Prednost ovog tipa motora je koristiti ih za gradska vozila i za voza?e koji godišnje rade relativno mali broj kilometara, prenosi RevijaHAK.
Mali (uglavnom) trocilindri?ni motori s direktnim ubrizgavanjem goriva na papiru su odli?na ideja – razvijaju visoku snagu (nije rijetkost da 1,0-litreni motor ide i do 130 KS), a pritom im je potrošnja goriva relativno umjerena. No, takvi motori imaju i svoja ograni?enja. Njihov obujam je najve?e ograni?enje pa smo pitali suradnika za tehni?ki podršku u Službi tehni?ke pomo?i HAK-a Marina Moravu koliko ?esto se javljaju problemi s malim benzinskim motorima.
– Na našem tržištu dominiraju dizelaši, novi i oni rabljeni, koje smo kupili u drugim zemljama EU pa takvi problemi nisu ?esti. Mali benzinski motori imaju svoja ograni?enja i naši ?itatelji moraju shvatiti da automobili u koje su ugra?eni ti motori nisu vu?na vozila. Kuka se može ugraditi za izuzetno male terete za vu?u na ravnom terenu, a nažalost dogodi se da se zakva?e manje kamp prikolice za takva vozila i krene se na duže proputovanje. Uzbrdice mogu biti opasne za takve motore.
Dogodi se slu?aj da imamo veliki automobil, težak više od tonu i pol s motorom s tri cilindra pa mu još dodamo i kuku s prikolicom. Motor je ve? na granici dimenzioniranja za tako veliko vozilo, a dodavanje prikolice nerijetko ga pogura iznad granice. Što se onda doga?a? Voza? osjeti da motor ima snage, ali nažalost ta snaga se odvija na granici izdržljivosti materijala u motoru i to naj?eš?e povla?i nekakve prijelome na klipnom mehanizmu.
Prednost ovog tipa motora je koristiti ih za gradska vozila i za voza?e koji godišnje rade relativno mali broj kilometara. Potrošnja je nešto niža, a porezna politika vam je naklonjena, što nam je ve? poznato.
Nažalost, mehani?ki popravci kod manjih motora ovog tipa nisu tvorni?ki zamišljeni i kod mehani?kih neispravnosti na klipnom mehanizmu potrebno je zamijeniti cijeli motor sli?no kao i s bijelom tehnikom.
Rije?ima našeg stru?nog suradnika Marina Morave dodali bismo – ne pretjerujte s malim motorima i ne optere?ujte ih prije nego što se zagriju. S optere?enjima budite dodatno oprezni, a posebno pripazite na prikolice.
Izvor: Zaltko Vedrani? / RevijaHAK