Model EQS je prva potpuno elektri?na limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je tako?er prvi model koji se temelji na modularnoj arhitekturi za luksuzna i poslovna elektri?na vozila. Spajanjem tehnologije, dizajna, funkcionalnosti i povezivosti, EQS oduševljava voza?e i putnike.
Prvi modeli na tržištu bit ?e EQS 450+ sa snagom od 245 kW (kombinirana NEDC potrošnja elektri?ne energije: 19.1-16.0 kWh/100 km; CO2-emisije: 0 g/km) i EQS 580 4MATIC sa snagom od 385 kW (kombinirana NEDC potrošnja elektri?ne energije: 20.0-16.9 kWh/100 km; CO2-emisije: 0 g/km). Brojke potrošnje u skladu s WLTP metodom: EQS 450+ kombinirana potrošnja elektri?ne energije 20.4-15.7 kWh/100 km, CO2-emisije 0 g/km; EQS 580 4MATIC kombinirana potrošnja elektri?ne energije 21.8-17.4 kWh/100 km, CO2- emisije 0 g/km.
Kao dio svoje Ambition 2039 inicijative, Mercedes-Benz radi na tome da ponudi karbonski neutralna nova vozila unutar sljede?ih 20 godina. Kompanija želi da do po?etka 2030. polovina automobila koje prodaje ima elektri?ne pogonske sustave – što uklju?uje potpuno elektri?na vozila i plug-in hibride. U mnogim podru?jima, Mercedes ve? danas misli na sutra: novi EQS je projektiran da bude održiv. Vozila se proizvode na karbonski neutralan na?in te se, na primjer, koriste materijali koji štede resurse, kao što su podne prostirke od recikliranog prediva. To je zato što Mercedes-Benz u obzir uzima cijeli lanac vrijednosti, od razvoja i mreže dobavlja?a do vlastite proizvodnje. Ciljevi zaštite klime kompanije Mercedes-Benz AG potvrdila je Science Based Targets Initiative (SBTI).
Uz veliku koli?inu obrade detalja i na osnovi ‘smjernog’ dizajna, stru?njaci za aerodinamiku su u uskoj suradnji s dizajnerima uspjeli posti?i novu najbolju vrijednost koeficijenta otpora zraka cd od 0,20 . To ?ini model EQS najviše aerodinami?nim serijski proizvedenim automobilom na svijetu. Nadalje, to pogotovo dobro djeluje i na doseg s jednim punjenjem. Ovaj model je tako?er me?u najboljima što se ti?e tihog rada. Tome zna?ajno doprinosi vrlo niska razina buke vjetra.
Model EQS tako?er postiže vrlo dobru vrijednost što se ti?e obnavljanja energije: od vrijednosti maksimalnog usporavanja u DAuto programu obnavljanja energije od 5 m/s², do 3 m/s² se postiže obnavljanjem energije (2 m/s² hidrauli?nom potporom). To omogu?uje usporavanje do mirovanja bez uporabe papu?ice ko?nice te istovremeno pove?ava doseg i postizanje visoke snage rekuperacije (do 290 kW ). Usporavanje se tako?er primjenjuje na detektirana vozila ispred, dok se ne zaustave, na primjer, na semaforu. Inteligentno obnavljanje energije optimizirano je sukladno situaciji uz pomo? ECO Assist funkcije i djeluje s predvi?anjem, izme?u ostaloga, uzimaju?i u obzir prometne uvjete ili topografiju. Voza? tako?er može postaviti tri razine rekuperacije i funkciju krstarenja preko poluga iza upravlja?a.
S dosegom do 770 kilometara (WLTP) i izlaznom snagom do 385 kW, pogonski sklop modela EQS tako?er zadovoljava svaka o?ekivanja od progresivne limuzine iz segmenta S-klase. U planu je i ina?ica visokih performansi sa snagom od 560 kW. Svi EQS modeli imaju elektri?ni pogonski sklop (eATS) na stražnjoj osovini, dok ina?ice s 4MATIC pogonom tako?er imaju eATS i na prednjoj osovini.
Model EQS ozna?ava i predstavljanje nove generacije baterija sa zna?ajno višom gusto?om energije. Ve?a od dvije baterije ima iskoristivi udio energije od 107,8 kWh. To je oko 26 posto više od modela EQC (EQC 400 4MATIC: kombinirana potrošnja elektri?ne energije: 21,5-20,1 kWh/100 km; CO2 emisije: 0 g/km) . Inovativni softver za upravljanje baterijom, koji je razvijen unutar ku?e, omogu?uje nadopune na daljinu (OTA). Na ovaj na?in, sustav upravljanja energijom ostaje aktualan tijekom cijelog radnog vijeka vozila. U smislu kemijskog udjela ?elija, udio kobalta u katodama je smanjen na deset posto.
Model EQS može se puniti snagom do 200 kW na brzim punja?icama s istosmjernom strujom. Energija za dodatnih 300 kilometara (WLTP) može se napuniti za samo 15 minuta . Kod ku?e ili na javnim punionicama model EQS može se prakti?no puniti izmjeni?nom strujom snage do 22 kW, koriste?i ugra?eni punja?. U Japanu ?e tako?er biti omogu?eno bidirekcijsko punjenje, odnosno punjenje u oba smjera. Usto, postoje razni inteligentni programi punjenja koji se mogu automatski aktivirati ovisno o lokaciji i funkcijama, kao što je specijalno punjenje koje ?uva bateriju.
Uz pomo? visokokvalitetnih certifikata porijekla, Mercedes-Benz jam?i da se u mrežu ubacuje energija iz obnovljivih izvora, za punjenje putem Mercedes me Charge usluge. Ovo takozvano ‘zeleno punjenje’ integralni je dio Mercedes me Charge usluge od 2021. godine. Me?utim, Mercedes me Charge nudi još i više: odvezite se do odgovaraju?e punionice , otvorite zaklopku, spojite priklju?ak punja?a i struja po?ne te?i: proces punjenja modela EQS je uistinu tako jednostavan, zahvaljuju?i opciji Plug & Charge. Druge istaknute zna?ajke uklju?uju najguš?u mrežu punionica, s preko 500.000 lokacija u 31 države, uklju?uju?i preko 200.000 u Europi. Uz opciju IONITY Unlimited, svi europski Mercedes me Charge klijenti mogu besplatno godinu dana koristiti mrežu brzih punja?a.
Navigacija s funkcijom Electric Intelligence planira najbržu i najprakti?niju rutu, uklju?uju?i zaustavljanja radi punjenja, na osnovi raznih faktora i dinami?ki reagira na prometne gužve ili, na primjer, promjene u stilu vožnje. Nova zna?ajka modela EQS je vizualizacija informacijsko-zabavnog sustava (MBUX Mercedes-Benz User Experience) koja prikazuje je li preostali kapacitet baterije dovoljan za povratak na po?etnu lokaciju bez punjenja. Prilikom prora?una rute prednost se daje ru?no unesenim punionicama, a predložene punionice mogu se izuzeti. Tako?er se prora?unavaju procijenjeni troškovi punjenja prema punionici.
Iako je model EQS bliski srodnik s novom S-klasom, izra?en je na potpuno elektri?noj arhitekturi. Ovaj potpuno novi koncept omogu?io je strogi svrsishodni dizajn (Purpose Design): sa svojim zakrivljenim linijama i s prema naprijed pomaknutom kabinom i izvu?enim stražnjim krajem, model EQS se odmah jasno razlikuje od vozila pokretanih motorom s unutarnjim izgaranjem. Dizajnerska filozofija senzualne ?isto?e, u kombinaciji s progresivnim luksuzom, odražava se u bogato istaknutim površinama, smanjenom broju spojeva i linearnim prelazima (dizajn bez spojeva).
Prednji kraj je uklopljen u ‘Black Panel’ jedinicu. Inovativna prednja svjetla povezana svjetlosnom trakom i duboka crna maska hladnjaka (Black Panel) oblikuju prepoznatljivo lice. Ekskluzivan izgled Black Panel maske hladnjaka sa središnjom Mercedesovom zvijezdom može se dodatno unaprijediti: kao opcijski dodatak tako?er je dostupan trodimenzionalni uzorak zvijezde. Ovaj takozvani Mercedes-Benz uzorak dostupan je u kombinaciji s AMG Line vanjskim detaljima ili Electric Art vanjskim detaljima. Dizajn se temelji na originalnoj zvijezdi tvrtke Daimler-Motorengesellschaft, koja je registrirana kao zašti?eni tržišni znak 1911. godine.
Model EQS je prvi Mercedes koji nudi opciju aktiviranja potpuno novih funkcija vozila putem daljinskih nadopuna beži?nim putem (over-the-air updates – OTA) u mnogim podru?jima. Dostupno od po?etka predstavljanja: dva posebna programa vožnje za mlade voza?e i servisno osoblje, neke manje igre i demonstracijski program “The Best or Nothing”. To zna?i da se nakon kupnje i po?etnog konfiguriranja novog automobila odre?ene zna?ajke modela EQS mogu prilagoditi osobnim željama. Tako?er ?e biti mogu?e otklju?ati upravljanje stražnjom osovinom s ve?im kutom upravljanja od deset stupnjeva. Dodatno uz klasi?nu kupnju individualnih funkcija, u planu je kupnja pretplata, privremenih aktiviranja i besplatnih faza testiranja.
Uz ENERGIZING AIR CONTROL PLUS sustav, Mercedes-Benz poduzima sveobuhvatni pristup kvaliteti zraka u modelu EQS. Sustav se bazira na filtriranju, senzorima, konceptu prikaza i klimatizaciji. HEPA (High Efficiency Particulate Air) filtar ima jako visoku razinu filtriranja koja mu omogu?uje blokiranje finih ?estica, mikro-?estica, peludi i drugih supstancija koje mogu u?i s vanjskim zrakom. Tako?er se smanjuje razina sumpor dioksida, duši?nih oksida i mirisa, zahvaljuju?i premazu od aktivnog ugljena. Ovaj HEPA filtar dobio je “OFI CERT” ZG 250-1 certifikat u podru?ju virusa i bakterija. Koriste?i funkciju daljinskog klimatiziranja, tako?er je mogu?e o?istiti unutarnji zrak prije nego što u?ete u automobil. Razina ?estica, izvan i unutar vozila, tako?er se prikazuje na MBUX sustavu. Detaljni podaci mogu se vidjeti u izborniku o kvaliteti zraka. Ako je kvaliteta vanjskog zraka niska, sustav tako?er može preporu?iti zatvaranje bo?nih prozora ili kliznog krovnog otvora.
Kao opciju, model EQS može imati automatska comfort vrata sprijeda i straga. Kada se voza?/ica približi automobilu, prvo se izvu?e kvaka vrata. Ako se dodatno približi, vrata voza?a se automatski otvore. Koriste?i MBUX, voza? je tako?er u mogu?nosti otvoriti stražnja vrata, na primjer, kako bi djeca mogla u?i u automobil.
Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS ima do 350 senzora, ovisno o opremi. Bilježe udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete, padaline i temperature, zauze?e sjedala kao i treptaj oka voza?a/ice ili govor putnika. Ovo mnoštvo informacija obra?uju kontrolne jedinice koje uz pomo? algoritama donose odluke munjevitom brzinom. Stoga, radi se o mozgovima. Novi EQS može proširiti svoje mogu?nosti na osnovi novih iskustava jer je izuzetno sposoban u?iti, zahvaljuju?i umjetnoj inteligenciji (AI).
Sveobuhvatno zvu?no iskustvo u modelu EQS tako?er omogu?uje pomicanje promišljanja od konvencionalnog prema elektri?nom automobilu. Niz zvu?nih okolina omogu?uje postavljanje individualne akusti?ke postave. U kombinaciji s Burmester® surround zvu?nim sustavom, model EQS uklju?uje dvije zvu?ne okoline: Silver Waves i Vivid Flux. Kao zvu?na iskustva (Sound Experiences), mogu se odabrati ili isklju?iti na središnjem zaslonu. Druga zvu?ne okoline mogu se otklju?ati koriste?i tehnologiju beži?nog prijenosa podataka. Interaktivni zvuk vožnje, koji se emitira preko audio sustava u automobilu, tako?er se kre?e u sklopu odgovaraju?e zvu?ne okoline.
Novost u ENERGIZING COMFORT sustavu su tri ENERGIZING NATURE programa Forest Glade, Sound of the Sea i Summer Rain. Programi osiguravaju produbljuju?e i impresivno realisti?no zvu?no iskustvo. Ovi umiruju?i zvukovi stvoreni su u suradnji s akusti?kim ekologom Gordonom Hemptonom. Kao i drugi programi koji su dio ENERGIZING Comfort sustava, ambijentalno svjetlo i slike koriste se za poticanje drugih osjetila.
Standardno upravljanje na stražnjoj osovini s kutom zakretanja do 4,5 stupnja doprinosi prakti?nom i dinami?nom iskustvu vožnje modela EQS. Alternativno, upravljanje stražnjom osovinom s kutom zakretanja do deset stupnjeva može se naru?iti ili naknadno aktivirati nadogradnjom putem daljinske veze (OTA). To modelu EQS, koji je duga?ak preko pet metara, omogu?uje krug okretanja od 10,9 metara, što odgovara krugu okretanja mnogih modela iz kompaktne klase. Odgovaraju?i kutovi zakretanja stražnje osovine i putanje prikazuju se u izborniku režima vožnje na središnjem zaslonu.
Zahvaljuju?i mo?nim senzorima koji nadziru okolinu vozila, sustavi parkiranja mogu voza?u/ici pomo?i pri manevriranju u raznim podru?jima. Voza? može parkirati automobil koriste?i pametni telefon i Remote Parking Assist funkciju. S unaprijed instaliranom funkcijom INTELLIGENT PARK PILOT, model EQS je spreman za automatsko uslužno parkiranje (Automated Valet Parking – AVP, SAE razina 4). Ako je opremljeno potrebnim opcijskim dodacima i odgovaraju?om Connect uslugom (ovisno o državi), vozilo uklju?uje tehnologiju za potpuno automatsko parkiranje i izlazak iz parkirališta bez voza?a na parkiralištima koja su opremljena s AVP infrastrukturom, uz uvjet da nacionalni propisi dozvoljavaju takvu uporabu.
Revolucionarna DIGITAL LIGHT tehnologija prednjih svjetala (standardna oprema nakon Advanced Plus paketa opreme) omogu?uje projiciranje putanja ili simbola upozorenja na cestu. Novost predstavljaju dvije pomo?ne funkcije koje prikazuju po?etak podržane promjene vozne trake i pružaju upozorenje/upute smjera ako Lane Keeping Assist ili Blind Spot Assist funkcije detektiraju opasnost. DIGITAL LIGHT ima svjetlosni modul s tri ekstremno snažne LED diode u svakom prednjem svjetlu, ?iju svjetlost usmjerava 1,3 milijuna mikro-zrcala. Time je rezolucija preko 2,6 milijuna to?aka po vozilu.
Uz opcijski DRIVE PILOT, model EQS ?e biti u mogu?nosti voziti u uvjetovanom autonomnom režimu do 60 km/h u slu?aju gustog prometa ili u kolonama na prikladnim dionicama autocesta; u po?etku samo u Njema?koj. Osloba?anjem voza?a/ice napora, ovaj sustav omogu?uje da voza?/ica poduzme druge aktivnosti kao što su pretraživanje interneta ili pregledavanje poruka u mobilnom uredu, ?ime ?e uštedjeti vrijeme.
Istaknuta zna?ajka unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen. Ovaj veliki zakrivljeni zaslon proteže se skoro od A nosa?a do A nosa?a. Ispod staklenog pokrova nalaze se tri zaslona te se dobiva dojam kao da se stapaju u jedan. 12,3-in?ni OLED zaslon ispred suvoza?a pruža mu/joj vlastiti zaslon i kontrolnu površinu. Tamo su zabavne funkcije dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa specifi?nim propisima države. Mercedes-EQ oslanja se na inteligentnu logiku nadzora baziranu na kameri: ako kamera detektira da voza? gleda u zaslon ispred suvoza?a, on se automatski isklju?uje.
Uz pomo? adaptivnog softvera, MBUX se u potpunosti prilago?ava korisniku i nudi prilago?ene sugestije za razne funkcije informacija i zabave, udobnosti i vozila. Uz pomo?, takozvanog nultog sloja, ovisno o situaciji i kontekstu, najvažnije aplikacije se uvijek nude na prvoj razini unutar vidnog polja.
Najnovija generacija sustava pomo?i u vožnji uklju?uje razne funkcije potpore voza?u. Na primjer, novost predstavlja dodatna upozorenja na mikro-san u sklopu ATTENTION ASSIST sustava. Ovaj sustav analizira pokrete zjenica voza?a/ice koriste?i kameru u zaslonu voza?a/ice (samo u kombinaciji s MBUX Hyperscreen). Prikaz pomo?nih sustava u sklopu zaslona voza?a prikazuje rad sustava pomo?i u vožnji u obliku sveobuhvatnog prikaza na cijelom zaslonu.
Principi integralne sigurnosti, a pogotovo zaštita u slu?aju nesre?a, primjenjuju se bez obzira na platformu. Kao i sva druga Mercedes vozila, model EQS uklju?uje krutu putni?ku ?eliju, specijalne deformacijske zone i tehnološki napredne sustave vezanja. PRE-SAFE® je dio serijske opreme. ?injenica da se EQS temelji na potpuno elektri?noj arhitekturi tako?er je otvorila nove dizajnerske mogu?nosti njegovog sigurnosnog koncepta. Na primjer, to zna?i da je bilo mogu?e odabrati prikladnu lokaciju za ugradnju baterije, u od sudara zašti?enom dijelu u podnici vozila. A kako ne postoji veliki blok motora, ponašanje kod frontalnog sudara još je bolje modelirano. Dodatno uz standardne testove sudara, performanse automobila u uvjetima razli?itih optere?enja su potvr?ene i ispitivanja komponenata provedena su u tehnološkom centru za sigurnost vozila (Vehicle Safety Technology Centre – TFS).
Po?etak prodaje je 15.06.2021 a prva vozila se u salonima o?ekuju u studenom 2021.
Klju?ni tehni?ki podaci:
EQS 450+ | EQS 580 4MATIC | ||
Raspored pogonskog sustava | Pogon na stražnje kota?e | Pogon na sve kota?e | |
Elektri?ni motor(i) | Model | Permanentno pobu?ivan sinkroni motor(i) (PSM) | |
Maks. snaga pogona | kW | 245 | 385 |
Maks. okretni moment prijenosa | Nm | 568 | 855 |
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 6.2 | 4.3 |
Maks. brzina | km/h | 210 | 210 |
Iskoristivi kapacitet baterije (WLTP) | kWh | 107.8 | 107.8 |
Nazivni napon | Volta | 396 | 396 |
Kapacitet obnavljanja energije, maks. | kW | 186 | 290 |
Ugra?eni punja? (standardni/opcija) | kW | 11/22 | 11/22 |
Vrijeme punjenja preko wallbox ili na javnoj punionici (AC punjenje, 11/22 kW) | h | 10/5 | 10/5 |
Vrijeme punjenja na brzom punja?u (DC) | min | 31 | 31 |
Snaga DC punjenja, maks. | kW | 200 | 200 |
Domet nakon DC punjenje za 15 minuta(WLTP) | km | Do 300 | Do 280 |
Kombinirana potrošnja energije (WLTP) | kWh/100 km | 20.4-15.7 | 21.8-17.4 |
CO2 emisije (WLTP) | g/km | 0 | 0 |
Kombinirana potrošnja energije (NEDC) | kWh/100 km | 19.1-16.0 | 20.0-16.9 |
CO2 emisije (NEDC) | g/km | 0 | 0 |
Vozilo | |||
Dužina/širina/visina | mm | 5216/1926/1512 | |
Dužina/širina/visina (SAD) | mm | 5265/1926/1513 | |
Traga kota?a, prednji/stražnji | mm | 1667/1682 | |
Krug okretanja (s upravljanjem stražnjom osovinom, 4.5°/10°) | m | 11.9/10.9 | |
Kapacitet prtljažnika, VDA | L | 610-1770 | |
Masa praznog vozila sa svim teku?inama | kg | 2480 | 2585 |
Nosivost | kg | 465-545 | 475-550 |
Dozvoljena bruto masa vozila | kg | 2945-3025 | 3060-3135 |
cd koeficijent od | 0.20 | 0.209 |