Manja ošte?enja i ogrebotine surova su stvarnost i nužnost na našim vozilima, bilo da ste ih zadobili probijaju?i se kroz puteljke obrasle grmljem ili na parkingu velikog trgova?kog centra.
Doista, nema vozila koje nema barem jednu ogrebotinu (osim, naravno, onih koja su non – stop garažirana!).
Ako ste i vi primijetili novu ogrebotinu ili više njih na karoseriji svog automobila, nemojte se odmah bacati u o?aj. I za ovaj problem postoji nekoliko rješenja, a da nije nužno iskeširati mnogo novca.
Odmah je jasno da zbog nekoliko ogrebotina nema potrebe odmah bojati cijelu površinu automobila na kojem se nepravilnost uo?ila. Stoga izbor pada na razne korektivne boje i na poliranje.
Pod korektivnim bojama prodaje se širok dijapazon proizvoda, od raznih markera pa sve do sprejeva. Ovisno o tome kolika je vaša ogrebotina ili ogrebotine, kupit ?ete i sredstvo koje odgovara korekciji. Primjerice, ako se radi samo o jednoj blagoj ogrebotini u obliku linije, najbolje je koristiti razne markere za prekrivanje. Pri tome, dakako, morate dobro paziti da kupite marker baš u onoj boji u kojoj je i vaše vozilo. No, ukoliko se radi o ja?oj ogrebotini na široj površini, trebat ?e koristiti sredstvo u spreju. Koje god koristili, treba dobro pratiti upute proizvo?a?a (obi?no se tu radi o tome da se ogrebotina treba dobro o?istiti i posušiti prije nanošenja korektivne boje, potom da se korektivna boja nanosi samo u jednom sloju te na kraju uvijek dobro posuši, najbolje na suncu). Tako?er, bitno je i da se ogrebotine saniraju prije zime jer ako se ostave da ‘prezime’ vrlo lako bi mogle po?eti hr?ati (pod utjecajem vlage i soli s kolnika) te se proširiti.
Za korektore ?ete morati izdvojiti oko 40 do 50 kuna, dok ?e vam za razne sprejeve i paste trebati oko 70 do 100 kuna.
Tako?er, nemojmo zaboraviti ni na samoljepljive folije koje obi?no daju i najbolje rezultate, a cijena komada folije ovisi o onome što želite prekriti. Naime, postoje folije za vrata, za branike, haubu, retrovizore… zapravo za svaki vanjski dio automobila. Neka prosje?na cijena za ve?i dio automobila (vrata ili hauba) je oko 200 kuna. Možda se ?ini mnogo, ali s obzirom na rezultat koji se u kona?nici dobije, radi se o investiciji koja se itekako isplati. Primjerice, na tržištu postoji visokokvalitetna karbonska folija koja ima garanciju i do sedam godina. Ovakva se ?esto koristi za tuning izgled vozila, ali tako?er i za prekrivanje nepravilnosti u obliku ogrebotina i rupica, ali je i odli?na kao zaštita od ogrebotina od kamen?i?a i sli?nog.
Dakako, ne smijemo zaboraviti ni poliranje. Možete ga napraviti sami, o ?emu smo ve? pisali na našem portalu, ali ga možete i prepustiti profesionalcima. Poliranje uklanja manje ogrebotine ukoliko lak na karoseriji nije puknuo (ovakav, ‘izdržljivi’ lak obi?no imaju novija vozila).
A za sva ostala ošte?enja na vašoj karoseriji (dublje ogrebotine, udubljena, štetu nastalu od tu?e i sli?no), morat ?ete se uputiti kod majstora i pripremiti se za nešto izdašnije pla?anje. Naime, u tom slu?aju morat ?ete posjetiti i autolimara i lakirera. Autolimar ?e ispraviti lim, dok ?e lakirer na ošte?ene dijelove nanijeti boju. Tako?er, primjerice ako je ošte?enje na vratima, boja se nanosi na cijela vrata, ne samo na ošte?eni dio, ?ime se trošak pove?ava.
Izvor: Silux.hr