Vozili smo: Hyundai i30 (3. generacija)

0
1540

Korejski predstavnik C-segmenta u potpunosti je sazrio u svakom pogledu pa s punim pravom možemo re?i da novi Hyundai i30 puca na vrh klase. Prvi je predstavljen u ožujku 2007. u Ženevi, nije bio ljepotan, ali ljubav na drugi pogled jam?ili su mu pouzdanost i funkcionalnost. Drugi, premijerno prikazan 2011. u Frankfurtu, ve? je napravio osjetan iskorak, unio je više stila, naglasio atraktivnost, nakrcao se gadgetima pa je mogao odigrati i na kartu emocija. Od prvog dana Hyundai i30 proizvodi se u ?eškom gradu Nošovice, kao genetski srodnik Kije Cee’d, koja stiže iz Slova?ke.
Novi Hyundai i30, tre?e generacije, razvijen je u dizajnersko-tehni?kom centru u Rüsselsheimu te temeljito testiran na Nürburgringu. Na premijeri u sije?nju u Marbelli na jugu Španjolske pokupio je ovacije okupljenih novinara, koji su nakon prvih probnih kilometara zaklju?ili kako više uop?e ne zaostaje za liderima C-segmenta. ?ak štoviše, stao je uz bok Volkswagen Golfu, Ford Focusu i Opel Astri.

Atraktivniji i gospodskiji stil zasluga je dizajna kojeg je potpisao Nijemac Peter Schreyer. Osim ve?e estetske privla?nosti, osigurao mu je i povoljnu aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka od 0,30, što je i više nego OK za hatchback. Struktura sa 53 posto ?elika visoke ?vrsto?e i solidnim udjelom aluminija pove?ala je ?vrsto?u za 20 posto, a istodobno smanjila masu za 28 kg, premda je gabaritima blago narastao. Dužina je pove?ana sa 430 na 434 cm, širina sa 178 na 179,5, a visina je smanjena sa 147 na 145,5 cm. Premda je zadržan me?uosovinski razmak od 265 cm tanji nasloni prednjih sjedala omogu?ili su 1,5 cm više prostora za noge straga, dok je obujam prtljažnika narastao sa 378 na 395 l (1300 uz preklapanje stražnjih naslona).


Ne treba sumnjati da ?e 20 posto ?vrš?om karoserijom uvjerljivo osvojiti svih pet Euro NCAP zvjezdica. Funkcionalnost naglašava 15 mm više prostora za koljena straga i prtljažnik pove?an sa 378 na 395 litara

Istodobnom pove?anju dinami?nosti i smanjenju potrošnje doprinose motori nove generacije, prvenstveno turbobenzinci s direktnim ubrizgavanjem. Najve?a zvijezda me?u njima je 3-cilindarski 1.0 T-GDI sa 120 KS, kojeg smo isprobali i zaklju?ili kako je najbolji izbor. Uz 170 Nm vu?e uvjerljivo pa stotku hvata za 11,1 s i postiže 190 km/h, realno troši manje od sedam litara, a pritom emitira 115 g/km CO2. Uz 10 posto direktniji volan, precizan i dobro prora?unat mjenja? te dora?en multilink straga sposoban je pružiti i dašak sportskog užitka, premda mu tijekom bržeg ritma autocestom ponestaje daha.

Ljubiteljima dinami?ne vožnje stoga je namijenjen 1.4 T-GDI sa 140 KS (8,9 s i 210 km/h), koji troši oko osam litara. Po?etna stepenica benzinaca ostat ?e dobro poznati atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS. Predstavnik dizelaša je 4-cilindraš 1.6 CRDi u izvedbama sa 95, 110 i 136 KS (svi imaju 280 Nm). Svi su standardno opremljeni ru?nim 6-stupanjskim mjenja?em, a benzinac 1.4 T-GDI i dva snažnija dizelaša, uz doplatu dolaze i sa 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom.

Hyundai i30 tre?e generacije definitivno je rekao zbogom konfekciji po pitanju dizajna, izbora materijala i završen obrade unutrašnjosti. Davno je prestao mirisati na ‘jeftilen’, a sad je na najboljem putu da u slijede?oj generaciji bude na korak do premiuma. Ako zanemarimo pomalo grubu plastiku oko mjenja?a, koja ?e biti osjetljiva na ogrebotine, sve ostalo je u rangu zapadnoeuropske konkurencije. Opcijski 8-in?ni zaslon svakako je dobra doplata, jer je jednostavan za korištenje, intuitivan i dobro povezuje sve medijske i navigacijske mogu?nosti. Hrvatski zastupnik presko?io je baznu opremu pa je u ponudi prvi paket naziva Comfort, koji ve? donosi sve bitne sigurnosne sustave te brojne gadgete.

Ponuda benzinaca kre?e od 114.990 kn, a dizelaša od 129.990 kn. Svi imaju 5-godišnje jamstvo bez ograni?enja kilometara. Da Korejci misle ozbiljno naglašava i ?injenica da ?e u ožujku u Ženevi predstaviti koncept N-model, odnosno Hyundai i30 na steroidima, koji ?e sa 270 KS napasti Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astru OPC, Renault Megane R.S., Peugeot 308 GTi…

TEHNI?KI PODACI:
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 998 ccm
Provrt i hod: 71,0 x 84,0 mm
Kompresija: 10,0:1
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment: 170 Nm pri 1500 do 4000/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: prednji
Dimenzije: 4340 x 1795 x 1455 mm
Me?uosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1269 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Ko?nice: diskovi, sprijeda samoventilirani
Gume: 205/55 R16
Ubrzanje: 11,1 s
Najve?a brzina: 190 km/h
Potrošnja: 5,8/4,6/5,0 l
Potrošnja na testu: 6,8 l
Cijena testiranog modela: oko 127.000 kn (16.900 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com