Svi podaci bit ?e dostavljeni Europskoj komisiji, a testna faza ?e trajati od 2021. do 2026. godine.
Proizvo?a?i automobila imaju tendenciju tražiti rupe u propisima pa je, recimo, stvarna potrošnja goriva i emisija štetnih plinova (CO2, NOx…) vozila bila mnogo ve?a nego na službenim mjerenjima po takozvanom NEDC ciklusu. Onda su se europske vlasti dosjetile rigoroznijeg WLTP testiranja u kojem su ubrzanja sli?nija uvjetima u svakodnevnom prometu, prosje?na brzina je pove?ana na 131 km/h i cijeli proces mjerenja traje 23.5 kilometara u odnosu na 11 km NEDC ciklusa. No, proizvo?a?i automobila prilagodili su se pa je stvarna potrošnja ve?a u odnosu na WLTP mjerenja za ?ak 23 posto, a procjena je da ?e 2025. godine biti ve?a za 31 posto.
Europska komisija rekla je – dosta! Od 2021. godine svaki novi automobil i lako gospodarsko vozilo bit ?e opremljeno takozvanim On-Board Fuel Consumption Meterom (OBFCM) ili ure?ajem koji ?e mjeriti stvarnu potrošnju goriva pojedina?nog automobila – na cesti! Dakle, daleko od poligona na kojima proizvo?a?i automobila vježbaju svoje ?arobnjaštvo.
Svi podaci bit ?e dostavljeni Europskoj komisiji (zasad još nije poznata metodologija), a testna faza ?e trajati od 2021. do 2026. godine. Nakon toga ?e uslijediti formuliranje posljednjeg sustava testiranja automobila, koji ?e napokon održavati stvarnu potrošnju goriva. Tako?er, prikupljanjem podataka, voza?i koji voze ekonomi?nije mogli dobiti povlastice u pla?anju godišnjih nameta za automobile.
Izvor: HAK