U nekim dijelovima SAD-a odlu?ili su smanjiti uporabu soli pa ceste špricaju posebnom mješavinom prije nadolaze?ih oborina. U njoj je tek 20 posto soli…
Još od ?etrdesetih godina prošlog stolje?a ceste prekrivene snijegom posipaju se solju. O toj navici ovise cijela gospodarstva zimi jer zamislite da zbog padalina i leda stane cijeli teretni promet ili da tisu?e ljudi ne mogu na posao?! Me?utim, sol ima i jedan veliki nedostatak, a to je negativan utjecaj na okoliš. Samo u Americi se godišnje na ceste baci oko 22 milijuna tona soli.
Sad su se ovim procesom ?iš?enja cesta po?eli baviti znanstvenici i podaci nisu dobri. Naime, zbog pretjerane uporabe soli doga?aju se velike promjene u prirodi. Jedna od najzanimljivijih je da neke vrste žaba mijenjaju spol zbog previše soli u svojim staništima, mnoge životinjske vrste ugibaju, poput pastrva, a u umjetno zasoljena jezera i rijeke doseljavaju se invazivne vrste…
Ispiranje soli ima i u?inak na ljude – ona završava u tlu, a potom one?iš?uje izvore pitke vode. Zbog pove?ane razine soli korodiraju vodovodne cijevi pa pijemo vodu s više olova, mangana…, što nije dobro za naše zdravlje. U pitkoj vodi su ve? toliko velike koli?ine soli da utje?u na zdravlje ljudi kojima je ona zabranjena (osobe s visokim tlakom…). U ameri?kom Cambridgeu toliko je soli u pitkoj vodi da su zbog nje korodirali aparati za kavu u kafi?ima.
U nekim dijelovima SAD-a odlu?ili su smanjiti uporabu soli pa ceste špricaju posebnom mješavinom prije nadolaze?ih oborina. U njoj je tek 20 posto soli. Taj premaz omogu?uje da ralice bez ve?ih problema skinu sav snijeg s cesta. Na nekim mjestima se u taj premaz dodaje sok še?erne repice, na drugim melasa, sok kukuruza ili soje… Pospete li cestu time prije oborina, snijeg se ne?e zadržavati, a i ono što ostane mnogo lakše ?e zimske službe skinuti.
U Lake Georgeu koriste mnogo uže ralice s oprugama, koje omogu?uju da se snijeg skida i s manjih udubina u cestama. Cilj svih tih aktivnosti je smanjiti uporabu soli.
Izvor: HAK