Nakon svjetske premijere modela Clio E-TECH snage 140 KS i novog Captura E-TECH Plug-in na salonu automobila u Bruxellesu održanom u sije?nju, grupa Renault predstavlja Mégane E-TECH Plug-in 160 KS.
Predstavljanjem tri nova hibridna (Clio) i plug-in hibridna modela (Captur i Mégane), Renault dodatno proširuje ionako najbogatiju ponudu elektri?nih i hibridnih vozila na tržištu, me?u kojima su i posve elektri?ni novi ZOE, novi Twingo Z.E. i Kangoo Z.E. Ovisno o odabranoj tehnologiji, nova hibridna vozila E-TECH prilago?avaju se potrebama svih kupaca (duga putovanja, svakodnevna gradska vožnja itd.) te istovremeno smanjuju emisije CO2 i potrošnju goriva, ?ak i tijekom duljih putovanja. Predstavljanjem pristupa?nih hibridnih modela na klju?nom tržištu, užitak elektri?ne vožnje postaje dostupan širem broju kupaca.
Stru?nost u proizvodnji elektri?nih vozila
Kao pionir i stru?njak u podru?ju elektri?ne mobilnosti, Grupa Renault snažno je posve?ena razvoju održivih rješenja mobilnosti za sve, sada i u budu?nosti. Više od deset godina iskustva u proizvodnji elektri?nih vozila omogu?ilo je Grupi da kupcima ponudi dinami?ne i u?inkovite hibridne motore.
U odnosu na klasi?ne hibridne pogone u kojima je motor s unutarnjim izgaranjem kombiniran s elektromotorom, hibridni motori E-TECH nude više na?ina rada te jam?e:
• Automatsko pokretanje u elektri?nom na?inu rada.
• Užitak u svim uvjetima vožnje zahvaljuju?i ve?em dometu u elektri?nom na?inu rada i snažnijim performansama, ?ak i prilikom ubrzanja.
• Iznimnu energetsku u?inkovitost za koju su zaslužni inovativni mjenja? s više na?ina rada, u?inkovito prikupljanje energije ko?enja i veliki kapacitet baterije. Sve to odraz je stru?nosti ste?ene u Formuli 1 i razvoju elektri?nih vozila.
Zahvaljuju?i tome, posve elektri?ni na?in rada Clija E-TECH pokriva 80 % gradske vožnje te smanjuje potrošnju za 40 % u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem u istom ciklusu vožnje. Novi CAPTUR E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in ostvaruju domet od 50 km u mješovitoj vožnji (WLTP) uz maksimalnu brzinu do 135 km/h i domet od 65 km u gradskoj vožnji (prema podacima ispitnog postupka WLTP za gradsku vožnju).
Inovativne tehnologije
Renault nudi dvije vrste hibridnih motora: E-TECH (potpuni hibrid, poznat i kao HEV ili hibrid) i E-TECH Plug-in (plug-in hibrid, poznat i kao PHEV ili punjivi hibrid). Ugradnja nove hibridne tehnologije olakšana je zahvaljuju?i novim modularnim platformama CMF-B i CMF-C/D, prilago?enima za integraciju elektri?nih komponenti, i dosad najkompaktnijem sustavu E-TECH koji omogu?uje jednostavnu ugradnju u svestrani gradski automobil kao što je CLIO.
Renaultovi inženjeri razvili su jedinstveno rješenje kako bi voza?ima ponudili relevantan, originalan i ekskluzivan hibridni motor, tijekom ?ijeg je razvoja prijavljeno više od 150 patenata. Ova tehnologija temelji se na hibridnoj serijsko-paralelnoj arhitekturi koja omogu?uje najve?i raspon prilagodbi u vožnji i smanjenje emisija CO2.
Ponuda hibridnih modela odraz je i Renaultova bogatog iskustva u automobilisti?kim sportovima, s obzirom da su sve serijske ina?ice opremljene tehnologijom iz Formule 1.
Održiva mobilnost za sve
Novi hibridni motori tako?er su nadahnuti iskustvima i suradnjom unutar Alijanse, baš kao i hibridni motori koje su razvili Nissan i Mitsubishi. Naposljetku, Alijansa nudi bogatiju ponudu tehnoloških rješenja koja su prilago?ena pojedinim tržištima i koja su uskla?ena s globalnom i lokalnom strategijom svake marke.
Grupa Renault nastoji ponuditi rješenja za održivu mobilnost, sada i u budu?nosti. Predstavljanjem najnovijih hibridnih motora, Renault je korak bliže svojem cilju. Grupa Renault do 2022. planira predstaviti osam posve elektri?nih modela i 12 elektrificiranih modela (hibridnih i punjivih hibridnih vozila).
Serijska vozila nadahnuta trka?ima
Renaultova posve?enost automobilisti?kim sportovima i Formuli 1 bila je klju?na za razvoj hibridnih motora E-TECH. Ova tehnologija približava serijska vozila trka?ima kroz smanjenje potrošnje, optimizaciju prikupljanja energije te uporabu inovativnog mjenja?a s kandžastom spojkom – prvog takvog u nekom serijskom modelu.
Suradnja na poboljšanju sustava za prikupljanje energije
Još od 2013., mom?ad Renault F1 i Renaultovi inženjeri razmjenjuju iskustva u pogledu upravljanja energijom. Kako bi podržali uvo?enje hibridnih motora u Formulu 1, stru?njaci za hibridna vozila – sada zaduženi za razvoj modela Renault E-TECH – predano su radili na razvoju hibridnog motora za Formulu 1 u Renaultovoj tvornici u Viry-Châtillonu. Ondje su usavršili strategiju upravljanja energijom na kojoj se temelje Renaultovi novi hibridni modeli.
Zahvaljuju?i tom bogatom iskustvu, motor E-TECH spaja užitak u vožnji s iznimno u?inkovitim prikupljanjem energije ko?enja i smanjenom potrošnjom.
Bilo da je rije? o motoru za Formulu 1 ili serijskom motoru E-TECH, sustav upravljanja energijom omogu?uje punjenje baterije u vožnji s pomo?u viška oslobo?ene energije (koli?ina oslobo?ene toplinske energije u odnosu na potrošnju goriva).
Kao i u Formuli 1, kineti?ka se energija prilikom svakog usporavanja pretvara u elektri?nu kako bi se potaknulo punjenje baterije. U serijskim vozilima, osobito prilikom vožnje autocestom, sustav upravljanja energijom poti?e punjenje baterije tako što uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja. Suvišna energija zatim se može iskoristiti za snažnije ubrzanje motora s unutarnjim izgaranjem ili za posve elektri?nu vožnju kroz gradska podru?ja.
Na?in rada SPORT i postavke sustava MULTI-SENSE, dostupni u serijskim modelima s motorom E-TECH Plug-in, omogu?uju istovremenu uporabu toplinske i elektri?ne energije za još ve?i užitak u vožnji i snažnija ubrzanja. Snažnim pritiskom papu?ice gasa, snaga dvaju elektri?nih motora kombinira se snagom motora s unutarnjim izgaranjem. Takva je praksa preuzeta izravno iz Formule 1 u kojoj voza?i prebacuju na poseban na?in rada kako bi postigli najsnažnije ubrzanje, osobito tijekom kvalifikacijskih krugova.
Vrhunski odziv zahvaljuju?i inovativnom mjenja?u
Arhitektura motora Renault E-TECH temelji se na motorima ugra?enima u bolide mom?adi Renault F1: motor s unutarnjim izgaranjem kombiniran je s dva elektri?na motora i središnjom baterijom. Motor je kombiniran s mjenja?em s više na?ina rada s kandžastom spojkom.
Konstrukcija mjenja?a bez spojke omogu?uje pokretanje u posve elektri?nom na?inu rada i gotovo neprimjetnu promjenu stupnjeva prijenosa kako biste uživali u snažnijim ubrzanjima i još udobnijoj vožnji. Ugla?ena promjena brzina u Formuli 1 zna?i manje trzaja i snažnije prianjanje.
Renault E-TECH – dualni motor za snažan odziv, užitak u vožnji i visoku u?inkovitost
Sustav Renault E-TECH (hibridni i punjivi hibridni motor) razvili su Renaultovi inženjeri. Prvotno je predstavljen na konceptnom vozilu EOLAB na Pariškom salonu automobila 2014. te odražava dugogodišnju stru?nost Grupe u podru?ju elektri?nih vozila. Upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uklju?uju?i i novu generaciju 1,6-litrenog ?etverocilindarskog benzinskog motora, posebno prera?enog za ovu namjenu. Kombiniran je s dvama elektri?nim motorima, od kojih je jedan visokonaponski elektropokreta?-generator (High-voltage Starter Generator), i inovativnom konstrukcijom mjenja?a bez spojke s više na?ina rada. Revolucionarno povezivanje elektri?nih motora s mjenja?em omogu?uje ugla?enu promjenu stupnjeva prijenosa. Ova arhitektura, osmišljena kako bi se smanjila potrošnja goriva, rezultat je Renaultova bogatog iskustva u Formuli 1.
Kapacitet litij-ionske baterije ovisi o vrsti hibridnog motora:
• Novi Clio E-TECH opremljen je baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V) koja znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 te omogu?uje do 80 % gradske vožnje u posve elektri?nom na?inu rada.
• Novi Captur E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in opremljeni su baterijom kapaciteta 9,8 kWh (400 V) s elektri?nim dometom od 65 km u gradskoj vožnji (WLTP).
Odzivnost i upravljanje energijom
Kombinacija dvaju elektri?nih motora, inovativnog mjenja?a s više na?ina rada i motora s unutarnjim izgaranjem omogu?ila je brojne na?ine rada:
• Automatsko pokretanje u posve elektri?nom na?inu rada: zahvaljuju?i konstrukciji mjenja?a bez spojke, hibridna vozila E-TECH automatski pokre?e elektri?ni motor koji u ovom slu?aju zamjenjuje motor s unutarnjim izgaranjem. Prili?no elegantno rješenje koje omogu?uje trenuta?nu isporuku najve?eg okretnog momenta i snažno po?etno ubrzanje.
• Automatska prilagodba uvjetima vožnje: Tehnologija E-TECH grupe Renault temelji se na serijsko-paralelnoj arhitekturi koja povezuje razli?ite vrste hibridizacije (serijska, paralelna i serijsko-paralelna). Motori mogu isporu?ivati snagu kota?ima samostalno ili zajedni?ki. Pogonski sklop upravlja radom motora te ih opskrbljuje u skladu s potrebama za ubrzanjem i snagom. Tako?er upravlja mogu?nostima punjenja baterije u vožnji. To ?ini na temelju 15 mogu?ih kombinacija razli?itih motora i stupnjeva prijenosa.
Mjenja? omogu?uje gotovo neprimjetnu promjenu stupnjeva prijenosa te ne zahtijeva intervenciju voza?a. Sustav E-TECH automatski prilago?ava na?in rada uvjetima vožnje kako bi smanjio razinu štetnih emisija i potrošnju goriva te osigurao zabavnu i okretnu vožnju.
Proizvodnja energije i prikupljanje energije ko?enja
Tehnologija E-TECH omogu?uje prikupljanje energije prilikom usporavanja i ko?enja.
• Punjenje baterije prilikom usporavanja: Kada voza? otpusti pritisak s papu?ice gasa i ako je mjenja? pritom u položaju D, osnovni elektri?ni motor funkcionirat ?e kao generator. Prikupljat ?e kineti?ku energiju nastalu prilikom usporavanja ili ko?enja te je zatim koristiti za napajanje baterije.
• Na?in rada B: za još snažnije prikupljanje energije, mjenja? može biti postavljen u položaj B. Prikupljanje energije ko?enja aktivira se pri brzinama ve?im od 7 km/h te omogu?uje punjenje do najve?eg dopuštenog kapaciteta.
• Prikupljanje energije ko?enja: Pritiskom na papu?icu ko?nice aktivirat ?e se elektri?no ko?enje i, ako je potrebno, dodatno hidrauli?ko ko?enje s pomo?u ko?ionih plo?ica. Elektri?ni motor i u ovom slu?aju nudi dodatno ko?enje, pri ?emu se višak oslobo?ene energije koristi za napajanje baterije do dopuštene razine.
Zahvaljuju?i svemu tome, modeli iz ponude Renault E-TECH i Renault E-TECH Plug-in nude snažan odziv za ve?i užitak u vožnji, smanjenu potrošnju goriva i optimalno punjenje u vožnji s pomo?u prikupljene energije ko?enja. Ukratko, najbolje performanse.
Prva paleta hibridnih vozila u kojoj ?e svatko na?i ponešto za sebe
Hibridni motori koji pokre?u modele Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in dodatak su Renaultovoj ponudi posve elektri?nih motora i spremni su na najrazli?itije uporabe. ?injenica da su dostupni na svestranim vozilima srednje klase zna?i da je doživljaj vožnje elektri?nog automobila dostupniji širem broju voza?a no ikad prije. Ponudu ?emo u budu?nosti obogatiti i brojnim drugim hibridnim vozilima.
Vrh palete modela Clio sada je dostupan i kao hibrid
Budu?nost mobilnosti za Grupu Renault je autonomna, elektri?na i povezana. Utjelovljena je u modelu Clio, obnovljenom 2019. godine. Na primjer, opremljen je jednim od najsuvremenijih i najsveobuhvatnijih sustava za pomo? u vožnji na tržištu koji uklju?uje i sustav za pomo? u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomni sustav 2. razine). Opremljen 9,3-in?nim zaslonom i nedavno predstavljenim povezanim sustavom Renault EASY CONNECT osigurava pristup brojnim multimedijskim sadržajima.
Po prvi je puta Clio sada dostupan i s punim hibridnim motorom E-TECH. Nadopuna je ponudi motora s unutarnjim izgaranjem i kao takav savršeno utjelovljuje sinergije koje su temelj strategije grupe Renault – pionira i europskog predvodnika u podru?ju elektri?ne mobilnosti – te njegovih partnera u Alijansi. Ve?i domet na elektri?ni pogon i munjevite reakcije prilikom pokretanja i ubrzanja nude jedinstven doživljaj i užitak u vožnji neusporediv s ijednim drugim hibridnim gradskim automobilom na tržištu.
Spoj ekonomi?nosti i voza?kog užitka
140 KS snažan hibridni motor Clija E-TECH spaja najnižu potrošnju i nevjerojatno brze reakcije u vožnji. Me?uubrzanja od 80 do 120 km/h svladava za samo 6,9 sekundi.
Prikupljanje energije ko?enja u kombinaciji s velikim kapacitetom baterije od 1,2 kWh (230 V) i u?inkovitoš?u sustava E-TECH pomaže optimizirati korištenje energije. U gradskoj vožnji ?ak 80 % vremena radi na elektri?ni pogon, što omogu?uje uštedu goriva do 40 % u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem, a voza? pritom ne mora mijenjati stil vožnje. U posve elektri?nom na?inu rada, maksimalna brzina novog Clija iznosi 70–75 km/h.
Masa hibridnog pogona tek je 10 kg ve?a u usporedbi s motorom dCi 115. U mješovitoj vožnji Clio E-TECH troši manje od 4,5 l/100 km, i ispušta manje od 100 grama CO2/km (vrijednosti prema WLTP-u, ?eka se kona?na homologacija). Baterije ne smanjuju obujam prtljažnika (300 litara), stražnja klupa još se uvijek može preklopiti i još uvijek ima prostora za rezervni kota?. Time zadržava svestranost kojom se di?i ve? 30 godina.
Novi Captur, elektri?an na zahtjev
Captur, najprodavanije vozilo u segmentu u Europi, iznimno je važan automobil u Renaultovoj ponudi. Novi Captur prodaje se na svim kontinentima te na klju?nim tržištima kao Kina, gdje se sada proizvodi i za lokalno tržište. Potpuno novim dizajnom i novom naprednom tehnologijom nastavlja uspjeh prethodnika. Zahvaljuju?i hibridnom motoru E-TECH Plug-in, utjelovljuje tri stupa vizije grupe Renault: autonomnost, povezanost, elektri?ni pogon.
Taj motor s vremenom ?e biti dostupan od srednje razine ponude novog Captura. Korištenjem iskustva ste?enog u razvoju elektri?ne mobilnosti na popularnom, legendarnom modelu, Renault je hibridnu tehnologiju u?inio dostupnijom no ikad prije.
Maksimalna prilagodljivost
Motor E-TECH Plug-in snage 160 KS zahvaljuju?i bateriji velikog kapaciteta (9,8 kWh i 400 V) i masi od samo 105 kg omogu?uje domet na elektri?ni pogon od 50 km u mješovitom ciklusu (WLTP) i 65 km u gradskoj vožnji (WLTP City) uz najve?u brzinu od 135 km/h. Novi Captur neusporedivo je prilagodljiv: preko tjedna ga možete voziti bez ikakve potrošnje goriva, a spreman je i za dulja putovanja vikendom i praznicima, a da pritom ne morate brinuti o stanju baterije. Kako biste pove?ali domet u elektri?nom na?inu rada, vozilo je potrebno priklju?iti na uti?nicu kako biste napunili bateriju (3 do 5 sati, ovisno o uti?nici, uklju?uju?i ku?anske). U svim drugim aspektima, novi Captur E-TECH Plug-in funkcionira kao puni hibrid E-TECH. Zadržava sve prednosti tog sustava, kao što su pokretanje u potpuno elektri?nom na?inu rada i niska potrošnja goriva.
Novi Captur E-TECH Plug-in ima i novi na?in rada sustava MULTI-SENSE: PURE. Može ga se aktivirati u postavkama na zaslonu ili pritiskom posebnog gumba. Ovaj na?in rada prisiljava posve elektri?ni pogon (ako je baterija dovoljno napunjena).
U na?inu rada SPORT, ako je baterija dovoljno napunjena, snažnim pritiskom na papu?icu gasa sva tri motora rade zajedno zahvaljuju?i serijsko-paralelnoj arhitekturi. Vozilo pritom može iskoristiti puni potencijal hibridnog pogona koji posebno dolazi do izražaja prilikom pretjecanja.
MULTI-SENSE raspolaže i funkcijom E-Save koja ograni?uje uporabu elektri?nog motora i snagu crpi iz benzinskog motora kako bi sa?uvao elektri?nu energiju (najmanje 40 %). Tako sa?uvana elektri?na energija može se naknadno upotrijebiti za vožnju središtem grada.
U gradskoj vožnji novi Captur E-TECH Plug-in troši 1,5 l/100 km i ispušta 32 g CO2/km (prema WLTP-u).
Novi Mégane sada je dostupan i kao punjivi hibrid s tehnologijom E-TECH Plug-in
Od predstavljanja prvog Renaulta Mégane 1995. ?etiri generacije tog modela prodane su u 7 milijuna primjeraka diljem svijeta. Mégane nije samo model. To je ?itava linija proizvoda. Sada je to kompakt s mnogo lica, što ?e i pokazati ovoga ljeta kad na tržište stigne s punjivim hibridom E-TECH Plug-in. Taj ga pogon ?ini još prilagodljivijim, a voza?u pruža priliku da iskusi novi doživljaj elektri?ne vožnje uz smanjenje emisija CO2 i potrošnje goriva, ?ak i na duljim putovanjima.
Plug-in tehnologija za najvažnije tržište
Renault, stru?njak u podru?ju elektri?ne mobilnosti, iskoristio je ste?eno znanje u novom Méganeu sa 160 KS snažnim hibridnim motorom E-TECH Plug-in koji koristi jedinstvenu tehnologiju prikupljanja energije kako bi pružio jedinstven užitak u vožnji.
Ovim ?e motorom ispuniti zahtjeve kupaca u najvažnijem tržišnom segmentu. E-TECH Plug-in bit ?e dostupan u novom Méganeu Grandtour od predstavljanja, a kasnije i u izvedbi GrandCoupe. Mo?i ?e se naru?iti u ina?icama od srednje razine opreme.
Svestranost i štedljivost
Motor E-TECH Plug-in i njegova baterija kapaciteta 9,8 kWh (400 V) teže svega 105 kg i omogu?uju novom Méganeu ?ak 50 km dometa pri brzinama do 135 km/h u mješovitom ciklusu (WLTP) i do 65 km u gradskoj vožnji (WLTP City) u potpuno elektri?nom na?inu rada.
U mješovitom ciklusu novi Mégane E-TECH Plug-in ispušta manje od 30 g CO2/km (?eka se završna homologacija prema WLTP-u).
Novi Mégane E-TECH Plug-in time dokazuje svoju svestranost. Voza?i preko tjedna mogu koristiti elektri?ni pogon i zatim prebaciti na hibridni za dulja putovanja vikendom i praznicima. Neovisno o stanju napunjenosti baterije, motor novog Méganea e-TECH Plug-in pruža sve prednosti hibridnog sustava E-TECH – pokretanje u elektri?nom na?inu rada i nižu potrošnju.
Prilagodljive postavke
Novi Mégane E-TECH Plug-in opremljen je 9,3-in?nim zaslonom multimedijskog sustava Renault EASY LINK i 10,2-in?nim digitalnim zaslonom instrumentne plo?e. Sustav Multi-Sense nudi na odabir i tri specifi?na na?ina rada:
– Pure: dostupan u izborniku ili pritiskom na poseban gumb na armaturnoj plo?i, prebacuje motor u posve elektri?ni na?in rada ako je baterija dovoljno napunjena.
– MySense: optimizira hibridni na?in rada za niže troškove uporabe. Njegova funkcija E-Save ?uva elektri?nu energiju pohranjenu u bateriji (najmanje 40 %) kako bi bila na raspolaganju onda kada je to potrebno (primjerice, za vožnju gradskim središtem).
– Sport: omogu?uje voza?u da iskoristi sve što mu pogon pruža uporabom triju motora istovremeno.
Naposljetku, iako se dio prtljažnika koristi za pohranu kabela, novi Megane E-TECH Plug-in zadržao je modularnost poput npr. stražnje klupe koja se preklapa u ravnu podnicu.