ton glazbe na temelju brzine vozila, ?ime se smanjuje potreba da ih voza? prilago?ava u vožnji.
*Licencijom za tehnologiju Fresh Air Speaker™ koju je razvilo društvo Blueprint Acoustics PTY Ltd. raspolaže isklju?ivo Bose.
Zahvaljuju?i jednostavnom upravljanju u gradskom i izvangradskom podru?ju, Clio je još od prve generacije ovog modela sinonim za svestranost kojom se di?i i novi Clio. Novi Clio donosi još ve?u udobnost i okretnost te se odlikuje novom Alijansinom modularnom platformom CMF-B i novom, posebno oblikovanom šasijom. Cilj je bio pružiti najve?u razinu udobnosti voza?ima i putnicima u novom Cliju te pritom o?uvati njegovu dinami?nost i stabilnost.
Nova poboljšanja za ve?i užitak u vožnji
Kako bi se poboljšalo iskustvo vožnje novog Clija, pažnja je posve?ena i najmanjim detaljima. Po?evši od upravlja?a, smanjenje upravlja?kog omjera s 15,2 na 14,4 omogu?ilo je jednostavnije i preciznije upravljanje. Ovo poboljšanje voza?u pruža i pouzdanije povratne informacije. Poja?ana krutost prednje osovine omogu?ila je zauzimanje preciznijeg položaja unutar prometnog traka. Osim toga, smanjenje polumjera okretanja s 10,8 na 10,5 metara pojednostavilo je upravljanje tijekom gradske vožnje.
Kod prethodne su generacije poboljšane ukupna ravnoteža šasije i u?inkovitost stražnje osovine kako bi se postigla ve?a stabilnost prilikom brze vožnje zavojima i ograni?ila promjena težišta vozila. Zbog svega navedenog novi se Clio može smatrati odzivnim i pouzdanim vozilom. Optimizirana je i duljina hoda ovjesa, što zna?i manje poskakivanja vozila i ugodniju vožnju. Skra?ena duljina hoda papu?ice ko?nice omogu?ila je bolji odziv vozila.
Optimizirana u?inkovitost i udobnost koju donosi modularna platforma CMF-B
Nova modularna platforma CMF-B zna?i i ve?u u?inkovitost novog Renaulta Clio. Aerodinami?na podnica zajedno s isklesanim linijama pridonosi visokoj aerodinami?nosti bo?nog dijela i smanjenju koeficijenta zra?nog otpora (SCx) na 0,640, što predstavlja najbolju takvu vrijednost u klasi. Optimizirani prednji ležajevi te njihova poboljšana tehnologija na stražnjem dijelu i gumama tako?er su pridonijeli smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.
Za smanjenje buke, osobita je pozornost posve?ena i akustici. ?itavo je vozilo redizajnirano bilo uporabom materijala koji pružaju bolju zvu?nu izolaciju, bilo oja?avanjem pojedinih dijelova: npr. uporabom aluminija za prihvate nosa?a motora na prednjem ovjesu. Motori su posebno oblikovani kako bi glatkim prelaskom vozila preko neravnina smanjili razinu buke u putni?kom prostoru. Posebna je pažnja posve?ena vjetrobranskom staklu da bi se smanjila buka prouzro?ena otporom zraka ili radom motora. Vjetrobransko staklo svih ina?ica ovog vozila zašti?eno je folijom za zvu?nu izolaciju. Vrata i prozori novog Clija osigurani su dvostrukim brtvama ?ime se još više smanjuje buka vjetra. Zahvaljuju?i ovim mjerama, razina buke u putni?kom prostoru novog Clija smanjena je za 2 dB pri brzini izme?u 0 i 130 km/h.
Novi je Clio rezultat niza postupaka za poboljšanje kvalitete Grupe Renault kojima se postiže optimizirani dizajn. Cilj Grupe je zauzeti prvo mjesto u proizvodnji u velikim serijama. Renaultovi inženjeri i stru?njaci usmjereni su i na najsitnije pojedinosti kako bi za svoje kupce osigurali proizvod vrhunske kvalitete.
Osim što nudi naprednije mogu?nosti izra?una, novi je digitalni postupak korišten i tijekom faze oblikovanja da bi se digitalizirale sve ina?ice novog Clija, a ne samo jedna, kao što je prethodno bio slu?aj. Temeljiti pristup oblikovanju omogu?io je lakše donošenje kona?nih odluka koje se ti?u dizajna, ergonomi?nosti i kvalitete. Tako su, primjerice, ostvarene najbolje vrijednosti dosjeda i zazora u automobilskom sektoru. Takav je pristup dao iscrpne informacije što je olakšalo donošenje kona?nih odluka.
Od samog su po?etka prototipovi novog Clija sadržavali više od 93 % dijelova koji su se našli i u proizvodnji, što je za 10 % više u odnosu na prethodna vozila. To je dovelo do njihova u?inkovitijeg razvoja te provjere dijelova i alata koji se upotrebljavaju za masovnu proizvodnju finalnog proizvoda.
Nove su tehnologije upotrijebljene i kako bi se podigla ukupna razina kvalitete vozila. Primjerice, varovi na šasiji ne mogu se vidjeti golim okom, varovi na krovu izvedeni su s pomo?u lasera, a na prednjem su kraju vozila na temelju preciznijih mjerenja izvedene geometrijske prilagodbe što smanjuje potrebu za preinakama tijekom proizvodnje. Proizvodnja dijelova bila je podvrgnuta strožem nadzoru. Taj je postupak uklju?ivao odre?ene korake metode Poka Yoke kako bi se osigurala pouzdanost, nadzor i uspješnost svakog koraka proizvodnog procesa.
Poboljšan je i postupak osiguranja kvalitete. Broj provjera i s tim povezanih alata porastao je za više od 300 % u odnosu na prethodnu generaciju. Da bi se zajam?ila sigurnost u vožnji, tijekom testiranja prije?eno je oko 1,5 milijuna kilometara. Tako?er je u ukupnom zbroju vožnji prilikom kojih se testirao rad kamera i radara prije?eno 500.000 kilometara. A da bi se sve elektroni?ke komponente novog Clija ispitale još brže i temeljitije, broj testova za elektroni?ke komponente u vozilu udvostru?en je s tri na šest.
Ispitni postupak EDAU o?ekivano je pokazao bolje rezultate, što zna?i da se novi Clio može pohvaliti najboljim rezultatima na tržištu. Ispitni postupak EDAU test je izdržljivosti namijenjen analizi performansi vozila i njegovih dijelova simulacijom trogodišnje uporabe.
OBUJAM PRTLJAŽNIKA (l) | ||
Obujam prtljažnika benzin/dizel | 391 / 366 | |
Najve?i obujam prtljažnika s preklopljenom stražnjom klupom | 1069 | |
DIMENZIJE (mm) | ||
Ukupna duljina | 4050 | |
Me?uosovinski razmak | 2583 | |
Prednji prevjes | 830 | |
Stražnji prevjes | 637 | |
Ukupna širina s preklopljenim retrovizorima/s rasklopljenim retrovizorima | 1798 / 1988 | |
Trag prednjih kota?a | 1509 | |
Trag stražnjih kota?a | 1494 | |
Ukupna visina | 1440 | |
Visina otvorenog prtljažnika | 1979 | |
Visina praga prtljažnika | 770 | |
Razmak od tla | 135 | |
Prostor u visini koljena u drugom redu | 165 | |
Širina u visini laktova sprijeda | 1372 | |
Širina u visini laktova straga | 1370 | |
Širina u visini ramena sprijeda | 1360 | |
Širina u visini ramena straga | 1294 | |
Prostor za glave sprijeda | 991 | |
Prostor za glave straga | 942 | |
Najve?a širina praga prtljažnika | 1037 | |
Unutarnja širina izme?u blatobrana | 1021 | |
Najve?a utovarna duljina s preklopljenom stražnjom klupom | 1464 |