Bio je to neuspješan pokušaj njema?kog konkuriranja najezdi japanskih SUV-ova. Ovaj Golf za individualiste praotac je današnje palete nadasve uspješnih Volkswagenovih SUV-ova.
Volkswagen i povijest terenaca po?ela se pisati puno ranije od pojave ovog neobi?nog terenskog surogata. VW je u ratu konkurirao tipom 181 nastalim na bazi tehnike Bube. Zatim krajem sedamdesetih dolazi tip 183 poznatiji kao Iltis. Pojavom Golfa II i implementacijom stalnog pogona na sve kota?e putem visco spojke 1986. aktivira se ideja Golfa u „kaubojskoj opremi“. Prvotno je 1989. na salonu u Ženevi javnost upoznala studiju Montana, off road viziju Golfa, s kojom u biti tada još uvijek nisu imali viziju što napraviti. Posjet mogu?em i iskusnijem partneru u Austriji, tvornici Steyr Fahrzeugtechnik GmbH, otvorio je vidike marketinške strategije spram ciljane skupine kupaca s ambicijama prema terencima japanskih proizvo?a?a poput Suzuki Vitare.
Svega 6 mjeseci bilo je dalje dovoljno inženjerima i dizajnerima Volkswagena da od skice nastane serijski proizvod. Country je 1990. nastao na bazi Golfa CL Syncro s ?etvora vrata, a koji je oboga?en setom oja?anja i zaštita kako bi cjelina izgledom i voznim svojstvima zadovoljavala traženu formu. U Graz bi se dopremale gotove karoserije Golfa syncro gdje bi se montirala dodatna oprema.
Podvozje je bilo dignuto za 6 cm, a s njegove donje strane montiralo se cijevno oja?anje od profila promjera 12 cm. Ukupna je visina karoserije dignuta time za 18 cm u odnosu na obi?ni Golf. Country je dobio nove amortizere i opruge prilago?ene namjeni, a uz specijalne naplatke dimenzije 15 cola interesantan je i dodatak rezervnog kota?a na poklopac prtljažnika.
Country je bio bez reduktora i bez blokade diferencijala, a zbog rezanja cijene iz serijske opreme maknut je i ABS. Kupci su imali izbor samo jednog benzinskog motora i to istovjetnog koji je koristio i Golf GTI, ali koji je u slu?aju Country umjesto 107 KS davao 98 KS. ?etverocilindarski benzinski motor obujma 1781 ccm bio je znatno rastrošniji od obi?ne bra?e, a uz njegovu pomo? Country je postizao najve?u brzinu od 158 km/h uz ubrzanje do stotke za 12,9 sekundi. Biti ?lan Country obitelji nije bilo jeftino.
Ovaj Golf u kaubojskom odijelu bio je ?ak 50 posto skuplji od Golfa CL syncro, uz što je potonji imao i više opreme. Ideja Volkswagenovih stratega u slu?aju Golf Country nije se pokazala zna?ajnijom uspješnicom. Neuspjeh su pravdali ?injenicom da je Country bio zamišljen kao automobil za slobodno vrijeme, a ne da glumi pustinjsku lisicu.
U listopadu 1991. proizveden je posljednji od ukupno 7735 izra?enih primjeraka. Brojke su ukazivale na neuspjeh, ali je o?ito na današnjem nizu pozitivnih primjera da je Volkswagen izvukao pouku. Golf Country je sada postao i službeno klasik pa ako imate na raspolaganju do 10.000 eura krenite u potragu.
Tekst: Marijo Zrna / RevijaHAK
Izvor: HAK