Citroën poziva posjetitelje sajma Rétromobile 2020 (Paris Expo Porte de Versailles) koji se održava od srijede 5. velja?e do nedjelje 9. velja?e (konferencija za novinare u srijedu, 4. velja?e u 19h) da do?u razgledati njihov štand (Paviljon 1).
Nakon povijesnog izdanja za stogodišnjicu Marke koja je obilježena 2019. godine, Citroën ve? slavi novu obljetnicu i odlu?uje unijeti dašak pustolovine na svoj štand.
Nakon predstavljanja modela SM, na sajmu u Parizu 1970. godine predstavljen je GS koji postaje zvijezda tog doga?aja. Osvaja nagradu Europskog automobila 1971. godine. Više od 2.5 milijuna primjeraka od 1970. do 1987. godine (uklju?uju?i GSA) svjedo?i o komercijalnom uspjehu ovog modela koji je ostvario izniman uspjeh na tržištu.
Recept za takav uspjeh je sljede?i: vozilo srednje klase (dužine 4,12 m, širine 1,60 m, visine 1,34 m, težine 900 kg), 5 sjedala, dobro prilago?eno potrebama svojeg vremena. U tvornici Rennes-la-Janais u francuskoj pokrajini Bretanji dizajneri su došli do idealnog spoja. Model GS modernog je i aerodinami?kog stila, s inovativnim mehanizmom koji se sastoji od 4 vodoravna cilindra i dobro osmišljenom unutrašnjoš?u. Kao vrhunac svega, model je opremljen hidrauli?nim ovjesom koji mu pruža udobnost i vozna svojstva koja konkurenti ne mogu ponuditi. Neke druge karakteristike ?ine ga modelom ispred svojeg vremena: ?etiri disk-ko?nice ili obujam prtljažnika od 465 litara (710 za izvedbu break tj. karavan). Osim toga, GS ima i neke originalne zna?ajke: parkirna ko?nica s tipkom u sredini armaturne plo?e ili okretni brzinomjer u otvoru s pove?alom.
Njegovu dugu karijeru obilježit ?e u više navrata razvoj karoserije (break karavan, veliki redizajn radi preobrazbe u GSA) ili mehanike (zapremnina motora, 5-stupanjski mjenja?, C-Matic prijenos), pa ?ak i kratkotrajna verzija s ‘Birotor’ rotacijskim motorom, proizvedena u 847 primjeraka od 1973. do 1975. godine.
Model GSA 1979. godine postao je nasljednik modela GS. Vozilo je dobilo velike sinteti?ke odbojnike i prakti?na vrata prtljažnika. Opremljeno je i „dijagnosti?kom” uti?nicom pod poklopcem motora koja omogu?uje razli?ite postavke i kontrole: napon akumulatora bez optere?enja pri pokretanju, kut i simetri?nost brjegova, brzina vrtnje motora u praznom hodu itd.
Kao što su i mediji pisali u to vrijeme: „S modelom GS, Citroën je pogodio u sridu”. Ne smijemo zaboraviti ni šokantnu formulaciju reklamnog slogana iz 1979. koji potpisuje Jacques Séguéla: ANTI-KRNTIJA.
Svojom inovativnom linijom i dizajnom te izvrsnim voznim svojstvima GS je dobio sljedbenike me?u kolekcionarima. Me?u mnogobrojnim starim Citroën modelima, GS ima pretke i potomke koji ga ponekad zasjene, ali to ne dovodi u pitanje mnogobrojnost vjernih obožavatelja koji ?e ove godine proslaviti njegov 50. ro?endan.
Za 50. ro?endan modela GS, Marka predstavlja Citroën GS par Tristan Auer pour Les Bains. Citroën je povjerio GS dizajneru interijera Tristanu Aueru da ga transformira i izloži na sajmu Rétromobile prije nego što stigne na svoje odredište na sljede?e tri godine: Les Bains, kultni pariški restoran još od 1978., odnosno zlatnog doba GS-a!
Prva automobilska ekspedicija kroz Saharu trajala je od 19. prosinca 1922. do 7. sije?nja 1923. i u njoj je sudjelovalo pet Citroënovih gusjeni?ara: Scarabée d’Or, Croissant d’Argent, Tortue Volante, Bœuf Apis i Chenille Rampante (pri ?emu su posljednja dva modela namijenjena prijevozu tereta). Pod dvostrukim vodstvom šefa ekspedicije Georges-Marie Haardta i njegova zamjenika Louis Audouin-Dubreuila, ekipa je prešla više od 3200 km pustinje u jednom smjeru. Povratak u po?etku nije bio predvi?en, no ohrabreni uspjehom i pouzdanoš?u automobila, ekipa je predložila da se vrate na isti na?in i tako udvostru?e uspjeh pothvata. Osim fenomenalnog tehni?kog uspjeha 1922. godine s gusjeni?arima proizvedenim po uzoru na Citroën B2 10 HP modela K1, ova je ekspedicija utrla put slavnim Citroënovim krstarenjima (Crno krstarenje, Žuto krstarenje itd.), ali i neistraženim putevima koji su nakon toga ucrtani na topografske karte svih nacija. O pothvatu se govorilo u filmovima i knjigama, što je dokaz umije?a i avanturisti?kog duha koje je Citroën oduvijek utjelovljavao. Ne smijemo zaboraviti ni malu pri?u u velikoj pri?i: ekipu je pratio Flossie, pas koji ?e Hergéa inspirirati za lik Tintinovog vjernog pratitelja ?upka.
Za pripremu ekspedicije kroz Saharu, od Touggourta (Alžir) do Tombouctoua (Mali), André Citroën osniva posebnu službu u sije?nju 1921. Misija je ostvarena na vozilima koja su opremljena gusjenicama Kégresse. André Citroën zna prona?i klju? za uspjeh: beskrajni tra?ni mehanizam koji je izumio Adolphe Kégresse. Ova svjetska premijera za?etnica je svih motornih relija u modernoj povijesti. Treba napomenuti i da se ova istraživa?ka ekspedicija u potpunosti odvijala pod budnim okom medija, s redovitim novinskim izvještajima ?im bi putem radija ili brzojava vijesti iz pustinje stigle u Pariz. Osim demonstracije industrijskog, tehni?kog i komercijalnog umije?a Citroëna, ova je epopeja tako?er i ljudska pustolovina.
U predgovoru knjige o ekspediciji koju je 1923. objavila izdava?ka ku?a PLON, André Citroën piše osvr?u?i se na avanturiste: „(…) njihovo je najve?e zadovoljstvo saznanje da je zahvaljuju?i njima izgra?eno trajno djelo, djelo koje ?e i dalje nositi rezultate, ?ak i kad njih više ne bude. A za njih je to najbitnije: graditelji umiru, ali hram je izgra?en.”
Citroën predstavlja repliku gusjeni?ara Scarabée d’Or, identi?nu reprodukciju izvornika koji je sudjelovao u proslavama Citroënove stogodišnjice: Born Paris XV, izložba 100 Citroëna na otvorenom u lipnju 2019. i Le Rassemblement du Siècle u srpnju 2019.
Predstavljanje ove replike prilika je da se oda priznanje za rad timu koji okuplja 160 studenata i srednjoškolaca.