Prve fotografije Volkswagen Golfa VIII procurile su u javnost bez znanja odgovornih i na veliku radost radoznalih fanova narodnih automobila.
Prijatelji, ?ast mi je predstaviti cijelu novu, VIII generaciju svjetskog Golfa, onog osmog generacija. U redu? 24. listopada održava se svjetska premijera, a eto mi na facebook stranicama “Som fanúšik Volkswagenov” imamo rijetku prigodu objaviti veliku novost iz svijeta autoindustrije.
Zavirili smo i u unutrašnjst i zatekli inovativan kokpit! Novi golf je dobio uptavlja? i ru?icu mjenja?a od Passata i T-Crossa. Moderno, inovativno i ekološki upristojeno, napisali su administratori stranice koji su provalili veliku Volksvagenovu tajnu
Što kažete na nju? Svi?a li ti se ili ne? Bit ?e prisutna za nekoliko dana 24.10.
Novi Golfovi ve? su po?eli izlaziti iz tvornice u Wolfsbungu, središtu kompanije koja je prošle godine proizvela najviše auta na svijetu i iz koje su se slova?ki “pirati” domogli prvih vjrnih slika.
Rije? je o osmoj generaciji planetarno popularnog auta koji je kroz svoju dugu povijest izazivao daleko najviše zanimanja u svijetu automobila. Otkako se pojavio daleke 1974. proizvedeno ih je u razli?itim oblicima i više od 32 milijuna i još se jedino Toyota Corolla može mjeriti s njime po uspješnosti.
Kada se pojavio bio je duga?ak svega 3,75 m. Danas takve mjere ima najmanji Volkswagen – Up, a punih 26 centimetara duži je današnji Polo. Golf je obilježio automobilsku povijest i zato je svaka informacija vezana uz promjene na njemu iznimno zanimljiva javnosti.
Dvojica važnih Volkswagenovih ljudi tu su informaciju prvo podijelili na “Summitu Golfovih dobavlja?a”. Pred 180 direktora iz 120 kompanija partnera objavili su vijest o novoj bebi s imenom Golf. Planiraju ga isprva raditi samo u Wolfsburgu, gdje i sada postoji kapacitet za proizvodnju 2000 vozila dnevno. Kako su najavili, VW planira uložiti dodatnih 1,8 milijardi eura u prilagodbu tvornice za potrebe novog modela.
Kako ?e izgledati budu?i Golf još uvijek je velika tajna. Prvi “tizeri” su ipak procurili u javnost, a jedan od onih koji je na osnovi znanih informacija, detalja i skica, odlu?io rekonstruirati ?injenice je i naš ilustrator Bojan Perko. Ništa to nije neobi?no i u velikoj mjeri ilustracije “umjetnika i art novinara” uvijek su na dobrome tragu. Ipak, kada je o Golfu rije? sve je mogu?e. Ilustracija Bojana Perka nastala je na spoznajama kako u Wolfsburguy rijetko pribjegavaju drasti?nim promjena izgleda. Znano je kako su Nijemci pristalice neprimijetnih promjena, a sve pod devizom kako nema razloga mijenjati pobjedni?ke recepte.
Kolike ?e promjene biti tek ?emo vidjeti no prema prvim ilustracijama koje je izradio Bojan Perko na osnovi povjerljivih izvora lako je zapaziti kako ?e se tu doga?ati i neke krupnije promjene. Danas se podrazumijeva da ?e Golf 8 loviti i najviše aktivne i pasivne sigurnosne standarde, da ?e ponuditi revolucionarni infotainment iz snova te da ?e svom silinom navaliti i na elektriku. Upravo bi Golf trebao biti predvodnik Volkswagenova take overa – onoga koji ozna?ava prešaltavanje s benzina i dizela na struju!
O tome što suštinski donosi osma generacija najuspješnijeg i jednog od najprodavanijih automobila svih vremena pisali smo nešto više pred koji mjesec. Ovo je samo prigoda da se podsjetimo na to.
Osma generacija megapopularnog kompakta i dalje ?e biti “nasa?ena” na znanu platformu MQB. Upravo platforma odre?uje bit automobila i kako stvari stoje ova univerzalna ?eli?na osnova ne?e se zamijeniti nekom novom. Zašto i bi, kad upravo zahvaljuju?i platformama i to onima promjenjivih veli?na, zahvaljuju se hiperprodukcija, smanjivanje troškova, primjena jednih te istih dijelova u razli?itim modelima… Fleksibilna modularnost koja omogu?ava rastezanje i stezanje, razvla?enje i umanjivanje, u?inila je platformu MQB jednako dobrom za Golf, ali i za Touran, Passat, Tiguan, Kodiaq, Atecu i tko bi ga više znao za koliki sveukupni broj vozila iz grupe kojoj pripadaju, osim Volkswagena i Škoda, i Seat, Audi, Porsche…
Nije više daleko ni taj dan koji ?e upravo platformu MQB približiti i posve novome Polu, automobilu koji jedva prelazi ?etiri metra, koji pripada klasi za koju se držalo da joj platforma MQB nikada ne?e biti na rapolaganju. Jer ipak je ona osmišljena za duže aute. Ova platforma je iznimno zna?ajna i zbog toga što otvara prostor i smještaju gotovo svih raspoloživih uzdužnih Volkswagenovih agregata. Uspješnost i mogu?nosti takve konstrukcijske osnove je iznimna. Tako je Volkswagen zna?ajno umanjio troškove izrade svojih automobila.
U Golfu VIII se sasvim sigurno, zbog korištenja univerzalne platforme, suštinski ništa zna?ajnije ne?e mijenjati. Koliko god trust Volkswagenovih mozgova ne dozvoljava dizajnerima da se razmašu, lako bi se moglo dogoditi da nova generacija Golfa bude pravo oblikovno osvježenje. Napokon, utvrdit ?e oni kojima je do svježine, jer dosadašnji koncepti mijenjanja izgleda u hodu, koji se držao one da ne treba mijenjati ono što je uspješno, po?ivao je na onoj da ne treba talasati. No stvari se u autoindustriji stubokom mijenjaju. Mercedes se u samo pola desetlje?a posve promijenio. I dok je sve donedavno bio simbol konzervativizma, danas je avangarda. Toliko su u Mercedesu izmijenili izgled svojih automobila da su uspjeli napokon skinuti s le?a teret dogme kako njihove aute kupuju jedino oni u dobi iznad pedeset godina. U VW-u su dobro primijetili kako tu aureolu danas sve oni više dobivaju te su ispravno zaklju?ili da ?e ovaj put iza?i s ne?im revolucionarnijim.
Tri i ?etiri cilindra u klasi?nim agregatima plus struja i hibridi
O budu?im novim motorima još nema previše rije?i. Znano je kako Volkswagen uvijek s pojavom nove generacije Golfa iznenadi i ne?im revolucionarnim ispod haube. Zasada je teško otkriti što nam spremaju, osim što se možemo uloviti za njihovu strategiju koja je i danas na dnevnome redu i koja gura u prvi plan benzinske trocilindraše potpomognute turbopuhalima. Zapravo je za o?ekivati kako ?e Golf 8 u samom startu ponuditi sve što ve? znamo iz Golfa 7,5 koji je nedavno predstavljen. Osnovu ?e ponovo ?initi turbobenzinski trocilindraš s obujmom jedne litre. Uz njega bit ?e tu 1,4-litreni ?etverocilindraš s mnogo više snage i u?inkovitosti… Za najmo?nije Golfove (GTI i R) na raspolaganju ?e biti dvolittreni agregat s tri razli?ite snage. Ni u turbodizelašima ne?e biti velikih promjena. I dalje ?e stolovati 1,6 i 2,0, s najboljim normama EU6.
Trostupanjska elektrifikacija
Golfu je pripala uloga elektrifikacije koncernovih brendova i modela. Osnova je lagan hibridni dodatak, kod kojega ?e vezu s malim startnim generatorom i motorom jam?iti pogon i uz pomo? malene baterije s kapacitetom 0,4 kilovatsata. Skrbit ?e za dotok energije u elektromotor ?ija je snaga 15 kilovata. To ?e dostajati za po?etna ubrzanja, a i za samostalna uparkiravanja. Drugi stupanj bit ?e plug-in hibridna tehnika, koju sada znamo iz Golfa GTE, a ve? od samoga po?etka prodaje 8. Golfa na raspolaganju ?e biti i elektri?ni e-Golf s u?inkovitom baterijom koja ?e omogu?avati autonomiju najmanje 400 kilometara.
Upravljanje govorom
Info-zabavni sustav u fokusu je svih proizvo?a?a. Nije to niimalo ?udno jer nove generacije više zanima zabava koju nudi auto nego njegove performanse. U Volkswagenu upravo razvijaju sustav koji ?e infotainmetnom upravljati uz pomo? govornih poruka. Zaboravite gumbe i prekida?e, zaboravite i toutch screen…, stiže era upravljanja glasom. Dakako, kraj svih poznatih ciljeva najvažniji je onaj koji donosi internet. Kako se odli?no umrežiti, kako pametne telefone adaptirati u vožnji, kako ih u?inti što korisnijim ne samo u domu, ve? i u vozilu… to su pitanja na koja se u VW-u upravo traže odgovori. Ne zaboravimo ovdje ni rješenja koja slijede, a u vezi su s autonomnom vožnjom. Golf je za sve to odabrao radare. S nestrepljenjem se o?ekuje što to donosi kompakt koji je oduvijek bio predvodnik modernih tehnologija i vrhunskih noviteta.
Tekst: Tomaž Porekar
Slike: facebook i ilustracija. Borut Perko