S uvo?enjem halogenih lampica po?eo je pad žutih svjetala jer su ona morala koristiti poseban filtar zbog kojih su izgubila i do 25 posto efikasnosti u no?nim uvjetima.
Ako ste ljubitelj autoindustrije sjetit ?ete se da je do po?etka devedesetih svaki francuski automobil imao žuta glavna svjetla. Francuzi su razmišljali o vjerojatnosti novog velikog rata i 1936. godine su donijeli propis da sva svjetla na automobilima moraju biti te boje. Nijemci su imali klasi?na svjetla, nazovimo ih bijelima pa bi se na cestama lakše uo?avalo tko je neprijatelj, a tko je ‘naš’. Ovo pravilo ostalo je u uporabi sve do 1993. godine kad se Francuska morala uskladiti s propisima Europske unije i sva nova vozila prešla su na svjetla koja imamo danas. Smo je oldtimerima dopušteno imati žuta svjetla, ako su ona origInalno ugra?ena u njih.
Zanimljivo, žuta svjetla imaju mnogo ve?u valnu duljinu nego plavi?asta svjetla ili ljubi?asta svjetla. Zbog toga su mnogo bolja u uvjetima kad se no? miješa s maglom, snijegom ili kišom. Svjetla su prodornija, a i nema toliko odbljesaka od ceste. Zbog toga neki proizvo?a?i zadržavaju žuta svjetla kao svjetla za maglu. Tako?er, dugo se tvrdilo da su žuta svjetla ugodnija voza?ima koji im dolaze ususret, ali ta teorija i nije dokazana.
S uvo?enjem halogenih lampica po?eo je pad žutih svjetala jer su ona morala koristiti poseban filtar zbog kojih su izgubila i do 25 posto efikasnosti u no?nim uvjetima. U odnosu na žut svjetla, današnja bijela svjetla osiguravaju ve?u bistrinu. Zbog toga je ta boja danas standard, a žuta je kod nekih ostala kao boja svjetlosti maglenki.
Izvor: HAK