Nakon što je zajedno s timom odjela za dizajn marke CITROËN dizajnirao Traction Avant, 2 CV i DS, Flaminiju Bertoniju povjeren je i dizajn vozila srednje klase nazvanog Projekt AM.Iz tog je projekta nastao Ami 6, kojeg je on prozvao svojim remek-djelom.Dizajner je prvi put mogao u vozilo preto?iti sve svoje ideje bez uplitanja bilo koga drugoga tko bi nametnuo odre?eni stil vozila. Odvažio se na vozilo Ami 6 postaviti udubljeno stražnje staklo do kojeg kapi kiše ne dopiru u slu?aju lošeg vremena, što tako?er omogu?uje da prtljažnik ima velik obujam i standardni na?in otvaranja te da ostane dovoljno prostora na stražnjim sjedalima, a sve to u smanjenim dimenzijama.
Dvocilindarski motor 602 cm3 isti je kao i onaj na modelu 2 CV. Posebno obra?ene linije na prednjem dijelu u koje su umetnuta velika pravokutna prednjih svjetla (prva takva svjetla u to doba), poklopac motora koji je u središnjem dijelu bio udubljen, krov u obliku pagode i bo?ne strane naglašene reljefnim linijama: sve je to dalo vozilu Ami 6 snažnu osobnost, a neki su to nazivali i „baroknim stilom”! No Ami 6 nije donosio iznena?enja samo na estetskoj razini.Inovacije su uvedene i u marketinškom smislu jer se vozilo u oglašiva?kim materijalima predstavljalo kao „drugo idealno vozilo za gospo?e”.
Unutrašnjost vozila Ami 6 nadahnuta je ure?enjem vozila DS, koje u tom pogledu služi kao uzor svima. Upravlja? s jednim krakom, kvake na vratima, komande, pa ?ak i sjedala – sve podsje?a na vrhunske modele marke CITROËN.
Kad je rije? o voznim svojstvima, svi su hvalili upravljivost i fleksibilnost limuzinske izvedbe za koju su zaslužni poznati ovjesi s modela 2 CV.U skladu s duhom marke CITROËN, Ami 6 je od samih po?etaka bio autenti?no i inovativno vozilo.Njegovi obožavatelji bili su posebno oduševljeni izvedbom Club koja je imala ?etiri prednja svjetla i ukrasne pokrove kota?a s bijelim rubovima, koji su u prodaju pušteni u rujnu 1967. godine.
Poznati reklamni slogan za Ami 6 uvijek je bio „najjeftinija udobna vožnja na svijetu”.
AMI 6 U KARAVANSKOJ IZVEDBI, PETA VRATA PREMA USPJEHU
Bitnu prekretnicu obilježio je krajem 1964. godine dolazak malog karavana (nosivost 320 kg) koji su dizajnirali Henri Dargent (pomo?nik Flaminija Bertonija) i Robert Opron (nasljednik Bertonija koji je umro 1964.).Bio je to karavan koji ?e pove?ati prodaju i istisnuti limuzinu. To je izuzetno rijedak slu?aj u povijesti automobilske industrije. Njegov oblik pružao je velik tovarni obujam za putni?ko vozilo ove kategorije te jednostavan i prakti?an pristup.U ovom svestranom vozilu mogla je ugodno putovati cijela obitelj, ali je moglo poslužiti i u poslovne svrhe, primjerice, za trgova?ke putnike ili ?ak obrtnike. Tako je Ami 6 1966. godine postao omiljeni automobil u Francuskoj. Proizvodnja limuzinske izvedbe završila je u ožujku 1969., šest mjeseci prije nego što je prestala proizvodnja karavana, a nakon njih na scenu je stupilo nešto manje neobi?no vozilo Ami 8 kojemu je stražnje staklo bilo postavljeno u „pravilnom” smjeru.Potonje ?e vozilo ustupiti mjesto modelu Visa 1978. godine.
CITROËN AMI 6: ZANIMLJIVE ?INJENICE
• Naziv Ami 6 dolazi od fonetske mješavine u kojoj se spaja naziv istraživa?kog projekta (vozilo AM), rije? miss („gospo?ica” na engleskom) i amici („prijatelj” na talijanskom), što je vjerojatno inspiriralo dizajnera vozila Flaminija Bertonija, koji je podrijetlom bio Talijan.
• Yvonne de Gaulle, supruga generala de Gaullea, vozila je Ami 6.De Gaulle je otvorio tvornicu Citroën u Rennes-La-Janaisu dok je još bila u izgradnji 10. rujna 1960., nešto više od godinu dana prije nego što je tamo zapo?ela proizvodnja.
• CITROËN je 19. sije?nja 1966. organizirao utrku pod nazivom Le Tour de Gaule d’Amisix koja je krenula iz Rennes-La-Janaisa i u kojoj su sudjelovala dva karavana Ami 6 sa serijskom opremom kako bi se pokazala njihova izdržljivost i vozna svojstva.Utrku su završili za 23 sati i 11 minuta pod nadzorom sudskog službenika, a tim je prešao 2077 km uz prosje?nu brzinu od 89,6 km/h.
• U lipnju 1963. godine Ami 6 predstavljen je u Sjedinjenim Ameri?kim Državama.Model za izvoz imao je ?etiri okrugla prednja svjetla i oja?ane odbojnike.
• Mjesta proizvodnje:Pariz (Francuska) od 1961. do 1963., Rennes-La-Janais (Francuska) od 1961. do 1969.Citroën je zajedno s vozilom Ami 6 predstavio i potpuno novu tvornicu u Bretanji, što je bio prvi slu?aj decentralizacije marke iz Pariza.Forest (Belgija) od 1961. do 1969.Catilah (Argentina): proizvodnja karavana Ami 6 do 1971. godine (vozila su se isporu?ivala u odvojenim dijelovima koji su se sastavljali u tvornici).
• Ukupno je proizvedeno 1 039 384 primjeraka vozila Ami 6: 483 986 limuzina (od travnja 1961. do ožujka 1969.), 551 880 karavana (od listopada 1964. do rujna 1969.), 3518 gospodarskih vozila (karavan modela Service s dva sjedala, u izvedbama s ostakljenim i limenim bo?nim površinama).
• Na najnovijim modelima Ami 6 intenzitet svjetla broj?anika podešava se malim kota?i?em koji upravlja reostatom.
• Danas ?ete za ispravnu verziju vozila Ami 6 u dobrom stanju morati izdvojiti najmanje 5000 eura.