Kroz Mehanizam za otpornost za prometni sektor oko 5,5 mlrd kn

0
267

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi? izjavio je u ?etvrtak da se o?ekuje da bi prometni sektor kroz Mehanizam za otpornost na raspolaganju ukupno mogao imati oko 5,5 milijardi kuna, pri ?emu bi najviše ulaganja trebalo oti?i u željezni?ki sektor.

Ministar je naveo da ulaganja u prometnu infrastrukturu ?ine jednu od podkomponenti u dijelu koji se u Nacionalnom programu oporavka i otpornosti (NPOO) odnosi na gospodarstvo. Naglasak se pritom stavlja na reformu prometnog sustava, to jest cestarskog sektora, a tu su i reforme željezni?kog, pomorskog te sustava unutarnje plovidbe.

Kako je naveo, ukupno se o?ekuje da bi prometni sektor kroz Mehanizam za otpornost na raspolaganju mogao imati oko 5,5 milijardi kuna. “Tu je sad prilika za mnoge investicije, koje ponajviše idu u željeznicu, ali i u pomorske luke, nabavku novih brodova, kao i važan projekt za istraživanje i razvoj koji se odnosi na razvoj autonomnih vozila. Bit ?e zaista veliki izazov realizirati sve te projekte”, ustvrdio je Butkovi? prilikom potpisivanja sporazuma s HŽ Infrastrukturom o izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju željezni?ke pruge od državne granice sa Slovenijom, preko Buzeta do Pule, dionice duge 90-ak kilometara.

Butkovi? je rekao da je današnje potpisivanje jedno u nizu kada je u pitanju željezni?ka infrastruktura, na ?iju obnovu i izgradnju ?e biti i najve?i naglasak u slijede?ih deset godina. Trenutna ulaganja u tu infrastrukturu dosežu oko 1,5 milijardi eura.

Vrijednost projekta oko 70 milijuna eura

Danas potpisanim sporazumom s HŽ Infrastrukturom definirat ?e se studijska i projektna dokumentacija koja se treba izraditi u što skorijem razdoblju, kako bi projekt bio spreman za aplikaciju za europsko sufinanciranje, rekao je Butkovi?.

Vrijednost sporazuma je oko pet milijuna kuna, a nakon izrade studije to?no ?e se utvrditi ukupna vrijednost projekta, no prema prvim procjenama ona doseže oko 70 milijuna eura, izvijestio je Butkovi?.

Prema ranijim iskustvima, napomenuo je, ovo je proces koji ?e trajati par godina, a uklju?uje i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Zaželio je HŽ Infrastrukturi da priprema i druge projekte jer “projekti su potrebni, a sredstava u Europi ima”.

“A naša spremnost u pripremi i provedbi projekata je sada klju?na”, istaknuo je Butkovi?.

Rekao je da se trenutno u Istri puno ulaže u prometnu infrastrukturu, a kao primjere naveo je završetak Istarskog ipsilona, projekt druge cijevi kroz tunel U?ka, dok ostali projekti ulaganja u cestovnu infrastrukturu u protekle ?etiri godine na podru?ju Istarske županije dosežu vrijednost od oko 130 milijuna kuna.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Krši? istaknuo je da je ta tvrtka u proteklih nekoliko godina zapo?ela veliki investicijski ciklus u modernizaciji željezni?ke infrastrukture, a potpisivanjem današnjeg sporazuma taj ciklus se nastavlja. Kako je ocijenio, njime zapo?inje modernizacija željezni?ke infrastrukture u Istarskoj županiji.

Studija ?e sagledati potrebe i mogu?nosti modernizacije, analizirat ?e prihvatljive varijante kao i mogu?e ponovno uvo?enje teretnog prometa, sukladno potrebama lokalne industrije i poduzetnika, izvijestio je Krši?.

Saborski zastupnik Anton Kliman (HDZ), koji je apostrofiran kao jedan od inicijatora projekta, rekao je da ?e taj projekt zna?iti jedan novi moderan prometni pravac, koji ?e osim za gospodarstvo biti poticajan i za putni?ki promet, u smislu dolaska i turista s emitivnih tržišta, koji su do sada u Istru gotovo isklju?ivo dolazili automobilima. Ustvrdio je da potpisivanje tog sporazuma ozna?uje po?etak ulaganja u ono što je jedino u Istri još zapušteno, a to je željeznica.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com