Španjolski pou?ak koji je blizak i nama: U novim automobilima sve je više sigurnosne opreme, dolaze blagi hibridi, plug-in hibridi, a prosje?ne cijene rastu.
Na španjolskom tržištu automobila doga?aju se zanimljive stvari, prodaja novih automobila pala je prošle godine 4.8 posto u odnosu na 2018. godinu, a prodaja fizi?kim osobama ?ak 12.8 posto. Za 17 posto je, pak, porasla prodaja rabljenih automobila starijih od 20 godina. U sije?nju 2020. još je gore jer je prodaja novih automobila u odnosu na isti mjesec prošle godine pala 7.6 posto. Nevjerojatno, ili?
Pad standarda gra?ana te porast cijena novih automobila uzrok su ovog negativnog trenda, a država prakti?ki stimulira preprodaje rabljenih automobila s niskim porezima. U novim automobilima sve je više sigurnosne opreme, dolaze blagi hibridi, plug-in hibridi, a prosje?ne cijene rastu. S druge strane, zbog strogih emisijskih propisa EU, nestaju mali i jeftini automobili poput Opel Karla, Ford Ka+, Fiat Punta… koji su bili dobro prihva?eni na španjolskom tržištu. Spuštanje emisija CO2 ne isplati se proizvo?a?ima automobila (s hibridnim tehnologijama bili bi preskupi kupcima) pa ih jednostavno izbacuju iz proizvodnje.
Najave mnogih država da ?e zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša od 2030. nadalje, mogle bi samo pogoršati trendove i emisiju štetnih plinova. Španjolski primjer pokazuje kad se s jedne strane nudi skupo i tehnološki napredno, a s druge jeftino – kupci uglavnom biraju potonje. Zna?i da bismo u budu?nosti, umjesto skupih elektri?nih automobila, na cestama mogli imati dinosaure starije od 30 godina.
Izvor: HAK