Europske žrtve u prometu: Hrvatska dijeli drugo mjesto u smanjenju broja poginulih na cestama, prenosi RevijaHAK.
Broj smrtnih slu?ajeva na cestama naglo je pao diljem Europe, iako ne koliko je planirano. U 2019. godini, u prometu u dvije europske prijestolnice, nije stradao niti jedan biciklist ili pješak.
Prošle je godine, prema preliminarnim podacima Europske komisije, u prometnim nesre?ama smrtno stradalo 4000 ljudi manje nego prethodne godine, a u cestovnom prometu poginulo je ukupno 18.800 ljudi. To odgovara drasti?nom godišnjem smanjenju od 17 posto, objavile su vlasti u Bruxellesu.
Odre?enu ulogu u tome ima i pandemija koronavirusa, odnosno smanjenje prometa uzrokovano svim restrikcijama. Ceste u EU-u i dalje su najsigurnije na svijetu, rekla je povjerenica EU za promet Adina Valean.
Gledano kroz dulje vremensko razdoblje, broj smrtnih slu?ajeva na cestama smanjio se za 36 posto izme?u 2010. i 2020. godine. Time je propušten cilj smanjenja od 50 posto u EU. Samo je Gr?ka uspjela premašiti ovaj cilj smanjenjem od 54 posto. Slijedile su Hrvatska, Španjolska, Portugal, Italija i Slovenija sa smanjenjem izme?u 44 i 42 posto. Kao rezultat, devet država ?lanica zabilježilo je pad od 40 posto ili više. Njema?ka je ostala znatno ispod ove granice, u Njema?koj je promjena bila minus 25 posto.
Prema Europskoj komisiji, Švedska ima najsigurnije ceste. Na milijun stanovnika zabilježeno je 18 smrtnih slu?ajeva, što je pad od 29 posto u odnosu na 2010. U Njema?koj je ta brojka bila 33 smrtna slu?aja na milijun stanovnika. Diljem EU-a oko 70 posto smrtnih slu?ajeva na cestama u urbanim podru?jima ?ine pješaci, motociklisti, biciklisti i druge manje zašti?ene osobe.
Ipak, posebno su dvije europske prijestolnice postigle važne ciljeve po ovom pitanju jer u Helsinkiju i Oslu niti jedan pješak ili biciklist nije stradao u cestovnom prometu u 2019. godini, isti?e Komisija, a oba grada su navela ograni?enja brzine kao klju?ni ?imbenik ovog napretka.
Izvor: Davor Andri? / RevijaHAK