Još od prvog modela predstavljenog 1974. godine Volkswagen Golf smatra se referencom C-segmenta, koji se po njemu ?ak naziva i Golf klasom.
Prva generacija zadržala se od 1974. do 1983. godine, Golf II na tržištu je bio je 1983. do 1992. godine, Golf III do 1998., Golf IV do 2003., Golf V do 2008., Golf VI do 2012., a Golf VII u prodaji ?e se zadržati sve do kraja teku?e godine. Otkako se pojavio daleke 1974. proizvedeno ih je u razli?itim oblicima i više od 32 milijuna i još se jedino Toyota Corolla može mjeriti s njime po uspješnosti. Kada se pojavio bio je duga?ak svega 3,75 m. Danas takve mjere ima najmanji Volkswagen – Up, a punih 26 centimetara duži je današnji Polo. Golf je obilježio automobilsku povijest i zato je svaka informacija vezana uz promjene na njemu iznimno zanimljiva javnosti.
Prvotno je Volkswagen Golf VIII bio najavljen za ovogodišnji salon u Ženevi, potom je premijera preba?ena na rujanski salon u Frankfurtu, ali na kraju je predstavljen tek danas. U?estali problemi sa softverom razlog su višemjese?nog kašnjenja pa ?e do kraja ove godine umjesto planiranih 80.000 biti proizvedeno tek oko 10.000 primjeraka.
Po?etkom travnja njema?ki su mediji po?eli izvještavati i ?itavom nizu tehni?kih poteško?a s kojima se susre?u najbolji inženjeri Volkswagena, koji su angažirani na razvoju novog Golfa. No, svega nekoliko dana kasnije oglasio se Jürgen Stackmann, direktor prodaje i marketinga Volkswagena. koji je izjavio kako je upitno i ho?e li Volkswagen Golf VIII uop?e biti predstavljen ove godine. ‘Ako ve? preska?emo salon u Frankfurtu u rujnu, onda nam je pametnije prebaciti premijeru za 2020. godinu. Nakon završetka Frankfurta zapo?inje predboži?no razdoblje, a onda ljudi više kupuju poklone nego automobile.’ – rekao je Jürgen Stackmann te još jednom naglasio kako razvoj ide prema planu. No, malo tko mu je povjerovao. Bilo kako bilo, Volkswagen Golf VIII danas je predstavljen u punom sjaju.
Volkswagen Golf VIII u svakom je slu?aju jedan od najzna?ajnijih modela cijele Volkswagen Grupe pa je njegovom razvoju posve?ena posebna pažnja. ?ak 180 vode?ih menadžera Volkswagen Grupe bilo je uklju?eno u razvojni proces osme generacije Golfa. Osim dizajna, konstrukcije, izbora materijala, uvo?enja novih tehnologije i robotskih linija, oni su bili uklju?eni i u pregovore sa svim vanjskim dobavlja?ima, a sve s ciljem da Volkswagen Golf VIII bude što bolji, odnosno da se vrati na tron kralja kompaktne klase. No, to ne?e biti nimalo jednostavno, obzirom da konkurencija nikad nije bila snažnija. U razvoj je uloženo gotovo 2,5 milijarde eura, a unaprije?ene proizvodne linije u glavnoj tvornici Volkswagena u Wolfsburgu imat ?e kapacitet proizvodnje 2000 automobila dnevno.
Volkswagen Golf VIII ne donosi velike dizajnerske promjene. Uostalom, to nije niti bilo o?ekivano. Evolucija, a ne revolucija ideja je kojom se vode Nijemci prilikom osmišljavanja nove generacije Golfa. Isto kao i u slu?aju Porschea 911. Da, treba ga dotjerati, ali nikakve velike promjene nisu poželjne. ?ak i kad na tržište stigne potpuno nov model, sa 100 metara udaljenosti svakome treba biti na prvi pogled jasno da se radi o novom Golfu. Za razliku od vanjskog izgleda koji djeluje više kao facelift, a ne novi model, unutrašnjost je prošla kroz potpuni ‘makeover’. Digitalni ekran osjetljiv na dodir zamijenio je gotovo sve fizi?ke prekida?e te se preko njega kontrolira svim važnijim funkcijama automobila. Volkswagen Golf VIII duga?ak je 428,4 centimetra, širok 178,9 i visok 145,6, dok me?uosovinski razmak iznosi 263,6 centimetra.
Osnovu ?e ponovo ?initi turbobenzinski trocilindraš s obujmom jedne litre (90 i 110 KS). Uz njega bit ?e tu 1,5-litreni ?etverocilindraš s mnogo više snage i u?inkovitosti, koji razvija 130 i 150 KS. Za najmo?nije Golfove (GTI i R) na raspolaganju ?e biti dvolitreni agregat s tri razli?ite snage. Ni u turbodizelašima ne?e biti velikih promjena. I dalje ?e stolovati 1,6 sa 115 KS i 2,0 sa 150 KS, s najboljim normama EU6. Golfu VIII je pripala uloga elektrifikacije koncernovih brendova i modela.
Osnova je lagan hibridni dodatak, kod kojega ?e vezu s malim startnim generatorom i motorom jam?iti pogon i uz pomo? malene baterije s kapacitetom 0,4 kilovatsata. Skrbit ?e za dotok energije u elektromotor ?ija je snaga 15 kilovata. To ?e dostajati za po?etna ubrzanja, a i za samostalna uparkiravanja. Drugi stupanj bit ?e plug-in hibridna tehnika, koju sada znamo iz Golfa GTE, a ve? od samoga po?etka prodaje 8. Golfa na raspolaganju ?e biti i elektri?ni e-Golf s u?inkovitom baterijom koja ?e omogu?avati autonomiju najmanje 400 kilometara.
Jost Capito, šef razvoja R odjela, potvrdio je njema?kim medijima kako Volkswagen Golf VIII R ne?e biti toliko oštar koliko se najavljivalo. Obzirom da je Jost Capito prije transfera u Volkswagen Grupu bio zadužen za razvoj Ford Focusa RS, mnogi su pretpostavili kako ?e i novi Golf R biti opremljen svojevrsnim programom za drift. No, to se ipak ne?e dogoditi, jer Capito smatra kako su kupci Volkswagena ozbiljnija publika. Tako?er je opovrgnuo i najave po pitanju snage motora. Postojale su brojne glasine prema kojima je 2-litreni turbobenzinac trebao biti nabijen na ?ak 400 KS, ali u kona?nici ?e raspolagati s tek nešto više od 300 KS.
Capito tvrdi kako bi pove?anje snage za 100 KS u usporedbi s dosadašnjim modelom bio promašaj, jer kupci nisu spremni platiti više snage. Barem ne u C-segmentu pa im je cilj cijenu za Volkswagen Golf VIII R zadržati na cifri manjoj od 50.000 eura. Odgovor na pitanje o uvo?enju zakretnih stražnji kota?a, sustavu kakav koristi aktualan Renault Megane R.S., tako?er je negativno, jer Capito smatra kako su predstavnici C-segmenta gabaritima dovoljno kompaktni i agilni da za zakretnim stražnjim kota?ima nema potrebe.