Jednom davno je netko pametan rekao: ‘?ovjek sam i ništa ljudsko nije mi strano’. Ovu bismo misao posebno mogli primijeniti na mehani?are vozila. Ljudi su samo ljudi i zato ako imate limenog ljubimca postoji velika vjerojatnost da osoba koja vam je trebala popraviti automobil, napravi još ve?u štetu. Doga?a se, ali ne treba pani?ariti.
Postoji mnogo voza?a koji prijave kvar i odvezu vozilo na popravak, mehani?ar kaže kako je kvar otklonio i za to uredno primi naknadu, me?utim kada voza? sjedne za svoje vozilo, shvati da su simptomi ostali isti. Nakon nekog vremena vra?a se i pri?a se opet ponavlja.
Tako?er, postoje i scenariji da se prilikom popravka ili servisiranja jedan problem riješi, ali se otvori novi, odnosno nakon popravka shvatite kako se nešto novo pokvarilo na vašem vozilu. Kako dokazati da se kvar dogodio upravo prilikom popravka ne?eg drugog? Jedan od najjednostavnijih primjera jest da karoserija bude ogrebana dok je automobil bio na popravku kod mehani?ara.
Dakle, verzija je mnogo, no pitanje koje se name?e u svakoj od njih je jedno jedino – što u?initi kada serviser napravi štetu na vozilu?
Odgovor je uvijek isti – štetu odmah treba prijaviti. No, kao što smo naveli na po?etku, ljudi su samo ljudi, pa se ne treba ?uditi ako u kona?nici bude tek vaša rije? protiv mehani?arove i njegovih kolega. I ako se ovo dogodi, nemojte odustajati. Razgovor bi trebao ipak sve vratiti na svoje mjesto, posebice ako se radi o servisu koji to i dalje želi ostati, odnosno ne želi dospjeti na loš glas. Dakle, prvi savjet uvijek je razgovor. Ako to ne pomaže, pozivanje na zaštitu potroša?a i natuknica da ?e se zvati Služba za zaštitu potroša?a tako?er bi trebali biti od pomo?i. Na kraju, ukoliko ste sasvim sigurni da se radi o kvaru kojeg je prouzro?io serviser, u obzir dolazi i tužba. No, tada trebate znati da se morate naoružati strpljenjem, ali i konkretnim dokazima. Možete li dokazati da je automobil doista pokvaren na servisiranju te da je bio bez konkretne štete prije samog postupka? Ra?unajte na sudska vješta?enja, ali i nemogu?nost korištenja vozila dok traje cijeli postupak.
A kako bi se ovakve stvari izbjegle, najbolje je prije nego se šteta dogodi poduzeti odre?ene mjere kako biste se koliko – toliko zaštitili. Neke od mjera koje možete poduzeti jest da idete samo kod provjerenog servisera koji je na dobrom glasu. Velike auto ku?e su tako?er dobar izbor jer ?e se rijetko koja i?i kockati svojom dobrom reputacijom i bazom klijenata. Tako?er, dobro je za vrijeme servisiranja cijelo vrijeme biti prisutan kod mehani?ara i gledati što se doga?a. Ukoliko mijenjate odre?ene dijelove ili tražite zamjenu ulja i filtera, dobro je taj dio nekako ozna?iti (primjerice, malo ga zagrebati ili sli?no) kako biste kasnije mogli vidjeti je li dio doista i zamijenjen ili je tek o?iš?en i opran te vra?en natrag. Mijenjate li ulje, možete donijeti svoje kako vam ne bi podmetnuli neko jeftinije.
Dakle, mnogo je na?ina da nas serviseri ‘preveslaju’ ili doprinesu kvaru na vozilu, ali je i mnogo na?ina da se sami zaštitimo. Izbor je na nama.
Izvor: Silux.hr