Testiranju ljetnih guma europski autoklubovi i HAK su ovoga puta podvrgnuli 16 razli?itih modela u dimenziji 225/40 R18 i 12 modela u dimenziji 235/55 R17. U svakoj dimenziji na vrhu su se izdvojila po ?etiri proizvo?a?a koja su dobila vrlo dobru ocjenu. Ve?ih podba?aja nije bilo pa se tako od ukupno 28 modela samo po jedan djelomi?no preporu?uje i ne preporu?uje.
Europski autoklubovi, uklju?uju?i i HAK, ovoga puta zahtjevnim su testovima podvrgnuli 28 kompleta ljetnih guma podijeljenih u dvije razli?ite dimenzije. Dimenziju 225/40 R18 Y koriste uglavnom kompaktni modeli u svojim sportskijim izvedbama te je ovom prigodom kao testno-vozilo poslužilo VW Golf VII GTi. Dimenzija 235/55 R17 W i Y namijenjena manjim obiteljskim SUV vozilima te automobilima prikladnim za duža putovanja. Njihova su svojstva testirana na Fordovu SUV-modelu Kuga. Krenimo redom…
U dimenziji 225/40 R18 Y me?u 16 razli?itih proizvo?a?a, ni jedan nije zaslužio najvišu ocjenu (izvrstan), ali su za to ?etiri dobile ocjenu vrlo preporu?ljivo ili vrlo dobru ocjenu! Troje od njih pripadaju skupini premium proizvo?a?a – Continental, Michelin i Goodyear, dok je ?etvrti pomalo iznena?uju?e tajvanski Maxxis. Po ukupnim ocjenama sve ?etiri gume su iznimno blizu te se može re?i da su Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4 tek u foto-finišu pobijedili Goodyear Eagle F1 Asym 5 i Maxxis Victra Sport 5. Uz pobjedni?ki Conti veže se kuriozitet da je na ovom testiranju ujedno bio i – najbu?niji!
?ak jedanaest modela u ovoj konkurenciji je dobi srednju ocjenu preporu?uje se, a djelomi?no se preporu?uje tek kineska Rotalla Setulla. Od jedanaest dobrih, tri su bila nadomak ocjene vrlo preporu?ljivo, ali slabije ponašanje na mokroj podlozi koštalo je modele Nexen N’Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 i Vredestein Ultrac Vorti promocije u viši razred. Uvodnu re?enicu-dvije svakako zaslužuje i guma Pirelli P Zero, koja je bila najbolja na suhom i dobra na mokrom, ali najve?a potrošnja goriva i najkra?i radni vijek gurnuli su je u prosjek. Me?utim, ako godišnje ne radite puno kilometara, ovaj talijanski proizvo?a? mogao bi predstavljati dobru alternativu najboljima.
U svakom slu?aju, bez obzira na to koju gumu izabrali u dimenzijama 225/40 R18, ?ini se da ni s jednom ne?ete pogriješiti, jer tragi?no slabih nema. To se najbolje vidi na dijelu testiranja na suhoj podlozi, na kojoj se ljetne gume naj?eš?e kotrljaju, a gdje su podbacila samo dva modela – Falken Azenis FK510 i ve? spomenuta Rotalla Setulla S-Pace RU01. Njihova je najve?a zamjerka sigurnosne prirode jer uzrokuju preupravljanje prilikom nagle promjene pravca ve? na relativno malim brzinama, što posebno u opasnost može dovesti mlade i neiskusne voza?e. Na mokroj podlozi ohrabruje što se ?ak polovica guma vrlo preporu?uje, pri ?emu posebno treba izdvojiti Continental PremiumContact 6 i Pirelli P Zero. Ova su dva modela blistala u svim pojedina?nim kategorijama, osim na testu akvaplaninga u zavoju, gdje se nisu uspjeli izdvojiti iz prosjeka. Još spomenimo da su najsigurnije gume, s najkra?im putem ko?enja na mokroj podlozi, one koje su se ujedno pokazale i ukupno najboljima na ovim testiranjima – Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4.
Po pitanju potrošnje goriva nije bilo ve?ih potresa jer razlika izme?u najštedljivije (Sava Intensa UHP 2) i najrastrošnije gume (Pirelli P Zero) iznosi samo 6%, odnosno otprilike 0,3 litre na 100 kilometara. Me?utim, zato je velika razlika uo?ena na testu radnog vijeka guma, gdje je najizdržljiviji model (Goodyear Eagle F1 Asym 5 – 39.600 km) prevalio ?ak 14.100 km ili 35,6% više od najkrhkijeg modela (Pirelli P Zero – 25.500 km).
Na kraju spomenimo da ova dimenzija guma (225/40 R18) najbolje odgovara vozilima: Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, BMW serija 1-2-3 i Z4, Ford Focus i C-Max, Honda Civic, Hyundai i30, KIA Ceed, Lexus IS200, Mazda 3, Mercedes klase A-B-C i CLA, Mini Clubman, Opel Meriva i Zafira, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Škoda Octavia i Superb, Subaru Impreza i Legacy, Toyota Corolla, Volvo V40, VW Golf i Touran.
Druga dimenzija s ovoga testiranja 235/55 R17, namijenjena je skupini vozila kojoj pripadaju: Audi A7 i Q3, Ford Kuga i S-Max, Jaguar XF, Mercedes klase S-V, Volvo S60 i V60, VW TIguan i T6… Na prošlom testiranju za ovu skupinu vozila imali smo nešto užu gumu (215/65 R16 C), koja montirana na testni VW T6 nije dala najbolje rezultate. Dobra je vijest da su sad ocjene puno bolje jer su ?ak ?etiri gume vrlo preporu?ljive, njih sedam se preporu?uje, a samo južnokorejski Laufenn (podbrend puno poznatijeg Hankooka) se ne preporu?uje. Najve?i je napredak ostvaren upravo na podru?ju na kojem su prošlogodišnji modeli najviše podbacili – ko?enje na mokroj podlozi. Naime, ne samo da je ovogodišnji pobjednik u tom segmentu Kumho Ecsta HS51 (35,8 m) drasti?no bolji od prošlogodišnjeg rekordera u ko?enju na mokroj podlozi Apollo Altrust (46 m), nego je znatno bolji i ovogodišnji gubitnik Maxxis Premitra 5 (41 m). Sa sigurnosne strane, ovakvi su podaci više nego dobrodošli.
Od ?etiri gume koje su vrlo preporu?ljive, na vrhu se ipak malo izdvojio Michelin Premacy 4, i to prvenstveno zbog rekordno duga?kog radnog vijeka (46.700 km). Ostale tri gume s vrha u tom segmentu ga nisu mogle pratiti – Bridgestone Turanza T005 (41.400 km), Maxxis Premitra 5 (37.000 km) i Pirelli Cinturato P7 (35.000 km). ?ak pet od sedam modela u kategoriji preporu?uje se zamalo je ostalo bez promocije u viši razred, i to uglavnom zbog nešto slabijeg ponašanja na mokroj podlozi (Semperit Speed-Life 2 SUV, Continental Eco Contact 6 i Esa+Tecar Spirit Pro), dok je Hankook Ventus Prime 3 lagano podbacio samo na suhoj podlozi, a Yokohama BluEarth RV-02 na obje. Najviše razloga žaliti za propuštenom ve?om ocjenom ima Conti jer, osim što je dobar na suhoj podlozi, bio je najbolji na testu potrošnje goriva te ima vrlo dobar radni vijek. Nažalost, poskliznuo se na vlažnoj podlozi.
Kumho Ecsta HS51 i Kleber Dynaxer HP 3 su pravi predstavnici srednje klase, dok je Laufenn S-Fit EQ zakucan za dno, opet o?ekivano, zbog mokre podloge. Popis manjkavosti južnokorejskog proizvoda tu je prili?an, a na njemu se nalaze razo?aravaju?e držanje na cesti, osjetan nedostatak prianjanja uz podlogu, neprecizno držanje pravca i, povrh svega, gotovo najduži put ko?enja (40,6 m). U tom segmentu slabiji je samo ve? spomenuti Maxxis Premitra 5 (41 m), pa se Laufenn iz sigurnosnih razloga nikako ne može preporu?iti kao dobar izbor.
U kona?nici, generalni je dojam da su gume s ovogodišnjih testiranja 235/55 R17 bolje od onih s prošlogodišnjih testiranja koje su bile dimenzija 215/65 R16C, te se svim vlasnicima vozila (koji to mogu) preporu?uje njihova zamjena. Jedini manji minus je njihov životni vijek, ali ?ak i pobjednik ovoga testa Michelin Premacy 4 sa svojih 46.700 kilometara je bolji od nekih proizvo?a?a s posljednjeg testa.
Dimenzija 225/40 R18
VRLO PREPORU?LJIVO
Continental PremiumContact 6
+ ukupno najbolje ocijenjena guma, najbolja na mokrom, dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– najbu?nija guma na testu
Michelin Pilot Sport 4
+ ukupno najbolje ocijenjena guma, dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
–
Goodyear Eagle F1 Asym 5
+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, najdulji radni vijek
–
Maxxis Victra Sport 5
+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek, najtiša guma
–
PREPORU?UJE SE
Nexen N’Fera Sport
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Sava Intensa UHP 2
+ dobra na suhom, najniža potrošnja goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Vredestein Ultrac Vorti
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Falken Azenis FK510
+ dobra na mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek
– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Bridgestone Potenza S001
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Kumho Ecsta PS71
+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva
– tek zadovoljavaju?i radni vijek (smanjenje ukupne ocjene)
Nokian Powerproof
+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva
– najkra?i radni vijek (smanjenje ukupne ocjene)
Pirelli P Zero
+ najbolja na suhom, dobra na mokrom
– najve?a potrošnja goriva, najkra?i životni vijek (smanjenje ukupne ocjene)
Toyo Proxes Sport
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva
– tek zadovoljava na mokrom, najkra?i radni vijek (smanjenje ukupne ocjene)
Hankook Ventus S1 evo3
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Cooper Zeon CS-Sport
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
DJELOMI?NO SE PREPORU?UJE
Rotalla Setulla S-Pace RU01
+ dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na suhom, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Dimenzija 235/55 R17
VRLO PREPORU?LJIVO
Michelin Primacy 4
+ ukupno najbolje ocijenjena guma, dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, najdulji radni vijek
–
Bridgestone Turanza T005
+ dobra na suhom i mokrom, vrlo dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
–
Maxxis Premitra 5
+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
–
Pirelli Cinturato P7
+ dobra na suhom i mokrom, dobra kod potrošnje goriva
–
PREPORU?UJE SE
Hankook Ventus Prime 3
+ dobra na mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Semperit Speed-Life 2 SUV
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, vrlo dobar životni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Yokohama BluEarth RV-02
+ dobar radni vijek
– tek zadovoljava na suhom i mokrom, najbu?nija guma na testu (smanjenje ukupne ocjene)
Continental Eco Contact 6
+ dobra na suhom, vrlo dobra kod potrošnje goriva (i najbolja na testu), vrlo dobar radnivijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Esa+Tecar Spirit Pro
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, vrlo dobar životni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Kumho Ecsta HS51
+ dobra na mokrom, dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek (ali najgori na testu)
– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Kleber Dynaxer HP 3
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– tek zadovoljava na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
NE PREPORU?UJE SE
Laufenn S-Fit EQ
+ dobra na suhom, dobra kod potrošnje goriva, dobar radni vijek
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Izvor: HAK