Kupnja kamioneta ili kod nas popularno nazvanih pick-up modela može biti jednako zanimljiva kao i kupnja „klasi?nog“ automobila za obitelj. Razlog tome je bogata ponuda prostora, mo?nih motora ali prije svega stvarna funkcionalnost na terenu. Prema statisti?kim podacima ovakvi automobili izvan ameri?kog tržišta traže se sa bogatom opremom, a ponajviše iz razloga što su europski kupci u ovom segmentu poprili?no izbirljivi. Istina je kako su ovakvi automobili oduvijek bili radni strojevi izdržljivi poput mazgi, te je njihova primarna namjena upravo robustnost i izdržljivost, no svjedoci smo radikalnog zaokreta. Sje?amo se svi naj?eš?eg gosta naših prometnica – Toyote Hilux koja je bila robustna i ne tako lijepo oblikovana, bazi?no opremljena i vizualno spremna za teške uvjete. Takvi automobili nisu bili primamljivi kao „every day car“, ve? isklju?ivo za svoju strogu namjenu. Nakon Hiluxa našao se tu i Mitsubishi L200, zatim Ford Ranger, Volkswagenov Amarok, ne tako davno i Mercedesova X klasa od kojih se posljednja dva spomenuta modela osim atraktivno oblikovanog tijela mogu pohvaliti i opremom vi?enom u automobilima više srednje klase.
Upravo evolucijom dizajna, tehnologije, ekološke prihvatljivosti i potreba svakodnevnice „kamioneti“ popularno zvani pick-up u svom punom kapacitetu po?inju služiti kao svakodnevni putni?ki automobili. Olakotna je ?injenica i to što pravi terenci izumiru pred navalom SUV-ova, a pick-up modeli zadržavaju osnovne karakteristike terenskih vozila. Sukladno tome raste i prodaja u Hrvatskoj, pa je tako u prošloj godini prodano ?ak 25% više nego godinu prije, a Mitsubishi L200 je u samom vrhu, odnosno drži drugu poziciju.
Davne 1978.godine kada je prvi L200 predstavljen tržištu bio je svrsi shodan automobil stvoren da traje. Hrvatski kupci sje?aju se (a i naj?eš?e ih vi?amo na cestama) modela koji se proizvodio od 1993. pa sve do 2006.godine kada ga je naslijedio vidno moderniji i tehnološki napredniji nasljednik tako?er popularan me?u hrvatskim kupcima. L200 u svojoj šestoj generaciji nikada nije bio bolji. Mitsubishi ovaj model naziva i „Sport Utility Truck“ odnosno u jako slobodnom prijevodu sportsko višenamjensko vozilo. Prvo što upada u o?i svakako je osvježen dizajn koji u Mitsubishiju nazvaju J-Line arhitektura i gdje je kabina savršeno uklopljena u kompletnu konstrukciju vozila. Atraktivan, agresivan i moderan prednji kraj u potpunosti je obnovljen, farovi su spojeni s rešetkom hladnjaka, a tu su i Bi-LED svjetla ispod kojih se na rubovima branika nalaze pokaziva?i smjera i maglenke. Poklopac motora je promijenjen i zajedno sa A nosa?ima koji su propisno tanji nudi bolju vidljivost, dok pak bo?ne izbo?ine ispresijecane oštrim linijama daju dojam atletski gra?enog teškaša. Da sve ne bude samo vizualno, Mitsubishi se pobrinuo i tehni?ki, odnosno smanjio koeficijent otpora zraka. Stražnji kraj nije pretjerano inovativan i vi?en je i kod modela pete generacije, no upotpunjen je modernom LED grafikom stražnjeg svjetlosnog sklopovlja. Ve? na prvi pogled novi L200 izaziva strahopoštovanje potencirano svojim gabaritima i izgledom, a tu je i ogroman transportni kapacitet.Pomak u doživaljaju zaista prostranog interijera svakako je funkcionalna i dizajnerska rekonstrukcija voza?kog ambijenta, u koji za ulazak zbog visine praga uvijek treba malo ja?e zakora?iti, a kod izlaska pripaziti da ne propadnete jer tlo pod nogama nije baš blizu na prvu. Produžen prostor za noge, potpuno nova sjedala i daleko bolji izolacijski materijali u interijeru pružaju ve?u udobnost putnicima od prethodnika.Estetski gledano središnja konzola podsje?a na neke ku?ne modele, no ergonomija je na razini, dok nešto tvr?a plastika sugerira na namjenu i izdržljivost ovog automobila. Ostatak kabine je sivo/crne tvrde plastike izvedene da traje i da se lako održava. Pozicija za upravlja?em je odli?na, visoko postavljena i lako se pronalazi na prvu, preglednost je tako?er odli?na, a pohvala ide i pove?im osvrtnim ogledalima. Testni model bogato je opremljen (Instyle paket opreme) te time uvelike umanjuje dojam radnog vozila, a ujedno pruža luksuzniju atmosferu koju ?e najviše cijeniti oni koji se i u pickupu nerado odri?u pune razine komfora. Upravo tome pripisujemo i smanjenu razinu buke u vožnji, ve?u udobnost i prigušeno poskakivanje stražnjeg dijela gdje su postavljeni mekaniji amortizeri uz još jednu lisnatu oprugu (po 3 na svakoj strani). Pohvala ide i odli?nom infotainment sustavu koji funkcionira brzo, precizno i poveziv je sa pametnim telefonima. Pove?i broj tipki na velikom kožnom upravlja?u zahtijeva privikavanje, no jednom kada se na njih naviknete shvatite koliko su zapravo jednostavne za korištenje.U testnom modelu elektronski pokretana te grijana kožna sjedala pružaju odli?an bo?ni oslonac te ne umaraju niti prilikom duljih putovanja ili pak vožnje šumskim putevima. Straga ima mjesta za dvoje odraslih putnika i naprosto oduševljava ?injenica same prostranosti i udobnosti prema svim putnicima. Teretni prostor pokriven je rolo zavjesom od tvrde i izdržljive plastike, duga?ak je gotovo dva i širok metar i pol, a sposoban je tegliti ravno tonu tereta. Impresivno, zar ne?!Testni primjerak pokretan je 2,3 litrenim dizelašem koji je otprije poznat iz Outlandera, a pali ga se pritiskom na tipku s lijeve strane upravlja?a baš kao u Porscheu. Robustan, no tiši je i ugla?eniji od starog i ja?eg 2,4 litrenog agregata koji je poznat po svojoj rastrošnosti. 150 KS i 400 Nm momenta u pickupu koji na vagi pokazuje 2030 kg nije malo, istini za volju nije sprinterski nastrojen, no to od ovakvog modela nitko niti ne traži. Šesterostupanjski ru?ni mjenja? zahtjeva privikavanje svima koji su se razmazili voze?i kompaktne ili limuzinske izvedbe automobila, no precizan je i spreman iz L200 izvu?i maksimum ve? od niskih okretaja.Svoje pravo lice L200 pokazuje na terenu, a s obzirom da su u vrijeme testiranja uvjeti bili idealni za teže off road zadatke odlu?ili smo isprobati vozilo na zahtijevnijim poljskim putevima prekrivenim velikim lokvama vode ispod kojih se naziralo duboko meko tlo. Bez imalo oklijevanja iako na cestovnim gumama ovaj automobil prolazi zadanim putevima i jasno daje do znanja svoju primarnu funkciju. ?istokrvni terenac odgovoriti ?e pozitivno na sve zahtjeve i pokazati bogato off road Mitsubishijevo naslje?e ?ime odlasci u netaknutu prirodu postaju jednaki bezbrižnoj šetnji parkom ?ak i u 2WD na?inu rada.
Napredni 4×4 pogon (bazi?ni je stražnji) uz motor s dovoljno snage i momenta ?ak i na minimumu okretaja, uz jaku redukciju prijenosnih omjera i blokadu stražnjeg diferencijala grabi surovim terenom. Tu su i ?etiri terenska programa rada motora, mjenja?a, ko?nica i trakcije ?ime offroad kapaciteti dodatno rastu gotovo do razine fascinacije u kona?nici teško dostižne ve?ini voza?a prosje?nih vještina i hrabrosti na terenu, pa i realnih potreba. Maksimalnih 45 stupnjeva bo?nog naginjanja, odnosno 30/22 stupnjeva na kutevima L200 omogu?uje penjanje i na poprili?nim strmim stazama. U gradskim uvjetima vožnje L200 se ponaša iznimno ugla?eno, pa ?ak i pri odlasku na autocestu garantira visoke brzinske prosjeke. Kod nešto agilnije vožnje zavojima osjetno je naginjanje karoserije, no s obzirom na samu težinu i veli?inu vozila nemamo zamjerke. Ko?nice su ja?e nego na prethodniku i svoj posao odra?uju korektno. Istina, prilikom parkiranja u gradu problem svakako stvaraju gabariti vozila kao i krug okretanja (11,8m) no ipak, L200 je sve osim gradskog automobila!
Radno-terenska koncepcija svoju zada?u ispunjava iznad o?ekivanja, a potrošnja koja se na testu kretala u prosjeku od 8,2l eurodizela više je nego prihvatljiva. Uz svoje naglašene terenske sposobnosti, snažan i elasti?an motor, odli?no upravljanje i bogatu opremu te obilje prostora kako putni?kog tako i tovarnog ovaj model idealan je za sve koji traže automobil ovog kalibra.
TEHNI?KI PODACI – Mitsubishi L200 DC 2.3 DI-D InStyle
Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam: 2268 ccm
Snaga: 110kW/150 KS pri 3500 o/min
Moment: 400 Nm pri 1750 o/min
Mjenja?: 6 – stupanjski, ru?ni
Pogon: na sve kota?e – 4×4
Dimenzije d/š/v: 5305x1815x1775 mm
Me?uosovinski razmak: 3000 mm
Udaljenost od tla: 20,5 cm
Nosivost: 1005 kg
Ko?nice: sprijeda samoventiliraju?i diskovi, straga puni
Gume: 265/60 R18
Ubrzanje: 12,8 sec
Najve?a brzina: 176 km/h
Potrošnja na testu: 8,2 l
Cijena testiranog modela: 340.850 kn (45.936 €)
PHOTO by: Daynight Lens i Zoran Leva?i?