Kombinacija dugogodišnjeg iskustva u razvoju elektri?nih vozila i Formuli 1 te entuzijazma i strasti vlastitih inženjera te razvojnih i kontrolnih timova pomogli su Renaultu da razvije inovativni hibridni motor E-TECH. Ono što je manje poznato jest neobi?na i posebno nadahnjuju?a pri?a o njegovu nastanku. Sve je po?elo s modelom izra?enim od LEGO kockica, o ?emu nam je više otkrio Nicolas Fremau, Renaultov stru?njak za arhitekturu hibrida.
Renault je u trenutku predstavljanja svojeg elektri?nog vozila 2010. istovremeno nastojao razviti hibridnu tehnologiju koja ?e uvelike olakšati prelazak šireg kruga kupaca na posve elektri?na vozila. Inženjeri i stru?njaci stoga su upravi tvrtke morali predložiti idealno rješenje koje ispunjava sljede?e zahtjeve: pristupa?no, lagano, prikladno za vozila svih veli?ina i s minimalno 50 km posve elektri?nog dosega. Drugim rije?ima, novi je pogon trebao osigurati u?inkovitu hibridizaciju svih modela.
„Razviti pristupa?an i istovremeno jednostavan hibridni pogon za Mégane i Clio bio je pravi izazov”, Nicolas Fremau, Renaultov stru?njak za arhitekturu hibrida
SASTAVI, IZBUŠI, ZALIJEPI
Za Nicolasa Fremaua glavni dio pogona svakako je elektri?ni motor; to je karika koja pokre?e vozilo. No kakav bi mjenja? mogao kombinirati s termi?kim i elektri?nim motorom? Budu?i da je ?itav sklop morao biti jednostavan, kompaktan i lagan, Fremau je osmislio radikalno rješenje: mjenja? bez spojke i sinkronizacije stupnjeva prijenosa. Postoji tehnologija koja to omogu?uje, „dog-clutch” mjenja? koji se rabi u automobilisti?kim sportovima.
„Kad sam vidio svog sina kako se igra s LEGO Technic zup?anicima kod ku?e, pomislio sam da to baš i nije toliko razli?ito od onog što bih ja želio raditi. Zato sam malo po malo kupio sve dijelove koji su mi potrebni za sastavljanje pogona.“
Nicolas Fremau iskoristio je boži?ne praznike kako bi na temelju skice inovativnog trostupanjskog mjenja?a sastavio model od LEGO kockica. „Želio sam najprije izraditi model kako bih shvatio što trebam u?initi. Nakon dvadesetak sati rada pod budnim okom mog sina koji nije skrivao iznena?enje, u tome sam i uspio” objašnjava Fremau.
No za razvoj novog pogona nije bilo dovoljno samo složiti kockice. Nicolas je morao sastaviti razli?ite osovine i prijenosne prstenove, zalijepiti ih i izbušiti kako bi se mogli ugraditi u nosa?e, pokretati ?itavu stvar… To je bio pravi inženjerski posao koji mu je omogu?io da „uživo” testira razli?ite na?ine rada dvaju motora. Štoviše, došao je do zaklju?aka koje nije imao u vidu u teorijskoj analizi. To je osnažilo njegovo uvjerenje da je s ovim prototipom, nesumnjivo najjeftinijim u Renaultovoj povijesti, na dobrom putu. Bilo je to podjednako iznena?uju?e i neo?ekivano koliko je i samo tehni?ko rješenje bilo inovativno.