Što nam govore razli?ite boje dima iz ispušnog sistema?

0
1626

Ispušni plinovi iz vozila uglavnom su bezbojni i kada su takvi sve je u redu. Eventualno se može dogoditi da se plin ?ini bijel kada je vrijeme hladno, i to zbog kondenzacije. Me?utim, ako primijetite da ispušni plinovi dobivaju boju i to baš uvijek (?ak i kada nije hladno), vrijeme je za uzbunu jer je to siguran znak da nešto nije u redu.

Koji su tipovi (boje) ispušnih plinova?

Plavkasti dim – ovo je veoma loša vijest jer je znak da motor u nekom dijelu dobiva ulje koje curi te ga sagorijeva. Ovo može zna?iti niz problema, od ventila koji popušta pa sve do ošte?enih cilindara. Ako dulje ostavimo automobil da radi kad primijetimo plavkasti dim, može se dogoditi niz ošte?enja, od razli?itih senzora pa sve do toga da zbog nestanka ulja u motoru do?e do niskog tlaka u sustavu, što opet može dovesti do velikog kvara.

Bijeli dim – vidite li bijeli dim (a isklju?ili ste mogu?nost da se samo radi o hladnom jutru i kondenzaciji) opet je loš znak. Naime, bijeli je dim znak da negdje u motoru gori teku?ina za rashla?ivanje ili neka druga teku?ina koja služi za transmisiju. Tako?er, imate li dizelaša i vidite bijeli ispušni plin, može biti znak da kroz sustav prolazi nesagoreno gorivo. Kao što smo naveli, bijeli dim može biti i znak da ste prebrzo krenuli u hladnom zimsko jutro, prije nego se vozilo dovelo na radnu temperaturu. No, ovdje se radi samo o startu. Ako se bijeli dim pojavljuje tijekom cijele vožnje, siguran je znak nekog od navedenih kvarova te je potrebno ?im prije reagirati.

Crni dim – ovakva vrsta dima normalna je za veoma stare dizelske motore, posebice kada se pokre?u brzo ili kada se naglo stisne papu?ica gasa. Me?utim kod novijih se dizelskih modela ne bi se smio pojavljivati crni dim, odnosno kada se pojavi, ne smatra se normalnim. U tom slu?aju crni je dim siguran znak da sustav ubrizgava previše goriva i nije ga mogu?e cijelog sagorjeti u datom vremenu. Kod benzinskih motora znak je da je u spremniku veoma jaka mješavina goriva, odnosno ima mnogo goriva, a malo zraka. Još jedan znak da se radi o izrazito jakoj mješavini jest i ako vam je ispušni ventil pokriven crnom ?a?om s unutrašnje strane.

Kako dijagnosticirati ispušne plinove (osim po boji)?

Plavkasti dim – obi?no ima miris po zagorjelom tostu. Osjetite li ga, odmah provjerite razinu motornog ulja. Tako?er, bilo bi dobro da mehani?ar provjeri i klipove.

Bijeli dim – ovisno od teku?ine koja curi i gori po motoru, može imati blago slatkasti miris ili miris po zagorjelom ulju. Svakako provjerite nivo rashladne teku?ine (ako ima slatkasti miris) ili teku?ine prijenosnog sustava (ako ima miris zagorjelog ulja).

Crni dim – provjerite filtere goriva. Oni su najsigurniji znak da nešto ne valja u sustavu, ukoliko imaju naslage po sebi.

Uo?ite li neobi?an dim iz ispušnog sistema, morate brzo reagirati. Kao što smo naveli, neki od kvarova mogu donijeti nove, još ve?e, još skuplje. Stoga je najbolji savjet kojeg vam možemo dati – dobro otvorite o?i, promatrajte vozilo, a kad neobi?nih znakova koje smo opisali, odmah ga odvezite kod mehani?ara.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com