Vrijeme se odjednom promijenilo i iz ugodnih jesenskih dana pretvorilo se u tmurne dane i temperature koje su blizu nule.
Mi, ljudi, na sebe navla?imo jakne, debele ?arape i tople majice, a što je s našim vozilima? I njima je potrebna zaštita jer su zimski uvjeti na cestama i više nego okrutni, a prije svega se to odnosi na automobilski lak te šasiju koji su najosjetljiviji na takve stvari.
Treba znati da noviji automobili imaju poseban, kvalitetniji lak koji je otporan na zimske uvjete, me?utim ovo pravilo vrijedi samo ako je lak neošte?en, bez ogrebotina i sli?nih ošte?enja. Naime, ?im postoji odre?eno ošte?enje, to je dobra podloga za stvaranje korozije koja je posebno ?esta u zimskim mjesecima i to zbog velike koli?ine vlage, ali i soli te kamen?i?a po cestama. Stoga, ako ste primijetili kakvu hr?u ili neko ve?e ošte?enje koje još nije pohr?alo, dobro je to srediti prije nego nastane prava zima. Ako su vam financije problem, pustite estetiku te jednostavno izbrusite mjesto korozije ili ošte?enja i premažite bilo kakvim zaštitnim sredstvom. Jest da ne?e izgledati lijepo, ali bilo kakva zaštita bolja je od nikakve zaštite. Naime, najvažnije je zaustaviti širenje korozije. Ako se radi o ve?im mjestima koja su zahva?ena, najbolje je obratiti se servisu koji se bavi takvim stvarima.
Tako?er, dobar savjet za zaštitu automobilskog laka prije zime je i premazivanje voskom. Dobar vosak štiti lak od soli, kamen?i?a i ostalih nepogoda koje su ?este po cestama u zimskim uvjetima. Nemojte zamijeniti poliranje i stavljanje voska jer radi se o dvije razli?ite radnje. Prije zime dovoljno je nanijeti vosak i to, ako je mogu?e, ne štedjeti na kvaliteti proizvoda. Što je kvalitetniji vosak, zaštita ?e biti bolja, što je u kona?nici velika ušteda za vas i vaše vozilo.
Kao što smo spomenuli, i šasija je jedan od dijelova na vozilu koji je podložan koroziji. Tome je tako zbog svog smještaja te lako dolazi upravo na udar vlage, kamenja, soli i ostalog. Ovdje tako?er treba napomenuti da su šasije (ili podvozja, kako se još nazivaju) kod novijih vozila jako dobro zašti?ena te jedini problem nastaje na mjestima poput spojeva. No, kod starijih vozila ovo ?esto nije slu?aj te je cijela šasija ugrožena. Naj?eš?a zaštita koja se radi na ovom dijelu vozila jest zaštita bitumenom. Pri tom postupku potrebno je mnogo brušenja prije nego se sama zaštita nanese i mogu?e ju je napraviti samo u servisu koji se time bavi.
U ve?ini servisa re?i ?e vam da najve?i broj vlasnika dolazi premazati podvozje bitumenom kada je za to ve? pomalo kasno i kada je korozija zahvatila ve? velik dio automobila. Ovim se problem produbljuje i koli?ina radova produljuje. U prosjeku starost automobila koje vlasnici dovoze kako bi im se podvozje premazalo bitumenom je izme?u 10 i 15 godina. Prije nanošenja samog bitumena obavlja se niz radnji, od brušenja pa sve do stavljanja boje, diht mase i u kona?nici samog bitumena. Budu?i se svaki sloj treba dobro osušiti, trebate ra?unati da kod tretmana bitumenom ne?ete imati vozilo barem koja tri do ?etiri dana.
Izvor: Silux.hr