Kako radi pumpa za gorivo i kada je vrijeme za zamjenu?

0
4270

Pumpa za gorivo je pumpa, kako joj i samo ime kaže, koja ubrizgava gorivo u sistemu automobila, odnosno ona osigurava da uvijek bude dovoljno goriva. Postoje pumpe za gorivo izvan rezervoara i one koje su uronjene u rezervoar, a današnji, noviji automobili ipak naj?eš?e imaju upravo onu pumpu za gorivo koja je uronjena u rezervoar.

Za pumpe za gorivo bitno je da se ne vozimo previše na rezervi jer takva vožnja uvelike ošte?uje samu pumpu, odnosno smanjuje njezin vijek trajanja. Zanimljivo je da kod onih vozila kod kojih je pumpa smještena u rezervoar goriva, samo gorivo zapravo ima ulogu hla?enja pumpe! Upravo iz tog razloga nije dobro dugo i ?esto voziti na rezervi goriva. Tako?er, u polupraznom rezervoaru stvara se isparavanje, a ono pak stvara koroziju, što još jedan od razloga bržeg propadanja pumpe.

Još do po?etka devedesetih godina pumpa za gorivo bila je smještena u motoru i radila je na principu membrane te se pokretala mehani?kim putem. Tih godina u vozila se po?eo uvoditi sistem za ubrizgavanje goriva, a pri tome je trebao mnogo ve?i pritisak kako bi se gorivo stalno dovodilo do sistema. Ove stare mehani?ke pumpe mogle su nabiti tek pedeset posto potrebnog pritiska pa su se uvele elektri?ne pumpe za goriva koje nabijaju i desetak puta ve?i pritisak. Elektri?ne pumpe danas kontroliraju ra?unala pri ?emu su one mnogo prakti?nije, ali i kada se pojavi neki problem, znatno je skuplji i kompliciraniji.

Da bi motor s unutrašnjim sagorijevanjem u našim vozilima funkcionirao, potrebno je sustav za ubrizgavanje konstantno snabdijevati gorivom. Ovo je zadatak kojeg obavlja pumpa za gorivo i to u kombinaciji s filterom goriva i rezervoarom. Pumpa zapravo dizne snabdijeva odre?enim pritiskom, ali i koli?inom goriva. Kada mi okrenemo klju?, ra?unalo na nekoliko sekundi uklju?uje pumpu i zapo?inje cijeli proces. Ra?unalo dozvoljava rad pumpi samo dok motor radi. Ovo je sigurnosna stavka.

Vrlo je bitno da se redovito mijenja filter goriva jer on neposredno štiti pumpu. Ve? znamo kako gorivo kod nas nije najbolje kvalitete pa se u filteru zadržavaju razne ne?isto?e. Pumpa kroz filter šalje gorivo, a kada je u filteru mnogo ne?isto?e, pumpa se jako mu?i i nakon nekog vremena ?e se oštetiti.

Naj?eš?i znak da pumpa ne valja je kada automobil uop?e ne može upaliti. Ipak, ?esto se doga?a da pumpa nije posve otkazala ve? ubrizgava odre?enu koli?inu goriva koja nije dovoljna. U odre?enim slu?ajevima sama pumpa ?e upozoriti da nešto ne valja. Primjerice, ako je malo goriva i ona se pregrijala, motor ?e se ugasiti nakon dvadesetak minuta. Kada se pumpa malo ohladi, otprilike za kojih pola sata, motor ?e opet mo?i upaliti.

Naj?eš?e benzinski motori imaju pumpu za gorivo, dok dizelska vozila imaju tzv. boš pumpu koja stvara vakuum i tako vu?e odre?enu koli?inu dizela potrebnu za rad motora.

Kako bilo, morate li promijeniti cijelu pumpu za gorivo, radi se o velikom trošku. Popravak je mnogo jeftiniji nego zamjena cijele pumpe. Tako?er, i ako morate zamijeniti pumpu, najbolje je kupiti novu i dati je ovlaštenim osobama da je postave. Zbog nedostatka novca ljudi ?esto sami stavljaju pumpe ili staru zamjenjuju drugom starom, rabljenom, pri ?emu se problem može dodatno pove?ati.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com