Zašto se akumulator brzo prazni?

0
4250

Ugasili ste svoje vozilo prošlu ve?er, kao i toliko ve?eri do sada, me?utim, sljede?e jutro kada ste ga željeli pokrenuti i oti?i na posao, ništa se nije doga?alo, odnosno automobil jednostavno nije upalio. Jedna od prvih sumnji baca se na akumulator pa evo što trebate znati o ovom problemu.

Neki od uzroka ispražnjenog akumulatora ve? dobro znaju i pravi laici, ali nije ih zgorega ponoviti: 1. ako ste ostavili svjetla ili radio; 2. akumulator vam je star; 3. imate problema s punjenjem akumulatora za vrijeme vožnje. Tako?er, potrebno je znati da je prosje?an životni vijek akumulatora od ?etiri do pet godina. Zanimljivo je da se brže troše u podru?jima s ekstremnim klimatskim uvjetima, dakle gdje su ili vrlo hladne zime ili vrlo vru?a ljeta (ili oboje). Posebno su osjetljivi na vru?e uvjete pa primjerice oni akumulatori koji u umjerenom pojasu traju pet godina, tamo gdje je jako vru?e traju najviše tri!

Prazni li se akumulator dok vozilo stoji i na njemu su svi potroša?i isklju?eni, najlakše se provjerava pomo?u malog ure?aja koji se zove ampermetar. Ovaj se ure?aj stavlja na kleme akumulatora. Ukoliko postoji bilo kakvo pražnjenje dok je vozilo ugašeno, ampermetar ?e pokazati otklon ili, ako je digitalnog tipa, vrijednost ja?ine struje na svom displeju. Sasvim napunjeni akumulator ima barem 12, 6 volti. Ako pokazuje 12,2 volti ve? je napola prazan, dok je kod 11,9 volti – gotovo prazan. Ukoliko vam pokazuje vrijednost ispod 11 volti zamijenite ga ?im prije. Da je akumulator ve? pri kraju svog životnog vijeka, znat ?emo i po sporijem pokretanju motora.

Tako?er, potrebno je znati da neki automobili novijeg tipa imaju na izvor energije priklju?enu osjetljivu elektroniku i ure?aje i dok vozilo nije u pogonu, primjerice alarm, sat, razna ra?unala za motor i sli?no. Ove ure?aje, naravno, ne možemo i ne smijemo gasiti jer bi izgubili svoju funkciju, me?utim ako se doga?a da troše tako mnogo energije dok je vozilo ugašeno, mora se saznati uzrok tome. Najbolje je automobil odvesti kod autoelektri?ara koji ?e isklju?ivanjem i ponovnim pokretanjem takve elektronike eventualno saznati što vu?e toliku energiju kod ugašenog vozila.

?esto zapravo problem nije akumulator ve? – alternator. To je ure?aj, elektri?ni generator koji elektri?nom energijom puni sve elektri?ne ure?aje na vozilu, a najvažnije je i da puni sam akumulator. Lai?ki se alternator može provjeriti tako da prvo upalite svjetla na svojem vozilu. Ako su ona normalne ja?ine, ne trepere, najvjerojatnije problem nije u akumulatoru ve? u alternatoru ili na nekoj od žica koje ga spajaju s akumulatorom. A kada napajanje nije dobro, akumulator ?e se tako?er brzo prazniti i na prvu bismo svu krivnju mogli svaliti na njega.

Prva pomo? kod ispražnjenog akumulatora dakako je punjenje ovog ure?aja. Za to ?e vam trebati kablovi te neko drugo vozilo preko kojeg ?e vaše dobiti snagu. Sistem koji se normalno puni treba proizvoditi napon od 13,8 do 14,3 volti. Ako pokazuje manje od 13 volti, znak je da alternator ne proizvodi dovoljno napona kako bi se akumulator uop?e napunio te je siguran znak da je problem u samom alternatoru, a ne u akumulatoru.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com