Renault Twingo, gradski mališan ?ije ime je gotovo sinonim za okretan i prakti?an gradski automobil uveseljava mnoge voza?e punih ?etvrt stolje?a. Kraj 1992. godine bio je rezerviran za predstavljanje prve generacije ovog prakti?nog gradskog automobila koji je ispisao jedno novo poglavlje povijesti u svojoj klasi. Kroz svoj životni vijek na tržištu se uvijek nametao kao jedan od najboljih izbora u klasi “mališana” kako zbog jednostavnog i upe?atljivog dizajna tako i zbog izrazite prakti?nosti ali i prostranosti, a je li na istom tragu i aktualna tre?a generacija u svojem osvježenom izdanju svakako pro?itajte u nastavku ovog testa.
Renault je u suradnji sa Daimlerom tržištu ponudio zanimljiv koncept koji je tehnološki srodan sa Smart FourFor-om, a oba automobila proizvode se i u istoj tvornici u Revozu (Novo Mesto, Slovenija). Vizualno, onako “na prvu”, ovaj model u mraku mogli bi možda i zamijeniti za spomenuti Smart, no u odnosu na “hladnog Nijemca” maleni francuz odiše šarmom i osvaja na prvi pogled.
Jednostavnog dizajna, nešto izdužene karoserije koja se proteže na 3,6 metara i u tre?oj generaciji dodanom stražnjem paru vrata (kvaka sakrivena u okviru vrata), Twingo u prvi plan stavlja svoju prakti?nost. Jednostavno dizajniran prednji kraj blago podsje?a na svoje pretke, a u o?i upada sa?asta rešetka hladnjaka koja se proteže do farova upotpunjenih LED dnevnim svjetlima u prepoznatljivom Renault stilu vi?enom i kod ostalih modela. Straga pak dominira veliki stakleni poklopac prtljažnika koji je obrubljen velikim farovima sa zanimljivom grafikom. Realno gledano, zaista jednostavne dizajnerske linije možda se pomalo stapaju s ostalim automobilima na tržištu, ponajviše radi srodnog FourFor-a, no opet uz bogatu i živahnu paletu boja (kod testnog modela; Mango žuta) Twingo se ipak izdvaja iz mnoštva.
Unutar interijera, Twingo nudi relativno mnogo prostora s obzirom na klasu kojoj pripada. Dominiraju tako?er živahne boje (plasti?ni detalji u boji karoserije), ?vrsta i tvrda plastika te mnoštvo detalja. U osvježenom izdanju susre?emo se i sa mnoštvom neizostavnih gadgeta, pa je tu tako 7″ središnji infotainment sistem koji funkcionira besprijekorno i doista je intuitivan, a tu je i novi donji dio ispod konzole nazvan Flexi-case, a koji uklju?uje pretinac za mobitel, tipke ECO i tipku za isklju?ivanje Start&Stop sustava, ali i Aux priklju?ak, te dva USB priklju?ka ?ime je odli?no iskorišten prostor! Pohvala ide i odvojenim komandama klima ure?aja koje se nalaze ispod multimedijskog sustava, ali i odli?nom upravlja?u koji je zanimljivog dizajna, ravno rezanog dna i dovoljno “mesnatog” profila da odgovara rukama sportski nastrojenih voza?a ali i rukama nježnijeg spola.
Sjedala su atraktivnog dizajna, oblikom vi?ena ve? u ovoj klasi kod konkurencije, no kod Twinga zahvaljuju?i bogatom paketu opreme odnosno kombinaciji bijelog obruba te bijelim i naran?astim crtama uz djelomi?no kožne obloge vrata (kombinacija bijele i crne boje) voza? se osje?a zaista ugodno ?emu u prilog idu ve? spomenuti detalji na konzoli u boji karoserije. Možda najve?a zamjerka je dosta okomito postavljena stražnja klupa koja bi mogla predstavljati problem za odrasle putnike, dok s druge strane djeca kojoj je prvenstveno i namijenjena ne?e imati nedostatak prostora.
Prtljažnik nudi 219 litara, a nalazi se iznad motora te je zbog navedene konstrukcije dostatan za tjedne kupovine ili kratke izlete, ipak, ako Twingom planirate odlazak na more stražnju klupu morat ?ete preklopiti ?ime Twingo postaje funkcionalni dvosjed.
U vožnji novi Twingo oduševljava na prvu. Testni model pokretan je trocilindarskim turbo benzincem koji iz 0,9 litara obujma izvla?i 92 KS pri 5.500 okretaja, dok maksimalni okretni moment od 135 Nm zahvaljuju?i turbu nudi na niskih 2.500 okretaja. U praksi, ovaj automobil izrazito je elasti?an, ponajviše zahvaljuju?i odli?no prora?unatom i preciznom peterostupanjskom ru?nom mjenja?u, pa tako Twingo “stotku” hvata za 11 sekundi i postiže maksimalnih 165 km/h. Odli?an, živahan i elasti?an “turbak” ne pokazuje znakove umora niti kod zahtjevnijih uspona, štoviše daje osje?aj sigurnosti i kako bi mogao ponuditi još i više, pa tako sa ovim mališanom bez problema možete biti prvi na semaforu ili pak bez straha se izdvojiti na pretjecajnu traku na autocesti.
Novi Twingo zasigurno ?e se svidjeti i svim zagovornicima stražnjeg pogona, no odmah da na prvu smirimo tenzije. Nije ovo nikakav “živ?an” automobil kojim ?ete zavoje peglati po boku. Prije svega, fun factor u vožnji ovog modela izrazito je velik upravo zbog odli?ne upravljivosti, a koju pripisujemo direktnom upravlja?u sa odli?nim povratnim informacijama prema voza?u, zatim popre?no postavljen motor straga u kombinaciji sa stražnjim pogonom. Relativno visoko postavljena voza?ka pozicija mrvicu umanjuje cjeli doživljaj, no to je ?isto subjektivni dojam, odnosno s obzirom da je ovaj automobil namijenjen prvenstveno ženskoj populaciji uvjereni smo kako navedene ne?e prona?i mane. Zapravo, kao najve?u zamjerku na cijelom automobilu spominjemo izrazito maleni razmak izme?u papu?ica kva?ila, ko?nice i gasa što prilikom žustrije vožnje ili nešto ve?eg broja cipela može predstavljati problem. Me?utim, opet se ponavljamo, ženskoj populaciji navedeno zasigurno ne?e predstavljati problem, ?ime se Twingo name?e kao logi?ni izbor nježnijeg spola. Za kraj, potrošnja od prosje?nih 6 litara eurosupera više je nego prihvatljiva, a nenadmašnu okretnost (krug okretanja 8,9 metara) cijenit ?e apsolutno svi voza?i u sku?enim gradskim ulicama.
Novi Renault Twingo na odli?nom je tragu ?uvanja svih vrijednosti svojih predaka, po?evši od funkcionalnosti, okretnosti pa do atraktivnog i upe?atljivog dizajna te je u tome neprikosnoveni kralj svoje klase. Još da je i cijena ovako bogato opremljenog modela nešto pristupa?nija…
TEHNI?KI PODACI: Renault Twingo Intens 0.9TCe 95
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra
Obujam: 898 ccm
Snaga: 68 kW/92 KS na 5500/min
Moment: 135 Nm na 2500/min
Mjenja?: 5-stupanjski ru?ni
Pogon: na stražnje kota?e
Dimenzije (d/š/v): 3615 x 1646 x 1541 mm
Me?uosovinski razmak: 2492 mm
Masa: 1015kg
Prtljažnik: 219l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj
Gume: 165/60 R15
Ubrzanje: 11,1 s
Najve?a brzina: 165 km/h
Potrošnja na testu: 6,2 l
Cijena testiranog modela: 94.510 kn (12.737 eura)