Jeste li ve? ?uli za runflat gume? Ove se gume još nazivaju i kao gume s niskim otporom kotrljanja. To su gume koje i kada puknu omogu?uju korištenje vozila, dakle vožnju do odre?ene brzine još kojih osamdesetak kilometara. Barem su tako opisane u teoriji. A što kaže praksa?
Dakle, runflat gume, da bi održale svoj oblik i omogu?ile vožnju i kada puknu, moraju biti nešto kru?e od obi?nih guma koje, kad se probuše, odmah traže akciju i ne preporu?uje se vožnja na njima ukoliko ne želite trajno oštetiti kota?e. No, upravo u toj krutosti leži problem. Naime, kru?e gume zna?e ve?u buku tijekom vožnje, ali i kru?u, tvr?u vožnju. Ovo u kona?nici zna?i da se gume brže troše te utje?u na bržu potrošnju goriva, što je posve suprotno od njihovog prvotnog velikog plusa zbog kojeg ih ve?ina stavlja, a to je ušteda goriva.
Jedno je strano istraživanje me?u korisnicima runflat guma pokazalo kako su oni nezadovoljniji od korisnika obi?nih guma. To?nije, u postotcima, 10 posto korisnika runflat guma mijenjalo je gume (jer je bilo prisiljeno) u prvoj godini kada su ih nabavili u usporedbi sa 7 posto korisnika klasi?nih guma. Nadalje, u drugoj godini razlika je to ve?a pa je tako ?ak 27 posto korisnika runflat guma mijenjalo gume u usporedbi sa 16 posto korisnika klasi?nih guma.
No, problemi s runflat gumama ovdje ne staju. One su u prosjeku 33 posto skuplje od klasi?nih guma u svom rangu. Tako?er, nisu svi vulkanizeri opremljeni za mijenjanje ovakvih guma (nemaju potreban alat) što zna?i da je i teže prona?i stru?njaka koji bi se pozabavio krpanjem ovakvih guma. Ovom se pokušalo dosko?iti ?injenicom da se uz runflat gume dobija i paket za samopomo?, odnosno mali paket u kojem je sredstvo i uputa kako voza? sam može sanirati puknu?e veliko nekoliko milimetara. Uz sve ovo, može li se runflat guma popraviti ili ne ovisi i o tipu puknu?a. Naime, u nekim slu?ajevima puknu?e se jednostavno ne može sanirati (ako je ve?e od nekoliko milimetara!) pa je jedino rješenje – kupovina nove gume. A i to nije sve jer se ?esto runflat gume moraju mijenjati u paru.
Runflat gume primarno se koriste u sportskim i luksuznim automobilima. Po?ele su se koristiti jer vožnja na njima uvelike smanjuje potrošnju goriva. Mnogi koji stave nove runflat gume ugodno su iznena?eni koliko se goriva njihovim korištenjem može uštedjeti. Me?utim, ?ini se kako problemi koji se kasnije stvore nadmašuju prvotno oduševljenje proizvodom.
Runflat gume nije dobro miješati s konvencionalnim gumama na istom vozilu, a tako?er nije dobro ni miješati runflat gume razli?itih proizvo?a?a. Da bi trajale što dulje potrebno se za njih brinuti na isti na?in kao i za konvencionalne gume, dakle moraju biti optimalno napumpane te ih je najbolje voziti propisanom optimalnom brzinom za taj tip gume.
Ako ste poželjeli staviti runflat gume na neko starije vozilo, teško da ?e vam to uspjeti. Naime, one se mogu staviti samo na vozila koja imaju automatski sistem za nadzor tlaka u gumama, a tako?er nisu pogodne za ve?inu karavana i vozila s prikolicama.
Dakle, želite li runflat gume na svom vozilu, znajte da ?ete morati uložiti mnogo truda kako biste ih o?uvali i od njih izvukli najviše i za svoje vozilo i za svoj nov?anik.
Izvor: Silux.hr