Marko Palijan iz Križevaca, ovog je vikenda nastupio na Gymkhana grid 2019 world finals, svjetskom finalu, održanom u Varšavi u Poljskoj.
Ovogodišnji nastup na svjetskom finalu, za Marka Palijana i njegovogmehani?ara Marka Šafara iz Koprivnici bio je peti zaredom. Dva puta je Marko osvojio ?etvrto mjesto, a tri puta se održao me?u TOP 16 voza?a iz cijelog svijeta.
Koncept natjecanja je takav da se kroz godinu za nastup na svjetskom finalu treba izboriti kroz predkvalifikacijske utrke koje se održavaju diljem svijeta. Najbolji iz cijeloga svijeta, a njih je ove godine na Gymkhana gridu bilo 50-ak, svoj nastup u samom finalu me?u TOP 16, tek trebaju osigurati kroz kvalifikacije.
U Markovoj kategoriji, vozila na stražnji pogon, tako se na varšavskim kvalifikacijama našao 31voza?, a Marko je odvozio osmo najbrže vrijeme, kvalificiravši se u prvi krug svjetskog finala sa tri sekunde zaostaka za najbržim Baggsy-em.
Vremena odvožena tijekom tri trening vožnje a zatim i u kvalifikacijama su pokazala male razlike za vode?im, tek tri sekunde što nikako nije bilo nedostižno. A ždrijeb je vodio na poljaka Pawela Korpulinskog u BMW-u e82, kvalificiranog na devetom mjestu sa pola
sekunde slabijim vremenom od Palijana.
U samom finalnom natjecanju, borba Palijana i Korpulinskog bila je druga po redu, vrlo atraktivna, te su obojica pokazali veliku spretnost i znjanje, a vrijeme prolaska poligona, nažalost po Palijana i njegov tima i navija?a, pokazalo je da je Korpulinski bio brži za 300
stotinki.
Palijan – 3:11:287, Korpulinski 3:10:986.
Da je Palijan na ovogodišnjem natjecanju bio ozbiljan konkurent za postolje pokazuje i ?injenica kako je odvoženo vrijeme obojice voza?a u toj utrci bilo brže od najbržeg na kvalifikacijama, te rezultat Pawela Korpulinskog koji ju svoje natjecanje završio izgubivši u tek finalu od litvanca Mantasa Šliogerisa u svojoj Mazdi Miati.
Uz to, spomenimo i kako se Luke Woodham, ?etverostruki prvak Gymkhana grida nije uspio kvalificirati, kao ni Tessa Wittock, Olja Fijal, Andreas Bakerrud, Liam Doran kao i da su svjetski poznati, popularni, ali prije svega brzi voza?i, poput Dmitryja Illyuka vozili podosta sporije od Palijana.
Mnogo se u Palijanovom timu raspravljalo zašto je utrka izgubljena, automobil je postavljen odli?no, sa svojih 220 KS nevjerojatno je kako je startan i brz, no zaklju?ak je na kraju kako mjesta razo?aranju nema.