Gotovo punoljetan, ovaj francuski mališan dugi niz godina uveseljeva mnoge voza?e, prije svega voza?ice. Kroz godine je rastao kako dimenzijama, tako i ponudom opreme, ali i sve dopadnijim dizajnom. Ve? 2009 godine opako se približio vrhu najljepših gradskih mališana, a 2013. godine preuzeo potpuno novi vizualni identitet marke Citroen, te se od tada pa do danas nije pretjerano mijenjao, no tehnološki je svakako napredovao.
Da oku ugodan i džepu prihvatljiv idu ruku pod ruku teško je vjerovati, no Citroen C3 na hrvatskom tržištu nudi se cijenom ve? od 89.900kn, i da, upravo takav primjerak imali smo priliku isprobati. Rijetke su prilike da nas do?eka test takvog “spartanca” s obzirom da gotovo uvijek zastupnici ustupaju vozila iz vrha ponude kako opremom tako i motorizacijom. U trenutku kada je Renault lansirao novi Clio ili Peugeot novi 208, Citroen se još uvijek “muški” drži i odolijeva konkurenciji, a podsjetimo kako je tu i Fiesta, nova Corsa, i20, Rio, Fabia, Polo, Ibiza… dakle ogromna gužva u šesnaestercu. Da je poentirati lako dokazuje upravo prethodno spomenuta ?injenica; oku ugodan, džepu prihvatljiv i sa više nego zanimljivom cijenom prosje?nom hrvatskom kupcu C3 je prava prilika.Da, testni model ima kvake i retrovizore koji nisu u boji vozila, tu su plasti?ni poklopci kota?a, nema prednjih svjetala za maglu, ali koliko vam tako nešto stvarno i treba? Ako vam automobili služi za šminku onda morate biti i spremni dublje gurnuti ruku u džep. No budimo realni, rijetki biraju skuplje izvedbe. S druge strane, ovakav automobil ?e vas prevesti do željenog odredišta jednako kao i puno skuplja izvedba.Dizajn je dovoljno zanimljiv i u ovakvoj izvedbi, pogotovo zahvaljuju?i Citroenovoj dizajnerskoj filozofiji, pa je tako C3 jako simpati?an automobil, posebice u nekoj življoj boji.Unutar interijera ve? na prvi pogled jasno je kako nedostaje gadgeta, prije svega centralni infotainment sistem na koji nas je Citroen naviknuo vi?ati u svim modelima. Kako god, testni primjerak nudi još uvijek mnogo toga; spomenuti ?emo kako osnovni paket donosi multifunkcionalni upravlja?, tempomat, radio sa bluetooth podrškom, pomo? pri kretanju na uzbrdici, prepoznavanje znakova ograni?enja brzine, ESP, USB priklju?ak, elektri?no pokretane prozore sprijeda i svega ostaloga što je danas traženo u automobilima. Svakako moramo spomenuti i klima ure?aj koji je na popisu doplata, no u vru?im ljetnim mjesecima svakako isplativa opcija. Vizualno je kokpit upotpunjen svjetlim umetkom po cijeloj svojoj dužini, a tu je i nekoliko srebrnih i piano crnih detalja koji podižu ukupni dojam u kabini.Sjedala su tradicionalno ?vrsta, no udobna. Voza?ka pozicija lako se nalazi, te voza?u osigurava preglednost u svim smjerovima. Prostora ima sasvim dovoljno za ?etiri odrasla putnika kako sprijeda, tako i straga. Citroen C3 serijski dolazi s 5 vrata pa ?e se svi putnici lako smjestiti u vozilo. Peta vrata skrivaju 300 litara velik prtljažnik ravnih linija i dobre iskoristivosti, a tu su i djeljivi i preklopivi stražnji nasloni koji u tom slu?aju pove?avaju obujam na 922 litre.Srce ovog francuskog mališana ?ini 1,2-litreni benzinac snage 82 KS. Na našem tržištu to je najslabiji motor u ponudi, a uparen je sa 5 stupanjskim ru?nim mjenja?em. S obzirom da smo u današnje vrijeme navikli na motore malog obujma upotpunjene turbo punja?ima ostali smo pozitivno iznena?eni kako je ovaj motor za gradsku vožnju i više nego dovoljan. Dakle, manjak “turbo puhalice” ne predstavlja problem ovom mališanu pratiti tempo kako gradskog tako i prometa na autocesti unutar brzinskih ograni?enja.
Zamjerka ide mjenja?u koji bi mogao biti precizniji, a kod pretjecanja zahtjeva dosta korištenja i prora?una kako bi kompenzirao nedostatak turba. Kako god, s mjesta do stotke ovaj C3 je za 13,2 sekunde, a kazaljku zaustavlja na 166 km/h. Pri maksimalnoj brzini osjetna je i buka u kabini kao i ve?a potrošnja te nedostatak šestog stupnja prijenosa, no uz malo osje?aja na gasu i pra?enja ograni?enja ovaj automobil mogu?e je sasvim ugodno voziti te osim buke smanjiti i potrošnju na 6,2 litre eurosupera koliko nam je iznosio kombinirani prosjek nakon sedmodnevnog testiranja.
O francuskim autima i udobnosti ne treba trošiti rije?i, a upravo takav je i C3. Izrazito je udoban i na onim najgorim prometnicama, a udobnosti svakako pridonose i gume ve?eg profila. Prilikom pretjerivanja na otvorenoj prometnici i nešto bržeg prolaska zavojima zahvaljuju?i spomenutim gumama ali i mekanom ovjesu osjetno je blago naginjanje karoserije i nešto slabije povratne informacije na upravlja?u, no u ni jednom trenutku nema straha od podupravljanja zahvaljuju?i sigurnosnim sustavima.Za kraj, Citroen C3 LIVE Puretech 82 S&S BVM jedan je od najpovoljnijih automobila u svojoj klasi na našem tržištu s cijenom od 89.900 kuna do registracije, a uz to nudi i mnogo opreme. O funkcionalnosti i udobnosti ne treba ništa dodati, a tu je i prihvatljiva potrošnja te ono najvažnije – povoljno održavanje. Upravo zato C3 je idealan auto za svakodnevne gradske potrebe, ali ?ak i za one kojima je to jedini automobil u ku?anstvu. Testni model dodatno je opremljen metalik bojom i klima ure?ajem, pa je ukupna cijena ovog modela 92.195 kuna.
TEHNI?KI PODACI: Citroen C3 LIVE Puretech 82 S&S BVM
Motor: benzinski, 3 cilindra
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 61 kW/82 KS na 5750/min
Moment: 118 Nm na 2750/min
Mjenja?: 5-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije (d/š/v): 4000 x 1830 x 1470 mm
Me?uosovinski razmak: 2540 mm
Masa: 976 kg
Prtljažnik: 300/922 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj
Gume: 185/65 R15
Ubrzanje: 13,2 s
Najve?a brzina: 166 km/h
Potrošnja na testu: 6,2 l
Cijena testiranog modela: 92.195 kn (12.425 eura)