Papa se vozi u Daciji, hrvatski politi?ari u Mercedesima i Audijima. Nakon što je prije mnogo godina vozio skromni Ford Fiesta kao kardinal u Argentini, sada je odabrao Dacio Duster za svoje protokolarno vozilo.
Vjerojatno ne trebamo uvoditi ‘Papamobile’. Rije? je o tradicionalnom (terenskom) vozilu rimokatoli?kog poglavara, poznatom po posebno modificiranom stražnjem dijelu gdje se ispod staklene kupole podiže visoko prijestolje. Ali ako smo se desetlje?ima naviknuli na ?injenicu da se Papa vozi okolo u Mercedes-Benzovoj marki Papamobile, poglavar Rimokatoli?ke crkve je odlu?io poduzeti radikalniju i mnogo jeftiniju alternativu. Umjesto da se odlu?e za novu generaciju Mercedes-Benz G klase, Papa i Vatikan odabrali su Renault i njihov rumunjski podbrend Daciju za službeni automobil skromnog Argentinca.
Pogon na sva ?etiri kota?a i na prvi pogled se ne razlikuje mnogo od standardne verzije – osim kupole koja je okružena tri in?a zaštitnog stakla postavljena iznad kabine vozila.
– Ovim poklonom Njegovoj svetosti, Renault Grupa obnavlja snažnu i trajnu posve?enost stavljanju ljudi u središte naših prioriteta”, rekao je Xavier Martinet, generalni direktor Grupe, Renault Group Italija. I dok se u Vatikanu itekako pazi na vanjske simbole mo?i, u Hrvatskoj to nerijetko budi kontraverze. Tim prije jer nama se za nužnu, a troši se na luksuz i raskoš.
Vladina agencija gotovo u pravilu svake druge godine naru?uje luksuzne aute od i od nekoliko milijuna kuna. Uglavnom se radi o luksuznim autima, jer se me?u specifikacijama traži ultrazvu?na pomo? pri parkiranju, xenon svjetla i grijana sjedala presvu?ena kožom, snaga iznad 280 konja i sva raskošna aktivna i sigurnosna oprema. Državni ured za javnu nabavu raspisao je tako prošle godine natje?aj za leasing 62 osobna automobila te nekoliko terenskih vozila (SUV). Natje?aj je bio vrijedan oko 30 milijuna kuna s PDV-om! Svako pojedina?no novo kupljeno vozilo stajalo u prosijeku oko 480 tisu?a kuna. Ipak, radi se o prosje?nom izra?unu, ali me?u vozilima koja je Vlada kupila ima i luksuznijih modela visoke klase, njih deset. Radi se o crnim metalik vozilima snage najmanje 280 konja. Imaju pogon 4×4, zatamnjena stražnja bo?na stakla i stražnje vjetrobransko staklo, a stakla su skrivena dodatnim zavjesicama. Imaju i pretince za hla?enje, grijanje sjedala (prednjih i stražnjih) te nosa?e zastavica u prednjim blatobranima… Uglavnom su to Audiji A8 i Mercedesi S klase koji stoje i do milijun kuna, a za potrebe protokola uglavnom se naru?uju modeli nižeg razreda, poput Mercedesa E klase, Audija A6 ili BMW-a 5.
Naša državna, a i lokalna uprava ne štedi kad je rije? o kupovini novih automobila, a najnoviji slu?aj nabavke pola milijuna skupom Mazdinog SUV vozila za Stomatološku kliniku samo je potvrda da se može i da se ima za luksuz, no ne i za socijalno osjetljive, za prosvjetare…