Svima kojima je stalo do sigurnosti i prije svega kvalitete guma na kojima se voze prve proljetne temperature jasan su pokazatelj da je vrijeme za intenzivno razmišljanje o zamjeni zimskih guma ljetnima.
Bez obzira na ?injenicu da zakonski propisi to ne zahtijevaju, mnogo je razloga za zamjenu; osim boljeg upravljanja i prianjanja za asfalt koje pružaju ljetne gume, njihova je smjesa takva da mogu podnijeti vrlo visoke temperature i u zraku i na suncem opaljenoj cesti. Isto tako smjesa zimskih guma takva je da ?e ih visoke temperature trajno oštetiti, smatra Luka Širovnik, voditelj tehni?ke službe za korisnike Continentalova odjela za gume za jugoisto?nu Europu.
“Zimske se gume proizvode od visokotehnoloških smjesa koje su dizajnirane za izvrsne performanse na niskim temperaturama. Visoke temperature imaju vrlo nepovoljan u?inak na mekše smjese od kojih su te gume proizvedene, a to se o?ituje mnogo ve?im trošenjem profila gaznog sloja pa materijal gaznog sloja zimskih guma nakon duge uporabe tijekom sezone po?inje pucati. Pojedini dijelovi profilnih blokova, posebno zimske lamele, ?esto se trgaju, što dodatno skra?uje trajanje gume. Gumom se posljedi?no teže upravlja i prianjanje joj se pogoršava, stoga je jasno zašto se tijekom ljetne sezone ne preporu?uje vožnja na zimskim gumama”, kaže Luka Širovnik.
Uza sve te informacije vrlo je važno pratiti i vanjske temperature te prepoznati pravo vrijeme za zamjenu.
“Granica vanjske temperature koja razdvaja zimske i ljetne uvjete jest otprilike 7 stupnjeva Celzijevih. Kad krajem zime temperatura po?ne rasti, performanse zimskih guma više ne donose toliko prednosti. Me?utim, vrlo je malo voza?a svjesno ?injenice da vanjska temperatura nije temperatura tla te da zapravo površina igra važnu ulogu pri prianjanju gume. Ne valja žuriti ni pri zamjeni zimskih guma ljetnima kad vani još prevladavaju zimski uvjeti”, zaklju?uje Širovnik, voditelj tehni?ke službe za korisnike Continentalova odjela za gume za jugoisto?nu Europu.